Toon posts:

XP ziet APIC dual CPU niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het probleem...

Een compaq proliant 3000 met dual CPU (333mhz, volledig identiek) ... in de bios kan ik kiezen uit APIC disable, full table of full-table mapped (wat is het verschil tussen die laatste 2?)

Als ik boot met knoppix krijg ik te zien dat het systeem 2 CPUs heeft. Echter, als ik tijdens de Windows XP pro (sp2) setup op F5 hamer kan ik alleen maar kiezen voor een C-i486 standaard PC. Geen APIC multi cpu wat dan ook...

Aangezien de bios, en knoppix beide meerdere CPUs zien moet dat verder goed zitten, de "fout" (of gebrekkige ondersteuning) zou dus in Windows zitten. De Compaq supportdesk zegt dat XP niet ondersteund word voor dat type server, maar is het waarschijnlijk dat het met windows 2000 server wel zou werken...? Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben =)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

MPS staat op versie 1.4? :)

En als je CP gewoon installeerd zonder F5 te raggen.
Dat gaat hier ook goed :)

[ Voor 61% gewijzigd door Atlas op 30-09-2005 00:11 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:19
Wat als je Windows XP eens gewoon standaard installeerd? De standaard installatie van WIndows XP moet gewoon werken, en ik verwacht er eigenlijk ook geen problemen mee, gewoon alles default laten.