Toon posts:

HDD maakt tikkend geluid en BIOS is van slag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 3 dagen een nieuwe schijf gekregen, omdat mijn andere kapot was gegaan...

Ik was dus gewoon bezig met een spel te spelen, en keek even weg van mijn scherm naar de TV. Opeens maakt het een tikkend geluid en hing de computer. Vervolgens startte hij automatisch opnieuw op. Nu kom ik totaal niet meer in de schijf, en hij blijft tikken. Nadat ik weer opnieuw gestart had, kreeg ik opeens een opstart scherm van mijn Moederbord tevoorschijn. (Nog nooit eerder gezien). En werd gezegd dat de BIOS niet geinstalleerd staat.

Nadat ik de tikkende HDD eruit gehaald had, en een oudere werkende erin had gedaan, werkte het weer. Maar ik kreeg nog steeds de BIOS melding.

Mijn vragen:

- Is de HDD volledig verrot?
- Is de BIOS ook van slag hier door, wat kan ik doen hieraan?
- Als ik de schijf weer terug breng naar de winkel, kunnen ze dan nog de data eraf halen? Of gooien ze dat ding gewoon helemaal weg. (Of misschien repareren ze het, maar formatteren ze wel?)

Alvast bedankt.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:09:

Mijn vragen:

- Als ik de schijf weer terug breng naar de winkel, kunnen ze dan nog de data eraf halen? Of gooien ze dat ding gewoon helemaal weg. (Of misschien repareren ze het, maar formatteren ze wel?)

Alvast bedankt.
Ja, waarschijnlijk wel. Heb ook hetzelfde gehad net een nieuwe HD gekocht 250GB 3 dagen later ging ineens tikken. Heb zelf de data er nog weer af kunnen krijgen door even zachtjes een tik te geven. En toen kreeg ik gelukkig de data er nog met moeite weer af

Nee

Ze doen waarschijnlijk niets voor je ja je krijgt een nieuwe HD

En die bios melding kun je waarschijnlijk wegkrijgen door BIOS reset

[ Voor 44% gewijzigd door MasterMike op 30-09-2005 00:24 ]

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Heb je gekeken of je stroomdraden goed zijn?
Probeer er eens een ander stekkertje op te zetten.
Ook ooit eens een tikkende schijf gehad, en heb toen alle draden en stekkertjes
vervangen.
En toen was alles weer goed :7

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:22:
[...]

Ja, waarschijnlijk wel. Heb ook hetzelfde gehad net een nieuwe HD gekocht 250GB 3 dagen later ging ineens tikken. Heb zelf de data er nog weer af kunnen krijgen door even zachtjes een tik te geven. En toen kreeg ik gelukkig de data er nog met moeite weer af

Nee

Ze doen waarschijnlijk niets voor je ja je krijgt een nieuwe HD

En die bios melding kun je waarschijnlijk wegkrijgen door BIOS reset
Ja het is toch niet normaal dat een HDD die je krijgt van je winkel via garantie gewoon na 3 dagen weer verrot gaat na 5 weken gewacht te hebben. :( (Ze zeggen in de winkel dat ze bij Western Digital nooit een nieuwe opsturen, maar een gereserveerde al. En die geeft de winkel dan weer door aan de klant. Dus in feite krijgen we nooit een compleet nieuwe. Deze was ook al beschadigt aan de zijkanten enzo). :( :(

En ik zal de BIOS later wel eens even resetten.
En ja, de stroomdraden zitten gewoon goed. Want me andere HDD werkt gewoon goed. (Wel een veel kleinere en oudere, maar het werkt).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:39 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja kan het begrijpen dat het heel vervelend is dat je zo lang heb moeten wachten. Heb toen niet dit probleem gehad. Ging bij mij ook om een WD. Kreeg gewoon netjes een nieuwe in plastic en al. Dus ja zou dan gewoon in de winkel aandringen dat je perse een nieuwe wilt hebben. Volgens mij doen ze dit wel hoor 8) Nou suc6 er mee

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMike op 30-09-2005 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:43:
Ja kan het begrijpen dat het heel vervelend is dat je zo lang heb moeten wachten. Heb toen niet dit probleem gehad. Ging bij mij ook om een WD. Kreeg gewoon netjes een nieuwe in plastic en al. Dus ja zou dan gewoon in de winkel aandringen dat je perse een nieuwe wilt hebben. Volgens mij doen ze dit wel hoor 8) Nou suc6 er mee
Klopt, ik had een zakje erbij, die al open geknipt was met een plakband dichtgeplakt =P
En de zijkanten waren beschadigt, dus het was wel overduidelijk dat dat geen nieuwe ook was. Ik ga gewoon morgen een nieuwe eisen direct ter plaatse. Ik heb geen zin om weer weken te wachten. Ze lieten me ook nog 30 euro betalen voor deze. Vanwege kosten voor het verzenden zogenaamd naar WD.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou kunnen. In OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? staat uitgebreid uitgelegd hoe je dit kunt uitzoeken.
Je geeft niet aan om welke BIOS het specifiek gaat. Ik heb het idee dat het om de BIOS van de onboard schijfcontroller gaat ipv die van het moederbord. Dan is zo'n "fout"melding heel normaal wanneer je geen schijven hebt aangesloten op die controller. Raadpleeg de handleiding van je moederbord en/of kijk rond in de BIOS van het moederbord om die controller te uitschakelen.
De winkel is geen datarecoverybedrijf. Maar je kunt het ook zelf doen: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, het gaat niet zozeer erom dat ik de data zelf eraf wil halen. Maar waar ik bang voor ben is dat ze in de winkel misschien voor de lol erin gaan zitten neuzen ofzo zodra ik het achterlaat, en hun repareren het.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:49:
[...]

Klopt, ik had een zakje erbij, die al open geknipt was met een plakband dichtgeplakt =P
En de zijkanten waren beschadigt, dus het was wel overduidelijk dat dat geen nieuwe ook was. Ik ga gewoon morgen een nieuwe eisen direct ter plaatse. Ik heb geen zin om weer weken te wachten. Ze lieten me ook nog 30 euro betalen voor deze. Vanwege kosten voor het verzenden zogenaamd naar WD.
Bij Norrod? daar heb ik al 3 maal geprobeerd onderdelen te kopen en altijd losse CPU's uit een stalen la!!, doosjes die al eens opengemaakt waren en altijd onderdelen die dus al reeds in de doos kapot waren, omdat ze daar de oude teruggekregen zooi met vage klachten aan andere klanten verkopen.

Zoniet, no offense

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu eindelijk nieuwe HDD gekregen :)
Pagina: 1