Toon posts:

Moederboard kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een XFX GeForce 6600 GT, in m'n ASUS A7V8X-X gestopt en gewoon geinstalleerd. Geen beeld zogauw ik in Windows login scherm kom (Als die dus resoluties veranderd).

Beneden doet hij het perfect. Is mijn moederboard kapot? Verouderd? Me AGP slot doet het overigens wel gewoon want ik werk daar nu mee met een andere (oudere kaart, Leadtek GeForce 4 Ti).

Iemand enig idee? Ik wordt beetje hopeloos.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
geef je sys-specs eens, misschien te lage voeding?

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Geef eens wat wat meer info! Wat voor systeem heb je voor de rest? Wat voor windows installatie? Schoon of draait hij al een tijd? wat voor kaart zat er hiervoor in?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
Laad ie nog wel door na het login scherm?
Wat voor monitor heb je?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
opstarten via F8 menu, kies voor vga 16 kleuren, en ff drivers opnieuw installeren,en checken of je monitor de resoluties wel aankan.zonodig andere resolutie kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, ik dacht er net aan dat ik dat vergeten was. En bedankt voor de snelle reacties.

ASUS A7V8X-X
XFX 6600 GT
PSU 400W (klopt, niets aan 't handje)
2 HDD's, Maxtor en onbekend ding.

Meer zit er eigenlijk niet in. Heb me DVD speler atm uitgeschakeld.

Verder heb ik alle drivers al getest voor deze kaart van het internet (dus de omega, nVidia en XFX drivers).

In 16-bit opstarten / VGA modus werkt wel, kan er ook gewoon drivers installeren. Maar zogauw hij 800*600 doet met 60 HZ is het raak. In Windows draai ik nu 1152*768 @ 75 hz zonder problemen.

Ik denk niet dat hij mag klagen.

Ik denk wel dat hij doorlaad ja, ik kan het alleen niet zien en ook niet horen aangezien hij wacht op m'n wachtwoord.

Hiervoor zat er een ATi Radeon 9200 SE in, en ik draai Windows XP MCE, maar die is net herinstalled. Had hem hiervoor ook, tijd draaiend. Stabiel, maar die videokaart deed het gewoon niet.

Het gekke: Hij heeft het een avond perfect gedaan, de volgende ochtend dat ik hem weer opstartte weer 't zelfde liedje...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:03 . Reden: Oude videokaart en volgend. ]

Verwijderd

als je tab tab dan je pw en dan enter doet moet je ingelogd zijn (tenminste als je het switch user gevalltje gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik win daar alleen mee dat ik zeker weet dat hij doorlaadt, wat ik eigenlijk wel zeker weet :).

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je met je oude kaart in je agp poort op dezelfde mobo werkt, denk ik niet dat je mobo kapot is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 30-09-2005 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar ik weet niet zeker of die wel helemaal goed is. Ik ben niet zo op de hoogte van de kracht van die kaart. Maar ik lag me kapot in een 3on3 spelletje UT2004 met bots.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows al eens opnieuw geinstalleerd zodat je zeker kan zijn dat er geen driver oid loopt te buggen?
Doet het ding met bijvoorbeeld knoppix hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Deze windows install is clean. Zit er nog geen week op.

Euhm, vindt je het erg als ik even geen andere OS'es erop zet?

Hij is nu lekker stabiel, op het feit dat die nieuwe videokaart het niet doet na.

Verwijderd

heb je dit al geprobeerd

in device manager (aparaatbeheer) je vid kaart wegdonderen uit die lijst en daarna doodleuk nieuwe hardware wizard runnen

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't al eens gedaan ja.
Had ook geen effect btw.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:

Vriend van me zei dat m'n voeding waarschijnlijk toch niet sterk genoeg is.

Dat die een spanningsdipje krijgt en dat die zichzelf beschermd door zichzelf uit te zetten.

Kans dat hij gelijk heeft?

• coller
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:17:
Toevoeging:

Vriend van me zei dat m'n voeding waarschijnlijk toch niet sterk genoeg is.

Dat die een spanningsdipje krijgt en dat die zichzelf beschermd door zichzelf uit te zetten.

Kans dat hij gelijk heeft?
ik denk het niet , ik heb hier een a7n8xe deluxe met 3200+ en 512 ram 2hd 9800 xt op een noname 300 watt, dus die van jou moet het makklijk trekken

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook, aangezien ze beneden een 300W noname ding hebben, zonder extra HDD's en 1 DVD speler. En daar draaide die op zich prima :).

• coller
ik zou zeggen, ga ff rondkijken bij de instellingen van je kaartje

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:08:
Deze windows install is clean. Zit er nog geen week op.
Maar is wel gedaan met een andere videokaart?
Euhm, vindt je het erg als ik even geen andere OS'es erop zet?
Dat hoeft toch ook niet? Je hoeft alleen knoppix even te downloaden en op CD te fikken en te draaien. Heb je niet eens een hdd voor nodig in je systeem. Knoppix is gewoon een livelinux distro en prima om dit soort dingen te testen.

Verwijderd

Topicstarter
In VGA-modus? En aan welke instellingen zat je dan te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:29:
[...]

Maar is wel gedaan met een andere videokaart?

[...]

Dat hoeft toch ook niet? Je hoeft alleen knoppix even te downloaden en op CD te fikken en te draaien. Heb je niet eens een hdd voor nodig in je systeem. Knoppix is gewoon een livelinux distro en prima om dit soort dingen te testen.
Mwa, url please dan wil ik 't wel effe testen.

