Toon posts:

Router krijgt IP met FTP kabel wel met UTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Bij ons thuis hebben ze net verbouwd en hebben we de netwerkkabels in de muur laten wegwerken. De mensen van de elektriciteit hebben nu FTP kabel gebruikt ipv UTP kabel. Op zich geen probleem dacht ik maar mijn router krijgt geen IP adres. Als ik mijn laptop erop aansluit wel.

Sluit ik de router op de kabelmodem aan met een andere kabel (UTP), dan krijgt hij wel een IP adres.

Het gaat om D-Link DI-624+. Ik heb me al suf gezocht naar een oplossing en de muur terug opensmijten is nu net geen oplossing ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zitten de connectoren wel goed aan de kabel?

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de tikfout in de topic!! Moet dus zijn:

Router krijgt geen IP met FTP kabel wet met UTP

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb die mannen teruggeroepen en ze hebben met de kabels uitgemeten. Alle draadjes zijn goed verbonden.

En het lukt steeds opnieuw om met mijn laptop een IP te krijgen maar nooit met de router.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is die UTP misschien cross, en de FTP straight?
Sommige routers/modems zijn niet zo slim om zelf 'om te schakelen'.
Zie: FAQ - Network Troubleshooting

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

Zitten de aders van de UTP kabel hetzelfde of is het toevallig een crosscable?

Modem > router moet in principe een crosscable zijn en geen " normale" kabel.
Zitten er meerdere poorten op de router? Zoja, probeer dan eens de kabel in de wan poort en als dat niet werkt in een gewone poort.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 22:42

GVR

Ik neem toch aan dat ze kabels zo wegwerken dat je altijd nog nieuwe kabels kan trekken. Als ze iets fout hebben gedaan laat je ze toch gewoon de juiste kabels trekken

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 08:54
Als het om 100Mbps netwerkverkeer gaat, dan is de volgorde van de draadjes heel vaak van belang. Ik ga er vanuit dat de link-lampjes wel oplichten als je de FTP-kabel aansluit? In dat geval, controleer de volgorde van de draadjes maar eens:

Voor 100Mbps kun je de T568B standaard gebruiken (lipje naar beneden, pin 1 zit links):
1: wit-oranje
2: oranje
3: wit-groen
4: blauw
5: wit-blauw
6: groen
7: wit-bruin
8: bruin

Verder neem ik aan dat alle draadjes inderdaad netjes tot het einde zijn doorgedrukt en dat de pinnetjes van de RJ45 connector netjes (diep genoeg) in de kabel zijn gedrukt.

edit:
Er vanuitgaande dat het een straight kabel moet zijn, natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door mbaltus op 30-09-2005 17:13 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1