Toon posts:

[SBS 2003] Start op maar kan niet inloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Gisteren ben ik naar een klant geweest die iets vreemds heeft met MS SBS 2003.

Het systeem start op en blijft lang met de tekst staan: Computerinstellingen worden geladen

Men kan de server ook niet op afstand beheren, wat wel vreemd is dat de shares het doen, hun eigen intranet site werkt ook. Zover ik dit met mijn collega heb kunnen beoordelen werkt alles behalve dat men lokaal en op afstand niet kan inloggen.
Voor dat ik het vergeet: via veilige modus kan men wel inloggen.

Via ERD Commander gecontroleerd als windows op 1 of andere manier beschadigd is maar niets gevonden.

In het ntbtlog.log bestand werd ook iets vreemds weergegeven dat de meeste hardware, bijv. cpu, serial ports de drivers niet geladen kon worden. Deze via veilige modus verwijderd en na opnieuw opstarten heeft windows toch de hardware gezien en geinstalleerd maar de melding in de ntbtlog blijft het zelfde dat deze drivers niet geladen kunnen worden.

Via google en microsoft gezocht naar een soort gelijk gefenomeen, geen succes.

Ik moet er even bij vertellen dat ik nu niet bij de klant ben maar alle "theoretische" antwoorden zijn welkom.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 13:23

Phreak

KTM SuperDuke

Hoi,

Hangt er misschien aan deze machine een UPS van APC?
Is apc powerchute geinstalleerd op deze machine?

Vaak is deze software het probleem.
Het inloggen kan oplopen tot een aantal uur, als je eenmaal bent ingelogt kan je deze software eraf halen en dan nogmaals proberen.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
Zover heb ik nog niet gekeken welk werk het is maar ik heb wel gezien dat er een ups is aangesloten.

Het inloggen heeft zelfs al een hele week zo gestaan met de melding: computer instellingen worden geladen.

Als er nog meer tips zijn, ze zijn welkom. Dan kan ik ze na mijn officiele werk hanteren bij de andere klant.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek even in Windows Operating Systems op "APC" inderdaad - je vindt daar een aantal tips in wat over een soortgelijk probleem gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op APC in het forum en inderdaad ik zag bijpaalde meldingen de overeenkomst die ik nu zelf ook tegen kom. Dit ga ik toch ook controleren bij de server van de klant.

Alleen een vraagje voor de zekerheid: Ik kan niet op de normale manier inloggen of ik dien werkelijk heel lang te wachten om die software eruit te halen/disablen.

Maar ik kan wel inloggen in de veilige modus, als ik daar nou eens de software verwijder van de ups heeft dat geen consequenties als ik daarna de server normaal laat opstarten? Ik ben onbekend op het terrein van ups apparaten en hun software.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:58:
Ik heb gezocht op APC in het forum en inderdaad ik zag bijpaalde meldingen de overeenkomst die ik nu zelf ook tegen kom. Dit ga ik toch ook controleren bij de server van de klant.

Alleen een vraagje voor de zekerheid: Ik kan niet op de normale manier inloggen of ik dien werkelijk heel lang te wachten om die software eruit te halen/disablen.

Maar ik kan wel inloggen in de veilige modus, als ik daar nou eens de software verwijder van de ups heeft dat geen consequenties als ik daarna de server normaal laat opstarten? Ik ben onbekend op het terrein van ups apparaten en hun software.
je kan de software zonder problemen verwijderen en de server rebooten

na het booten niet vergeten 7.0.4 te installeren.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag niets kunnen doen, maar zal binnenkort eens kijken bij de klant.

Als ik meer weet laat ik het wel even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.

Het was werkelijk de APC software. Deze is eraf gehaald en de server draait als of helemaal niets aan de hand is geweest.

Nogmaals, bedankt! :*)
Pagina: 1