Stel, je hebt 2 tabellen:
tblGezin:
tblGezinsleden:
De ID's hebben een een-op-veel relatie. Daarom zou je standaard zo'n overzicht krijgen:
Pijnacker
-+ Michiel
-+ Stephanie
Hordijk
-+ Margreet
Ik wil juist in een doorlopend formulier voor 'Hordijk' een andere weergave krijgen dan voor 'Pijnacker': als een record in de tabel Gezin 1 relatie heeft. Dan zou de gegevens van het subrecord op dezelfede regel weergegeven moeten worden.
# Pijnacker
--+ Michiel
--+ Stephanie
# Margreet Hordijk
Mijn ervaring met een doorlopend formulier is, dat als je met VBA het formulier aanpast, het niet alleen bij het huidige record gebeurt, maar ook bij de rest. Wat ik verwacht, wat ik dus niet wil:
Als je 'Pijnacker' hebt geselecteerd:
# Pijnacker
--+ Michiel
--+ Stephanie
# Hordijk
--+ Margreet
En als je 'Hordijk' selecteerd:
# Michiel Pijnacker
# Margreet Hordijk
Hoe kan ik deze database het beste opbouwen?
tblGezin:
| ID | ACHTERNAAM | ADRES |
| 1 | Pijnacker | Hoofdweg 2 |
| 2 | Hordijk | Hoofdweg 9 |
tblGezinsleden:
| ID | NAAM | VERJAARDAG |
| 1 | Michiel | 24-1 |
| 1 | Stephanie | 1-3 |
| 2 | Margreet | 25-2 |
De ID's hebben een een-op-veel relatie. Daarom zou je standaard zo'n overzicht krijgen:
Pijnacker
-+ Michiel
-+ Stephanie
Hordijk
-+ Margreet
Ik wil juist in een doorlopend formulier voor 'Hordijk' een andere weergave krijgen dan voor 'Pijnacker': als een record in de tabel Gezin 1 relatie heeft. Dan zou de gegevens van het subrecord op dezelfede regel weergegeven moeten worden.
# Pijnacker
--+ Michiel
--+ Stephanie
# Margreet Hordijk
Mijn ervaring met een doorlopend formulier is, dat als je met VBA het formulier aanpast, het niet alleen bij het huidige record gebeurt, maar ook bij de rest. Wat ik verwacht, wat ik dus niet wil:
Als je 'Pijnacker' hebt geselecteerd:
# Pijnacker
--+ Michiel
--+ Stephanie
# Hordijk
--+ Margreet
En als je 'Hordijk' selecteerd:
# Michiel Pijnacker
# Margreet Hordijk
Hoe kan ik deze database het beste opbouwen?