Intel Wireless PRO 2200

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 17:54
Ik heb sinds vandaag een acer 3004 Laptop en zit met een eenvoudig maar vervelend probleem met mijn Intel PRO/Wireless 2200BG netwerk verbinding.

Ik zie de kanalen 12 en 13 niet voorbij komen in de netwerk lijst. Deze heb ik echter wel nodig; hoe kan dit? Is dit een hardware probleem of stel ik iets niet goed in?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Vallen kanaal 12 & 13 niet onder de a standaard ?

Abort, Retry, Quake ???

• andreklaver
Dat weet ik zo niet maar dit ding kan natuurlijk alleen B & G.

Maar als dat zo is waarom komen dan andere PC's wel op 54Mb op dat netwerk op kanaal 12? Als ik mijn Linksys Wireless G USB adapter aansluit connect ie daar wel gewoon mee. Da's alvast G.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:12
Dan heb je de verkeerde driver te pakken. Dit heeft te maken met de uitzendrechten in de 2,4Ghz band in een land. Probeer eens een UK/USA driver.

Hoezo heb je per-se die 2 kanalen nodig?

• andreklaver
Ik zal eens kijken of ik die driver kan vinden.

Bij mij in de buurt zit het erg vol met Wireless routers en kanaal 12 geeft een de beste performance bij mijn huisgenoten. Als ik die dus ga verzetten verplaats ik de problemen...ik hoop dat ik een driver kan vinden.

Er is trouwens een draadje wat heir verdacht veel op lijkt:
Intel pro/wireless 2200BG wil niet op kanaal 12-13

Heel erg veel zelfs...eventueel daar maar even verder gaan. Ik zal, als ik een oplossing vind, dat hier wel posten. Suggesties zijn hier ook welkom uiteraard.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt in de instellingen van de kaart ergens landinstellingen vinden. Die moet je instellen op ETSI (Channel 1-13). Kijk anders eens rond in de Intel PRO Wireless Tools software, en in apparaatbeheer.

Hier stond een dode link.

• andreklaver
Dat zie ik helaas niet staan...

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

strandbal schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:37:
Je kunt in de instellingen van de kaart ergens landinstellingen vinden. Die moet je instellen op ETSI (Channel 1-13). Kijk anders eens rond in de Intel PRO Wireless Tools software, en in apparaatbeheer.
Welke PROset versie heb je het over?
In 8.0 en 8.1 heb ik deze optie niet kunnen vinden en volgens mij zat het ook niet in 9.0 maar die wordt nog voortdurend ontwikkeld dus dat kan veranderd zijn.

• andreklaver
Ik heb juist alle drivers maar eens opnieuw geinstalleerd met ook het registry ontdaan van alle 2200BG entries...

...helaas zonder resultaat. Acer heeft diep verscholen op mijn Laptop dit ingesteld. Ik word er langzamerhand gek van.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heb je al contact gehad met Acer of de verkopende partij van je laptop ?

Abort, Retry, Quake ???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Overige Hardware te maken :?

Kijk eens in de hoofdgroep 'Netwerken' (en lees daar het beleid en doe een search voor je post :o )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.