HTML-link naar mijn speciale FTP account

Pagina: 1
Acties:

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
Dag tweakers van het goeie leven,

Ik zit met een nogal vreemd verzoek en heb ook verder geen idee of het nou mogelijk is of niet want van google word ik niks wijzer en GOT heeft over dit onderwerp al weinig (begrijp: geen) informatie.

Het plan: Ik wil op mijn html pagina een link hebben naar een video bestand op mijn ftp. Maar als ik dus normaal (anonymous) aanmeld kom ik bij de verkeerde mappen terrecht. Dus ik wil me graag aanmelden met een special gebruikers naam zodat ik toegang krijg tot die bestanden van dat account. Jullie zullen wel denken: ja dan moet je gewoon je video bestanden verplaatsten naar je anonymous account maar ik wil graag een log bij houden zodat ik kan zien wie er via de site op mijn ftp is gekomen en wie er normaal probeert op mijn ftp server te komen.

Het hoeft nie perse in HTML als het in een andere code kan is dat ook prima.. ik zal het maar moeten toepassen.. of als mensen nog een beter idee hebben wat aan mijn verwachtingen voldoet dan hoor ik het graag.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Je kan gewoon een link maken naar ftp://user:password@domein.ext, maar dan kan iedereen je wachtwoord zien, en of dat is wat je wil?

Sowieso moet je voor html trouwens niet in dit forum zijn, maar hier Webdesign & Graphics :)

Als je wel in dit forum wil blijven kun je het ophalen met een serverside programmeertaal zoals PHP of ASP, dan kun je het script het bestand laten ophalen en link je gewoon naar het script. Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn bij je hoster.

[ Voor 69% gewijzigd door Stoffel op 29-09-2005 22:39 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 13:47

Dennahz

Life feels like hell should.

PHP:
1
<a href="ftp://user:pass@jouip.nl:evtpoort">Klik hier voor pr0n !</a>

Zoeits dus in HTML :P

[ Voor 35% gewijzigd door Dennahz op 29-09-2005 22:39 ]

Twitter

Verwijderd

zou je niet via php (of een andere taal) een verbinding kunnen maken naar je ftp en het bestand dan aanbieden als download? Zo blijft je password onbekend.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gebruik de FTP-functies van een serverside taal als het even kan, want de "HTML-oplossingen" hierboven zijn nogal onveilig. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Pikkemans
naja wat ik al zei: ik moet me kunnen aanmelden met een speciale gebruikersnaam.. alleen om te zien "wie" zich nou eigenlijk aanmeld.. de films zijn ook voor iedereen...dus een wachtwoord is niet echt nodig..
Sowieso moet je voor html trouwens niet in dit forum zijn, maar hier Webdesign & Graphics :)
sorry foutje van mij dan

maar zal gelijk eens ff jou "formule" een slinger geven

edit: Mijn site bestaat voor 100% uit html.... Omdat ik me alleen daar nog maar in verdiept heb. maar daar komt wel verandering in... Ik doe nu een MBO ICT opleiding en volgende week krijgen we waarschijnlijk PHP met webdesign.. dus ik zal mijn dreamweavertje ermaar bij pakken en maar flink wat informatie verwerken

[ Voor 34% gewijzigd door Pikkemans op 29-09-2005 22:44 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Mits de ftp server en web server in hetzelfde netwerk staan, zou ik kiezen voor een server side taal (PHP / ASP) om de bestanden als download aan te bieden. Waarom biedt je de bestanden niet via een Web server aan? daar kun je ook wel statistieken van laten genereren met de juiste tools!

If I can't fix it, it ain't broken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm... is het gebruik van ftp://user:pass@site.nl niet al minimaal een jaar geleden afgeschaft in IE?

Edit: bijna een jaar ;)
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=832894
http://support.microsoft.com/kb/834489

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 29-09-2005 22:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Pikkemans
Borizz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:44:Waarom biedt je de bestanden niet via een Web server aan? daar kun je ook wel statistieken van laten genereren met de juiste tools!
Omdat de video bestand te groot zijn voor een zogenaamd "free" account en voor een officiele webserver heb ik nog niet echt geld over..Zit nog in een beginnende fase van de site dus om nou gelijk zo "groot" uit te pakken is voor mij iets "te".

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Werkt anders nog steeds....

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Nope:
Note This change in the default behavior does not affect other protocols. For example, you can still include user information in an FTP URL after you install the 832894 security update.
Dat gaat over http(s) ;)

• Pikkemans
Klopt heb het net ook uitgeprobeert.. het werkt gewoon in IE.. maar heb een beetje problemen in Firefox.. maar dat kan aan mijn codering liggen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Me and my big mouth :X
Verrek ja, ik test het zojuist en het werkt (weer) :? Volgens mij hebben ze dit toch écht een tijd geleden er uit gesloopt...

Ah, verrek... Het is alleen op http(s) van toepassing. Weet ik veel :P

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 29-09-2005 22:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:53:
[...]
Ah, verrek... Het is alleen op http(s) van toepassing. Weet ik veel :P
Meestal wel, maar nu effe niet ;)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 16:25

curry684

left part of the evil twins

-NMe- schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:41:
Gebruik de FTP-functies van een serverside taal als het even kan, want de "HTML-oplossingen" hierboven zijn nogal onveilig. :X
Waarom? Het gaat toch om een speciale account voor alleen deze reden? Dan kun je die account toch gewoon alleen rechten op die ene directory geven en er maar 1 file in zetten? Hardstikke veilig hoor als je het goed configureert ;)

Hoofdvraag voor mij is waarom je die file niet in godesnaam gewoon met HTTP aanbiedt, desnoods met een virtual folder op de webserver die naar de huidige ftp-dir wijst.... scripting is hiervoor echt te omslachtig.

Professionele website nodig?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
elma_illusion schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:49:
[...]

Omdat de video bestand te groot zijn voor een zogenaamd "free" account en voor een officiele webserver heb ik nog niet echt geld over..Zit nog in een beginnende fase van de site dus om nou gelijk zo "groot" uit te pakken is voor mij iets "te".
Als je een FTP -server draait, kun je er toch ook een HTTP server bijdraaien waar ze op kunnen connecten dat kan ook op je eigen server hoor :? .

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1