[MCE 2005] Tv kijken via MCE of TV?

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Behoorlijk wat mensen hierzo gebruiken mce als ik het hier zo zie.

Mijn vraag is: Kijken jullie nu als je tv kijkt, via MCE of gewoon via de tuner van je tv?

Ikzelf kijk eigenlijk altijd via de tuner van de tv, omdat ik dit toch een stuk mooier beeld vindt. (mooiere kleuren enzo)
Iedereen die ik tot nu toe gesproken heb, die vindt tv kijken via mce toch minder mooi dan via de tv, dus ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Misschien komen er wat tips om het beeld zo mooi mogelijk te krijgen?

Multimonitor is relax :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb alleen een TFT scherm, dus moet wel via MCE kijken :P

Dit vind ik een stuk mooier dan op m'n oude TV :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
de kwaliteit is inderdaad minder, desondanks kijk ik nu toch meestal met mce, gewoonweg omdat ik t wel makkelijk/mooi vind om met de gids te zappen, en uiteraard weet je ook nooit van tevoren wanneer het timeshiften je uitkomt (je weet nooit wanneer iemand je belt bv terwijl je iets leuks zit te kijken).

Verwijderd

Ik kan jullie alvast verklappen dat de kwaliteit (vooral scherpte) er na de rollup 2-update fenomenaal op vooruit gaat (Bij mij althans)

Ik zie geen verschil meer tussen mijn 100-hz panasonic en hauppauge pvr-500mce (laatste drivers)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:17 ]

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
zijn je kleuren ook net zo goed? Dat vind ik toch wel fletser.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In het MCE Tips en Tricks topics staan voor de Hauppauge ook wat tools om je kleuren wat sprekender te laten lijken, heb je die ook al geprobeerd om je kwaliteit wat bij te stellen? :)

Verwijderd

ik kijk zelf regelmatig via mce maar doe dit vooral om de programma gids (makkelijk bij het zappen) zie je tenminste waar je naar kijkt en hoelang het al bezig is. en omdat ik dan meestal het programma opneem maar pas 5 minuten laten begin met kijken kan ik lekker de reclame "door spoelen".
maar vind zelf ook de kwaliteit van mce minder dan van m'n tv turner.

• StanTheMan
aceofspades: ik heb ook de rollup2 update maar vindt de beeldkwaliteit niet zoveel beter. Welke resolutie gebruik je? Heb je een 4:3 of 16:9 tv? Welke videokaart en drivers? Welke settings mbt je hauppauge kaart? sorry, hoop vragen, maar even om te vergelijken..

Verwijderd

StanTheMan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:04:
aceofspades: ik heb ook de rollup2 update maar vindt de beeldkwaliteit niet zoveel beter. Welke resolutie gebruik je? Heb je een 4:3 of 16:9 tv? Welke videokaart en drivers? Welke settings mbt je hauppauge kaart? sorry, hoop vragen, maar even om te vergelijken..
ik heb een 16:9 TV en draai op 720x576 (exacte PAL).

In de display wizard heb ik aangegeven dat ik een normale TV (CRT of zoiets was het) heb via s-video aangesloten..

Helaas werkt het wegsnijden van zwarte balken beneden en boven niet met deze instellingen maar daar zorgt mijn TV wel voor (720x576 is geen BB-resolutie).

Verder:

videokaart: ati x800 pro + catalyst 5.9, getweakt adhv http://www.tweakguides.com/ATICAT_1.html
tv kaart: hauppauge pvr-500 met drivers van 14-9
decoder: PowerDVD 6 met hardware acceleratie aan en color profile: original

• StanTheMan
hm ja, de output van een x800 pro is wellicht beter dan die van een radeon 9700 (club3d). Verder blijft het jammer dat de enige breedbeeld resolutie 848x480 is, maar die is met maar 480 verticale lijnen zeer matig van kwaliteit. 720x576 of 1024x768 in overscan zijn erg mooie resoluties.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:20:
In het MCE Tips en Tricks topics staan voor de Hauppauge ook wat tools om je kleuren wat sprekender te laten lijken, heb je die ook al geprobeerd om je kwaliteit wat bij te stellen? :)
jeps, maar blijft gewoon wat minder.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

Exirion

Gadgetfetisjist

TV kaarten voor de PC zijn prima om goeie recording mee te doen, maar voor het TV kijken is het niks. Het punt is dat je een tuner op de TV-kaart gebruikt, vervolgens naar MPEG2 omzet, en daarna van MPEG2 weer afspeelt naar de VGA of TV-out. Het digitaliseren naar 720x576 geeft al een detailverlies, maar de MPEG compressie gooit ook nog roet in het eten. Op een wat kleinere CRT zie je het verschil misschien niet zo, maar het verschil is er overduidelijk.

Ik kijk altijd gewoon TV via de tuner van m'n TV (82cm LCD Philips TV) en je ziet her verschil met MCE duidelijk, ondanks dat ik een VGA->SCART (RGB) kabel gebruik en alles optimaal ingesteld heb. Ik vind m'n MCE systeem super als videorecorder, maar niet voor live TV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1