"Maar is wel gedaan met een andere videokaart?"
Beetje onduidelijke zin. Maar ik vermoedt dat je bedoeld of er wel een andere kaart op werkt ofzo,
Ja, nu zit er een GeForce 4 Ti in. Met drivers.

• coller
max verversing van je monitor, driverconflicten (vorige drivers verwijderd?)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:30:
[...]

Mwa, url please dan wil ik 't wel effe testen.
www.knoppix.org
"Maar is wel gedaan met een andere videokaart?"
Beetje onduidelijke zin. Maar ik vermoedt dat je bedoeld of er wel een andere kaart op werkt ofzo,
Ja, nu zit er een GeForce 4 Ti in. Met drivers.
Die zin is een aanvulling op jouw zin.
Je windows install is gedaan op je oude videokaart toch?
Zoja, gooi er dan even een nieuwe windows install overheen, weet je zeker dat je hier geen gezeik van kunt verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 30-09-2005 00:34 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik mis de belangrijkste vraag nog steeds. Gebruik je boven dezelfde monitor als beneden? Ik gok van niet, en gok ook dat je windows gewoon met een te hoge resolutie of refresh opstart met jouw kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, beide schermen draai ik op 75Hz. Nu ook met een andere videokaart.
Resoluties zijn ook hetzelfde.

Verder, nee ik heb de install met die andere videokaart gedaan, die tip had ik eerder gehad. Maar het heeft niet geholpen. :(

Goed, nu heb ik eens de nieuwe VIA drivers gedownload, effe testen of hij het nu wel doet.

Die sturen namelijk m'n AGP slot aan, en ik denk toch dat daar het probleem zit. Want die andere kaart is oud.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 08:55 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:53
en reset die bios ook ff nou je toch bezig bent :)

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
Haha, het mocht allemaal niet baten.

Ik zat net effe de poorten van mijn videokaart te bekijken. Nou zitten er 2 DVI poorten op, en ik kreeg 2 DVI-to-VGA dingen erbij, ik gebruik ze natuurlijk. Maar als ik hem in de andere poort stop, dan moet ik eerst beeldscherm uit, computer aan, beeldscherm aan om beeld te krijgen.

Zou dat dan toch betekenen dat er iets niet goed is met de videokaart?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:12:
Haha, het mocht allemaal niet baten.

Ik zat net effe de poorten van mijn videokaart te bekijken. Nou zitten er 2 DVI poorten op, en ik kreeg 2 DVI-to-VGA dingen erbij, ik gebruik ze natuurlijk. Maar als ik hem in de andere poort stop, dan moet ik eerst beeldscherm uit, computer aan, beeldscherm aan om beeld te krijgen.

Zou dat dan toch betekenen dat er iets niet goed is met de videokaart?
Dan hang je waarschijnlijk de monitor op de secundaire poort, dan zal hij idd geen beeld geven als je maar 1 monitor ingesteld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is dat uit de wereld.

Nog ideeën?

Verwijderd

owkay dus je krijgt nu wel gewoon beeld? als je inlogd enzo?

en wrom werkt ie dan niet op de normale vga poort en wel op dvi?

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 16:43 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:53
restart gewoon die bios, format je pc, herinstalleer windows, meteen die agp drivers enzo erop, dan nieuwste nvidia drivers en dan moet het toch echt werken }:O

Facts don't care about your feelings

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hetzelfde probleem op mijn XFX Geforce 6600GT (AGP).
Een tijd terug kwam na het Windows login scherm geen beeld meer, monitor sprong op stand-by.
Ik ben toen van de 77.xx drivers naar mijn meegeleverde 66.xx drivers gegaan.
Werkte daarna prima..

Ik heb hierna nog wel problemen gehad met de kaart, namelijk dat Windows soms ineens in 800x600 opstart..en soms niet. Nu gelukkig al een week nergens last meer van.
Volgens mij zijn die XFX 6600 (GT) kaarten niet helemaal fris, is niet de eerste keer dat ik dit hoor. (Naast mijn eigen problemen natuurlijk ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 30-09-2005 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, jij hebt precies 't zelfde probleem.

66.xx drivers? Die kan je van XFX site halen toch? Ik heb ze niet op CD denk ik ^^, en zowel. De standaard van de CD geven zelfde probleem.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:45:
Hey, jij hebt precies 't zelfde probleem.

66.xx drivers? Die kan je van XFX site halen toch? Ik heb ze niet op CD denk ik ^^, en zowel. De standaard van de CD geven zelfde probleem.
Mijn kaart heb ik twee maanden geleden aangeschaft, daar zaten toen die drivers bij. Met een beetje zoeken op Internet moet je denk ik wel die 66.xx drivers kunnen vinden, maar goed..het blijft vreemd dat veel XFX gebruikers dit probleem hebben, of iets soortgelijks.

Verwijderd

maakt niets uit die refresh rate als daar het probleem zou liggen. Ik heb een 17" LCD van Princeton, waarmee ik perfect windows kan installeren. Na de installatie krijg ik ook geen beeld meer, en als ik er een ander scherm op aansluit en gewoon even de beeldscherminstellingen wijzig en daarna weer op dezelfde instellingen terugzet, neemt mijn scherm het wel aan. Heel eigenaardig en ik zou volstrekt niet weten waaraan het ligt.

probeer gewoon met een anders scherm er eens andere instellingen op te zetten.
Pagina: 1