Toon posts:

Laptop: Toshiba M40X-115 opvallend lage prijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vriendin is opzoek naar een laptop. Het budget dat ze daarvoor mag spenderen ligt rond de 800-1200 euro. Er kwamen hiervoor een aantal laptops in aanmerking waaronder de Toshiba M40X-115 die ik in een winkel zag staan voor € 1100. Net vandaag stak er een reclamefolder in haar brievenbus met deze laptop voor €900 (toch zo'n 200 euro's minder). Daarom is voor haar de keuze snel gemaakt. De specificaties voor deze laptop zijn niet slecht te noemen voor die prijs. Het gaat wel om een grafische kaart met gedeeld geheugen maar dat kan voor haar geen probleem zijn aangezien zij zeker geen games speelt.

Kan er iemand mij ervaringen omtrend deze laptop geven? Ik vond geen enkele degelijke review over deze laptop op internet terug maar, misschien is er hier wel iemand die deze laptop aangeschaft heeft? Waarom zou ze deze niet kopen waarom wel? Verder had ik graag geweten of zo'n breedbeeldscherm goed is. Ik hoorde ergens dat je dan uitgerokken beelden krijgt op de laptop maar of dit de waarheid is... Het is zeker niet de bedoeling dat er geflamed wordt maar dat men puur op eigen ervaringen afgaat. Misschien kunnen we zo een beter beeld vormen of dit een geschikte laptop is.
Criteria moeten zijn: duurzaamheid, gebruiksgemak, ...

Alvast bedankt!

Specificaties laptop die ik bij elkaar gezocht had:

Processor :
1600 Mhz Intel P. Centrino
2 MB cache geheugen
Geheugen :
512 MB, max 2GB
Harde schijf:
60 GB, ?? toeren per minuut
Scherm:
15,4 inch scherm WXGA
(breedbeeld)
Videokaart:
128 MB geïntegreerd geheugen
TV-out
915GM Express chipset
CD/DVD:
DVD/CD schrijver
Max resp. 8 en 24 speed
+ dual layer dvd lezen/schrijven
Gewicht:
3 kg
Extra:
Batterijleven: 3 uur
Windows XP Home
Garantie: 1 jaar
Aansluitingen:
Ethernet, Firewire, modem, TV-
out, USB 1.x, USB 2.0, Wireless LAN

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:27
Als zij toch GEEN games speelt kan je al voor € 555,00 bij de MediaMarkt klaar zijn
voor een IBM Thinkpad R50e ;)
( Cel-M 1,4 GHz, 40 Gb HD, 256 Mb, WiFi, 15" TFT , CD-RW/DVD Combo, Win XP Pro )
prak er nog 256 MB bij voor € 25,00 van b.v marktplaats.nl
Kijk ook hiero eens Cel-M en P-M scheelt niet zoveel hoor en let dan vooral op de conclusie....

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Heb geen ervaringen met dit type specifiek, maar met breedbeeld laptops in het algemeen meer dan genoeg (Acer, Jewel, Alpha en HP o.a.). Opgerekt beeld zul je geen last van krijgen aangezien de videokaartjes het beeld altijd aansturen op een aparte breedbeeld resolutie (bij dit scherm zeer hoogstwaarschijnlijk 1280x800). Valt dus prima op te werken. Ik vind het zelf ideaal bij Photoshop werkzaamheden etc. Lekker al je tooltjes rechts in beeld, en nog steeds de hele foto in beeld kunnen houden. Gezien het feit dat dit een Centrino notebook is (het is dus geen Centrino processor, Centrino is een platform) zal de batterijduur ook zeer acceptabel zijn.
Centrino is af te leiden aan het feit dat er een Pentium M processor in zit, er een Wireless netwerkkaart van Intel in zit (waarschijnlijk 2200GB, anders een 2915ABG), en het mainboard een Intel chipset heeft.

Mijns inziens een hele scherpe prijs voor een dergelijke notebook.

Edit:
@ Willow-Tien (en eigenlijk ook wel in het algemeen):
En zit qua prestatie niet zo gek veel tussen de Pentium M en de Celeron M, behalve dat een Celeron M minder cache heeft, niet echt van belang, maar ook geen SpeedStep ondersteunt. En dat scheelt wel weer aardig in de batterijduur.

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 29-09-2005 23:02 ]

Systemspecs

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de review begrijp zou jij goedkoper afzijn met een Celeron maar moet je een extra batterij bijkopen om toch een respectabele batterijduur te hebben. Dan toch maar liever een gewone intel pentium mobile.
Ik ben woensdag nog bij mediamarkt (in antwerpen) geweest en ik heb die thinkpad niet zien staan. Het zou kunnen dat ik die gemist heb natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Nee hoor, een Cel-M is maar iets minder zuinig dan een P-M en wel om de reden dat je CPU Speedstep mist.

Maar aangezien de meeste mensen toch constant op de max speed draaien (of 600mhz) merk je het verschil niet echt.

Ik heb een van de zuinigste (en duurste :/) laptops die momenteel tekoop zijn.
En daar zit een 1.1Ghz ULV P-M Dothan in, ik merk weinig verschil tussen 300mhz en 1.1Ghz, ik merk veel meer verschil tussen de brightnes van het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:57:
Als zij toch GEEN games speelt kan je al voor € 555,00 bij de MediaMarkt klaar zijn
voor een IBM Thinkpad R50e ;)
( Cel-M 1,4 GHz, 40 Gb HD, 256 Mb, WiFi, 15" TFT , CD-RW/DVD Combo, Win XP Pro )
prak er nog 256 MB bij voor € 25,00 van b.v marktplaats.nl
Kijk ook hiero eens Cel-M en P-M scheelt niet zoveel hoor en let dan vooral op de conclusie....
Bij welke mediamarkt is deze te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een M40X-250.
ben hier heel tevreden van.

breedbeeld? heel leuk om werken!
ook in een spreadsheet is het zalig, je hebt meer overzicht.
films zijn bijna beeldvullend en een heel pak groter dan op een 15"
spelletjes worden meestal uitgerokken, maar je kan het ook instellen dat men twee zwarte banden langs de zijkant geeft.

was redelijk goedkoop, heb 1170 betaald hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aakab schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:49:
[...]

Ik heb ze gezien in Groningen en Hengelo. Hele goede laptop, het ziet er niet mooi uit, maar is kwalitatief superieur. Het is een goede laptop voor mensen die geen games spelen, maar veel office of programmeer werk. Dus studenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:06:
[...]

Ik heb ze gezien in Groningen en Hengelo. Hele goede laptop, het ziet er niet mooi uit, maar is kwalitatief superieur. Het is een goede laptop voor mensen die geen games spelen, maar veel office of programmeer werk. Dus studenten...
Ik heb op de mediamarkt site gekeken of de verschillende mediamarkts deze aanbieding hebben, maar word bij geen enkel genoemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:27
Aakab schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:49:
[...]

Hij stond in een folder die wij hier in Den helder in de bus kregen. Ik nam eigenlijk aan dat het
om een landelijke aanbieding ging ? Anders bel het filiaal in Alkmaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 00:39 ]

Pagina: 1