Advies aanschaf degelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 137424

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit al een week informatie te zoeken over welke laptop ik zou moeten nemen, geloof me ik heb overal rondgekeken(GoT, Google, Internet, winkels, pricewatch etc.) maar er is bijna overal wel wat 'mis' mee... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

(informatie)
Door omstandigheden is mijn thuissituatie niet al te best, ik ben namelijk tijdelijk (alweer) verhuist en mijn desktop pc (AMD 64 3500 + 6600gt 1gb geheugen etc.) is niet meer bereikbaar. Ik zit op een pc die niet van mij is, en die niet soepel loopt bij het spelen van spellen en surfen op het web.

Ik ben daarnaast student en kan mijn huiswerk niet redelijk meer maken. Op onze school zijn de wachttijden voor een computer gewoon ziek dus ik moet gewoon een computer hebben waar ik ook goed mijn huiswerk kan maken, een laptop biedt dus uitkomst.

(gebruiksdoel)

In eerste instantie mijn studie, gewoon office applicaties zoals word, excel, powerpoint etc.

Daarnaast wil ik er ook een spellen op kunnen spelen. Voornamelijk het spel WoW. Mensen die dit spel spelen vragen zich nu dan ook een ding af. Die gast betaalt dus gewoon 30 euro in de 2 maanden en kan dus eigenlijk niet spelen, inderdaad! Frustrerend! 8)7

Tot slot natuurlijk draadloos kunnen surfen op het web, onze school heeft namelijk een draadloos netwerk en daar kan je dan prima van gebruik maken. :9

(budget)

Ik zat zelf aan 1000 euro te denken, maar 1200 euro is echt het MAXIUM.
Even tussen haakjes, (ik wil in termijnen betalen want ik kan zon groot bedrag niet ophoesten).
Ik wil er namelijk nog een aantal accessoires bijkopen zoals een tas.

(boodschappenlijstje)

Het moeilijkste waaruit ik een keuze moet maken is de processer/platform:

Het wordt of een Centrino platform OF een turion processor.
Zelf denk ik eerder aan turion, waarom? De 64-bits ondersteuning. Vista staat voor de deur, sowieso het 64-bits tijdperk staat voor de deur waarom zou je dan in godsnaam nog een 32-bits processor kopen? Maar tot nu toe, merk ik dan ook werkelijk weer geen moer van het 64-performance daar ben ik dan ook een beetje teleurgesteld in maar we zien wel in 2006 of ik terecht teleurgesteld was :9~

Maar ik heb dan weer mijn twijfels, Centrino heeft zich eenmaal bewezen ik zie maar weinig laptops die een turion hebben, zeer beperkt aanbod eigenlijk maar!

De accuduur van Centrino is langer dan die van Turion. Maar de verkopers van Dynabyte, Vobis, de standaard pc-boer zegt dat er weinig verschil in zit qua accuduur. Iemand die dit kan bevestigen?
Daarnaast is het Centrino niet alleen zuiniger maar ook krachtiger, maar daar betaal je dan ook voor. (Of natuurlijk voor het Intel logo kan ook... :Y) )

Voor zover het nu uitziet wil dus een AMD turion processor, tenzij iemand me anders kan overtuigen!

Videokaart:

Dit onderdeel zorgt nu net voor de hogere kosten, maar voor WoW heb je toch wel een goede fatsoenlijke videokaart nodig... Denk ik zo?

Het maakt mij niet zo uit of het ATI of Nvidea is beide zijn goed. Nividea heeft in mijn ogen betere drivers, maar ATI maakt in mijn ogen weer betere kaarten voor de mobile markt.

Ik weet niet of die intel onboard kaartjes wat zijn. Sommige hebben namelijk 128 mb en dat lijkt me wel degelijk maar of je daarme FATSOENLIJK kunt gamen?? heb mijn twijfels...

Radeon x700 mooie goede kaart
Nvidea 6800 go (dell inspion 9300) mooi maar wel duur
Radeon x300 volgens mij is dit prull?
Nvidea 6200 met dat turbogeheugen volgens mij is dat ook niet degelijk...

Dus er moet op zijn minst een x700 of iets in die buurt erin zitten

Harde schijf:

Boeit me opzich super weinig met 30 gb heb ik al genoeg, maar ik zou weleens willen weten of er veel verschil in zit tussen eentje die 5200rpm maakt of eentje die 4200 rpm maakt qua snelheid?
In die mobile gedoe-lappies zitten vaak wat langzamere hd's voor batterijbesparing als ik me niet vergis.

Geen echte HDD voorkeur

Geheugen:

Er moet op zijn minst 512 mb geheugen inzitten, 256 is te weinig en 1024 is helemaal top, maar dat laatste past weer niet echt in het budget. Dit in het verband met het spelen van games.

Geheugen: minimaal 512 mb

Grootte scherm:

15, x inch is toch wel echt het minste hoor! Geen mini lappie voor mij met 12 ich daar wordt ik scheel van, ik vind 15,x inch wel mooi ook qua groote, batterijbesparing t.o.v 17 inch en de lappie word qua omvang ook wat kleiner. 17 inch-scherm is natuurlijk bioscoop formaat films kijken maar daar betaal je dan denk ik ook weer voor!

