DJ - Trance/techno synthesizer gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:49
Hoi,

Ik speel al een tijdje muziek op een internet radio station.
Ik mix voornamelijk zelf de trance en techno liedjes in elkaar met VirtualDJ met veel succes.

Nu zou ik graag eens zelf willen beginnen met trance muziek te maken , ik heb echter geen enkel idee hoe je eraan begint. Logisch lijkt me dat je een synthesizer nodig hebt om de tonen te creeren maar waarvan je die verschillende beats en effecten vandaan haalt weet ik niet.

Graag zou ik software hebben om zelf trance en techno muziek te maken zonder er hardware te moeten voor kopen , tuurlijk heb ik een hi-fi installatie etc. Ik heb ook een oude synthesizer van toen ik klein(er) was maar die kan je niet aansluiten op een computer tenzij via de hoofdtelefoon uitgang , maar dan kan ik geen digitele bewerkingen doen (denk ik)

Thx , DePhille

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06

Nik

Al eens wat met Fruity Loops gedaan? Daar kun je heel erg basic zelf muziek mee in elkaar zetten, die nog verdomd goed kan klinken ook! Desnoods maak je gewoon simpele samples, die je gaat mixen :)

Verwijderd

Alle samples zitten vaak al in de synthesizer zelf. Vergeet niet dat je ook een beetje muzikaal moet zijn, een lekker thematje, dope bas lijn, en drijvende drums zitten er niet zomaar in. Deze moet je zelf bedenken, de synthesizer kan je alleen maar een bepaald toon helpen, maar niet aan het hele melodietje. Pas als je dat zelf doet ben je echt zelf muziek aan het maken. Als je allerlei samples van sample cds bij elkaar gooit kan je net zo goed met Ejay aan de slag.

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08 11:51
Probeer de software Reason eens van Propellerheads.
Deze software emuleert een complete studio.
Verder is deze ook uit te breiden met de meer "professionele" paketten zoals Cubase ed.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
E-Jay Dance Creator, misschien is dat wat voor je. Niet helemaal ala synthesizer maar wel met een hoop samples. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ik zou ook eens kijken naar reason of cubass. Ik beschouw mijzelf als boerenlul op muziek gebied, maar een aardig hardcore nummertje had ik met reason toch wel binnen een dag of 2 voorelkaar (een 2e zou een stuk sneller zijn geweest maar dan is de lol er voor mij alweer af). Met cubase heb ik nooit gewerkt, maar er is een beste groep aanhangers en dat zal niet voor niets zijn (de stugge aanhangers zijn meestal Mac gebruikers dus mischien moet je er een beetje maf voor zijn :9 )

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 10:17
gebruik zelf FL-Studio, werkt inderdaar heel erg fijn. Eigenlijk heb je geen synths nodig. In FL-Studio kan het ook gewoon allemaal met muis en real time keyboard synth. (Soort emulatie van een synth maar dan op keyboard).

Heb zelf ook al wel een stuk of 2 cd's gemaakt met trance,dance nummers.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
Zelf gebruik ik FL-studio 5 en Reason 3^^
in het begin ziet reason er heel erg moeilijk en ingewikkeld uit , maar als je eenmaal er aan gewend bent wil je niet meer anders , ik zou je wel aanraden om met fruityloops te beginnen , omdat het daar veel makkelijker mee te leren is , simpele drum lines enzo.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• DePhille
Allemaal zeer nutige informatie waarvoor dank , ik gebruik nu FL STudio en Propellerhead reason. Ook gebruik ik het oude Acid-Music (iets van 10j oud). Ben begonnen met FL en het is verre van simpel , maar dat komt wel.

Anyway , blijf maar tips posten , ze zijn altijd handig ;)

Grtz ; DePhille

Verwijderd

Heeft die oude synthesizer geen midi connecties? Anders koop je voor een paar euro bv een USB Midi interface en gebruik je je synt als een masterkeyboard. Dat werkt stukken prettiger.

• DePhille
Het is echt een basis synth die ik 6 jaar geleden ofzo kreeg voor men verjaardag (was toen 10). Het heeft enkel een Audio-uit voor hoofdtelefoon en power in hehe , en ook veel stof :P.
Eindelijk begin ik wat op weg te geraken met FL Studio.

Grtz , DePhille

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Masterkeyboards voor paar euri is zeker aan te raden.

Her en der zijn er goedkope midi usb keyboards verkrijgbaar

Edirol maar soms kun je ook nog een goedkope Emagic vinden of je koopt een tweede hands all-round synth van een beetje klasse (Roland, Korg, Alesis, etc..)
Pagina: 1