[outlook 2002] In welke week valt een bepaalde datum?

Pagina: 1
Acties:

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Kan je in Outlook 2002 bekijken in welke week een bepaalde datum valt? Ik kan deze optie niet vinden. Is er een ander programma waarmee ik wel kan weten in welke weet een bepaalde datum valt?

Verwijderd

Met een agenda? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 09:46 ]

• Kanivan
met een normale agenda kan dit, maar ik wil dit weten voor een datum voor de afgelopen 30 jaar. En ik heb geen agenda's van de afgelopen 30 jaar hier liggen. Daarom wilde ik kijken of dit via de agendafunctie van outlook kon.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Je kan in de calendar weeknummers laten tonen Dat zit bij opties - voorkeuren - agenda opties, vinkje zetten bij weeknummers. Dit is in elk geval bij OL2K, dus het kan in 2002 even op net een andere plek zitten. Maar zo moet je het wel kunnen vinden.

• Kanivan
dank je wel! ik heb de optie gevonden. Wel bagger dat outlook help deze optie niet weergeeft als je op 'weeknummers' zoekt.

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08-2025
Je kunt wel iets doen met excel met de functie weeknum().
Het weeknummer is alleen niet zo eenduidig als je zou denken. In excel kun je alleen al verschillende opties meegeven, en dan is er ook nog een ISO standaard. kijk maar eens op http://www.cpearson.com/excel/weeknum.htm.

• Kanivan
Grappig dat outlook een ander resultaat geeft dan de weeknummer functie van excel.
In outlook begint de week met maandag. dat is in excel dus =weeknummer(datum;2). Maar dan komen de weeknummers in excel en outlook niet overeen...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Dan kan liggen aan de bepaling wanneer week 1 begint. Als ik de uitleg op de link lees, kan het dus zijn dat 1 januari officieel in week 52/53 van het oude jaar valt en deze berekening dat wel als week 1 telt. Voor de Nederlandse berekening moet de week ook op zondag beginnen (kan je ook in Outlook instellen). De ISO berekening op die pagina komt daardoor ook niet geheel overeen met de Nederlandse.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1