Toon posts:

[Nieuw huis gekocht] Kabel of ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een huis gekocht in Leeuwarden, nu zit ik thuis al bijna 6 jaar op Chello (classic) en ik wil uiteraard geen seconde zonder internet zitten (naja exclusief het verbouwen/schilderen van het huisje) dus ik orienteer me nu alvast op het internet.

Kabel beviel me goed, heb nooit problemen gehad, maar 50 euro in de maand vind ik toch dan te duur, moet nu op de kleintjes letten. Nu heb ik wel Chello Light (zonder datalimiet) bekeken. Dit kost eerste 6 maand 24,95 en daarna 32,95.. :)

Aangezien ik wel een mobiel heb, neem ik geen telefoonaansluiting. Nu vroeg ik me af hoe het zat met adsl? Hiervoor heb je toch een basis kpn ansluiting nodig? Dus dan valt adsl al af? Wie kan me hier opheldering over geven.

Dus dan is de keus snel gemaakt, chello light :)

Of is er zonder kpn pakket wel adsl mogelijk? Dan kan ik kijken naar een ander pakket.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KPN biedt wel ADSL zonder telefoon abo aan. Kijk maar eens op http://www.kpn.com

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar volgens mij komt er dan €9,50 bovenop het KPN deel van je ADSL abonnement, dus dan kan je beter voor €9.67 een belbudgetlijn nemen waarover je ook kan bellen en gebeld kan worden. Zie bijvoorbeeld deze pagina, de prijzen daarop zijn hoger per abo dan bij andere providers, en dan kan je ook nog bellen via je lijn.

[ Voor 35% gewijzigd door AtleX op 30-09-2005 09:18 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:12:
Ik heb deze week een huis gekocht in Leeuwarden, nu zit ik thuis al bijna 6 jaar op Chello (classic) en ik wil uiteraard geen seconde zonder internet zitten (naja exclusief het verbouwen/schilderen van het huisje) dus ik orienteer me nu alvast op het internet.

Kabel beviel me goed, heb nooit problemen gehad, maar 50 euro in de maand vind ik toch dan te duur, moet nu op de kleintjes letten. Nu heb ik wel Chello Light (zonder datalimiet) bekeken. Dit kost eerste 6 maand 24,95 en daarna 32,95.. :)

Aangezien ik wel een mobiel heb, neem ik geen telefoonaansluiting. Nu vroeg ik me af hoe het zat met adsl? Hiervoor heb je toch een basis kpn ansluiting nodig? Dus dan valt adsl al af? Wie kan me hier opheldering over geven.

Dus dan is de keus snel gemaakt, chello light :)

Of is er zonder kpn pakket wel adsl mogelijk? Dan kan ik kijken naar een ander pakket.
Het is wel mogelijk om een ADSL pakket te nemen zonder telefoonabbo. Dat kan bij de meeste internetproviders wel ;) Gewoon even de kleine lettertjes lezen bij de aanbieders, want het staat meestal nooit koeiegroot op de mainpage :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb onlangs nog een topic in IT gezien over ADSL zonder tel.abo. Er zijn aanbieders die zeggen dat het zonder kan maar wel extra kosten berekenen (je betaald het dus alsnog 8)7 ) en er zijn aanbieders die het echt kaal aanbieden. Als je op de kosten wil letten, is het dus wellicht interessant om KPN ADSL te nemen.

[edit] paar regels lager dus... DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via BelCompany

[ Voor 16% gewijzigd door WooK op 30-09-2005 09:22 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten. Had chello in mijn oude huis, maar in het nieuwe huis was het niet mogelijk om kabel te nemen. Dus ik moest wel naar ADSL.
Nadeeltje van ADSL vind ik eigenlijk de enorme hoeveelheid providers. Je kunt gewoon geen keuze maken op dit moment.
Je kan kiezen voor veel snelheid voor weinig geld (wanadoo/versatel) maar dan heb je wel een prut verbinding als je dat leest in de topics hier.
Keuze tussen verschillende netwerkleveranciers (kpn/bbned/etc..), met of zonder voip, met adsl2+ etc... kabel is dan wel een stukje eenvoudiger :)
Die paar euro's verschil voor de snelheid moet je je niet blind op staren. Dat veranderd tegenwoordig elk jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf dus al een hele tijd chello gewend, en echt nooit problemen mee gehad, daarom kijk ik ook sneller naar chello light dan adsl :)

Heb net even gekeken voor ADSL van kpn zonder aansluiting, lite is 35,95. Dus duurder..snelle reactie's trouwens :)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wanadoo Family ziet er ook wel interessant uit (20 mbit voor 22,50)

[ Voor 20% gewijzigd door eNaSnI op 30-09-2005 09:52 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Wij zitten hier in hetzelfde schuitje, hebben een huis gekocht in Assendelft en daar is enkelt ADSL van KPN, of kabel van cHELLo . Momenteel genieten we internet van Demon over ADSL, en ik heb de overstap gewaagd naar KPN ADSL, want cHELLo ga ik niet gauw meer naar terug.

Ik hoef daar geen telefonie, en ben voor 52,95 klaar, inc abbo zonder telefonie.
Ervaring heb ik pas als we er gebruik van maken dus kan er weinig over zeggen ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke vorm van internet je wilt in je nieuwe huis is een afweging die je zelf moet maken.
Over alle verschillende vormen zijn al veel topics te vinden, met daarin voorwaarden, ervaringen en specificaties
Welke daarvan in jouw nieuwe huis beschikbaar zijn, kan je zelf opzoeken in een postcode-check.
Dit topic gaat dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.