Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar weken last van dipjes op het netwerk, het kan aan mijn router, internetverbinding of aan een ander probleem op het netwerk liggen.

De hele avond zit ik te internetten zonder een probleem, van het ene op het andere moment kan ik geen site meer benaderen, als ik een paar keer refresh dan komt hij wel weer in beeld, dit op zowel mijn laptop (WLAN / LAN) als op mijn andere laptop (WLAN) als op mijn vaste pc (LAN).
Het kan ook van de ene op het andere moment weer over zijn, ik heb chello gemaild, daar krijg ik een niets zeggend antwoord van terug wat niets met mijn vraag te maken heeft:(

de situatie: modem-->router lan/wlan -->pc/laptop

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Beste topicstarter, misschien is het een goed idee om een vraag te formuleren ? Het feit dat jouw netwerk soms niet helemaal lekker werk is voor mij niet zo interessant, het oplossen van jouw (en misschien een meer algemeen voorkomend) probleem wel...

Heb je bij je provider de mogelijkheid om statistieken te bekijken ?
Is het mogelijk om inzichtelijk te maken wanneer je verbinding weg valt ?
Kan je op dat moment nog pingen ?

Probeer wat informatie te vergaren en laat eens zien wat er gebeurt !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:52:
Beste topicstarter, misschien is het een goed idee om een vraag te formuleren ? Het feit dat jouw netwerk soms niet helemaal lekker werk is voor mij niet zo interessant, het oplossen van jouw (en misschien een meer algemeen voorkomend) probleem wel...

Heb je bij je provider de mogelijkheid om statistieken te bekijken ? nee, dit is niet mogelijk
Is het mogelijk om inzichtelijk te maken wanneer je verbinding weg valt ? er is geen pijl op te trekken
Kan je op dat moment nog pingen ? lan wel wan niet

Probeer wat informatie te vergaren en laat eens zien wat er gebeurt !
hoe kan ik dit zichtbaar maken

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook precies hetzelfde probleem. Soms moet ik een pagina een aantal keer refreshen voordat hij deze opent. Heb zelf Chello Classic en zit achter een e-tech router.. Echt irritant is het! Zou ook graag een oplossing voor dit probleem willen hebben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kijk of je op zo'n moment een server op IP adres en op naam kan pingen.
Probeer zo veel mogelijk uit te sluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Thunderboy446
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2015
In mijn ogen is dit een vrij simpel iets Waarschijnlijk zijn jullie IP's dynamisch ingesteld en op het moment dat de lease dan afloopt moet ie ff een nieuwe halen en dat duurt dan net wat te lang ofzo.. Ik weet niet zeker of dit het is maar volgens mij zou het kunnen, ik zou er ook geen oplossing voor weten, behalve dan static instellen
Pagina: 1