jumpers

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
vraagje:

als ik 2 interne harde schijven heb, hoe zet ik dan de jumpers op de 1e en de 2e harde schijf?

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:34
Dat ligt eraan.....staat op de HD's aangegeven :)

Master/Slave verhaal...

[ Voor 27% gewijzigd door Valkje op 30-09-2005 07:31 ]

• fanSte
ja maar welke moet ik kiezen voor die 2?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fanste schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 07:32:
ja maar welke moet ik kiezen voor die 2?
Als ze op 1 kabel komen te hangen dan is 1 master en 1 slave. Op de hdd staat hoe je er een als master en als slave kunt zetten.

• fanSte
en als ik er een externe harde sijf via usb bij verbind aan mijn pc, welke jumpers moeten die dan hebben?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lekker op master klussen zal denk ik genebal uitmaken omdat er toch maar een HD op de bus zit dan

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.google.nl/sear...q=jumper+setting+harddisk lijkt me niet zo'n probleem te verzinnen.

Al naar gelang de fabrikant: www.maxtor.com www.westerndigital.com www.hitachi.com www.samsung.com e.d. én het staat op de harddisk zelf of in een bijgeleverd manual.

Een probleempje kunnen WD schijven soms geven in combinatie met een ander merk naar ook hier is zat over te vinden.

Voor een externe HD geldt precies hetzelfde. Omdat er maar een schijf op zit is die altijd Master of Single.

Conclusie. Beetje erg simpel te vinden allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 30-09-2005 08:21 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg eens de handleidingen die je kunt vinden op o.a. de website van de fabrikant :)

Omdat we op geen enkele manier uit jouw topicstart kunnen opmaken wát je tot dusver allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot de vraag / het probleem, gaat dit topic dicht. Dit is namelijk niet de manier om van GoT gebruik te maken. Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals te doornemen. Daarin staat haarfijn uitgelegd wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten, met name het forumgedrag gedeelte is in jouw geval van belang :)

Sleutelwoorden om hier te overleven zijn in ieder geval: inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.