Toon posts:

draadloos netwerk geeft 52 mbps aan, maar kan geen site lade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is dit het probleem:

mijn vriend heeft juist dezelfde Medion-computer gekocht in de aldi als ik. (echt 2 juist dezelfde, juist dezelfde voorafgestelde configuratie, enz)

in al die medion's zit een kaartje om draadloos te internetten (wireless card, namelijk een Wireless Prism 802.11). Mijn vriend zette zijne medion bij mij boven en kon beginnen met internetten (gratis). Dit ging waarschijnlijk omdat in mijn buurt een onbeveiligde computer in mijn streek was.

Nu probeer ik dat met mijne en dit lukt niet, en ik heb nogthans juist dezelfde medion-computer gekocht. Hoe kan dit? Ik krijg dus geeen verbinding met het draadloos netwerk.

Samengevat:
de medion-pc van mijn vriend kan wel draadloos internetten via een onbeveiligde computer ergens in mijn buurt, maar mijn medion-pc, die juist dezelfde is en zelfs dezelfde dag samen met hem gekocht is (heeft zelfde netwerkkaart als mijn vriend), kan niet draadloos internetten. Ik kan wel draadloos internetten (de computertjes op de taakbalk zeggen 56 mbps, maar als ik een site probeer te laden duurt dit lang en uiteindelijk zegt hij "server niet gevonden", terwijl mijn vriend juist dezelfde medion heeft en daar gaat het bij mij boven op mijn slaapkamer wel, en MIJNE medion kan boven in mijn slaapkamer geen website laden als ik draadloos probeer te internetten.

Ik heb GEEN router. Maar toen ik mijn vriend zijn pc naar boven nam kon ik er wel draadloos mee internetten, en ik heb juist dezelfde gekocht (ook met zelfde draadloos netwerkkaart) in en ik kan niet draadloos internetten

ligt dit aan mijn instellingen? Wat moet ik veranderen?

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik geloof toch niet dat surfen op de verbinding van je buurman helemaal de bedoeling is. Dit is ook niet waar dit forum voor bedoeld is. Koop een eigen router, trek je eigen portomonee open voor een ADSL abonnement (hardware krijg je tegenwoordig toch overal gratis dus die hoef je niet meer te betalen). Als je daar geen zin in hebt of dat niet kunt betalen moet je niet aan een PC beginnen als een van je doelen internetten is.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 22:42

GVR

Precies. Neem zelf een internetabbo, en vertel de buurman dat zijn netwerk niet beveiligd is ;)