Toon posts:

[HTML] Plaatjes in browser cache houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik zoek een manier om de browser te vertellen dat alle plaatjes van een pagina in de cache opgeslagen moeten worden. De browser hoeft ook niet te controleren of ze veranderd zijn. Ik wil dit voor elkaar krijgen zonder met bv PHP de headers te wijzigen, dus is hier mischien een meta tag voor?

Ik ken wel een meta tag om de hele pagina te cachen maar dat is dus NIET de bedoeling!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dan is er geen mogelijkheid voor zover ik weet..

Download my music on SoundCloud

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Met cache-meta headers alleen ga je het niet redden, je zult invoed moeten kunnen hebben op de serverside headers.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:09:
Met cache-meta headers alleen ga je het niet redden, je zult invoed moeten kunnen hebben op de serverside headers.
Ja het was niet mijn bedoeling omdat ik dan dus alle plaatjes met een script moet gaan uitlezen en dus voor elk plaatje een script uitgevoerd moet worden. Maarja kennelijk de enige optie dan.

Edit: stuk of 50 plaatjes :P

Edit: In feite is dit zonder server side scripting dus niet mogelijk. Probleem waar ik mee zit is dat de plaatjes op een andere server staan dan de webserver! Dus al zou ik headers aanpassen zou ik de plaatjes eerst van de ene naar de andere server moeten trekken, en dat kan niet omdat de webserver zelf beperkte bandbreedte heeft (heeft ook niet veel nodig).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:16 ]