15 inch op zijn minst!

Netwerk:

Tot slot moet ik ook een draadloos netwerk kunnen opzetten. Dus niet dat ik zon kaartje ofzo moet kopen, maar dit moet er standaard gewoon aanwezig zijn, hebben de meeste lijkt mij ook.

Standaard aanwezigheid om draadloos te kunnen internettten.

Dingen of merken waarvan ik liever niet mee geconfronteerd wil worden zijn:

Packard Bell ---> Slechte ervaring mee, misschien goed spul ik weet niet maar het is voor mij Packerd Hell dus die wil ik absoluut niet!

Celeron ---> Afgezien ik hier een afgeslakte pentium II processor in hand heb, knaagt dat een beetje bij mij, ik heb het er gewoon niet meer. ALs ik hier spelletjes mee kan spelen (mits er een goede GB-reep in zit en VGA kaart is dan heb ik er denk ik niet zon problemen mee maar is dat dan ook zo?)

Verder lijkt mij de p4/sempron/amd 64 niet de juiste processorkeuze dus ik hou me aan turion of aan het Centrino platform.

2e-hands Dit lijkt mij voor een computer dus niets ik heb hier ook slechte ervaring mee en je weet niet hoe betrouwbaar het is tenzij je het van een maat koopt (en die moet dan ook geen maatennaaier zijn }) ) De batterij is meestal verleten dus die gaat niet meer zo lang mee, vaak geen garantie en dat risico neem ik me liever toch niet!

Nou wat wil meneer dan wel?! Ik ben zelf achter 2 modellen gekomen waar ik een keuze uit wil maken:

nummer 1: Acer Aspire 5024 WLMI

+ Turion processor!
+ x700 ati videokaart!

- 1200 euro :?
- Heb hier op GoT gelezen dat de schijf ontiegelijk warm word, en dat een cooling pad wordt aangeraden hier ben ik dus niet echt blij mee!
- Service van Acer laat zo te horen ook zijn wensen over...

nummer 2: Dell inspirion 9300

+ 17 inch scherm
+ 1 gb geheugen
+ Goede service
+ 1079 euro

- standaard ATI x300 videokaart (upgrademogelijkheid naar 6800 maar dat is beetje prijzig!)
(Misschien als ik die x300 met 128mb PCI-E neem dat ik later alsnog een goede VGA-kaart er in kan doen)?
- Geen 64 bits ondersteuning

Eigenlijk zijn dit twee modellen waar ik TOT NU TOE het meest naar uitkijk!
Misschien weten jullie betere oplossingen of betere modelle voor hetzeflde geldt kom maar op!

Ik weet wel bij Asus dat je daar een gratis tas krijgt en nog wat ander stuff dat is altijd wel mooi meegenomen en ik heb zeer goede ervaringen van Asus!

Ik hoop dat jullie mij goede hints/tips kunnen geven ik weet het in iedergeval niet meer. Goedkopere oplossingen zijn altijd mooier mee genomen! :P

Bedankt alvast! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Ik kan je alvast vertellen dat het later een betere kaart in de Dell idee, niet zon goed idee is.

Ten eerste worden er niet veel van die replacement kaartjes gemaakt.
Zo zien ze er btw uit :)
http://www.notebookadvies.nl/plaatjes/Gforcesedit.JPG

Ten tweede moet je niet denken dat je over 2 jaar de nieuwste kaart nog kunt installeren, omdat de koeling (waarschijnlijk) dan niet meer voldoende is.

Aan de andere kant, waarom niet een X300? Je koopt je laptop toch niet om er constant mee te kunnen gamen? Want dat schiet toch niet op.

Verder is geen 64bits nou niet echt een super nadeel.

Ik heb 64bits systemen, maar ik draai gewoon 32bits ivm compatibilty
Zo zal je laptop w.s. toch met een 32bit os geleverd worden ;)

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

zelf heb ik een m6va, beetje boven je budget maar volgens mij kan je wel aan een a6va geraken, zelfde specs alleen breedbeeld scherm.
m6Va: cpu = pentium m750
ati x700 128Mb
1 gig dual channel 533 Mhz Ram
80 gig 5400 rpm HD
1400*1050 scherm
accu gaat zo'n 3 uur mee
dat alles in een tot nu toe degelijke behuizing voor 1575 euro. Ik heb bewust voor nog een 32 bit cpu gekeuzen. Ik ga winxp toch nog minstens een jaar of 2-3 gebruiken, zie geen reden om over te stappen naar 64 bit, toch zeker niet voor een laptop.

Powered by: blond bier

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ja kan al voor € 555,00 bij de MediaMarkt klaar zijn voor een IBM Thinkpad R50e ;)
( Cel-M 1,4 GHz, 40 Gb HD, 256 Mb, WiFi, 15" TFT , CD-RW/DVD Combo, Win XP Pro )
prak er nog 256 MB bij voor € 25,00 van b.v marktplaats.nl
Kijk ook hiero eens Cel-M en P-M scheelt niet zoveel hoor en let dan vooral op de conclusie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1200 euro vind ik toch echt het budget dus die 1500 euro no way,

Afgezien daarvan misschien moet ik inderdaad wel genoegen nemen met een x300 grafische kaart. game schiet inderdaad niet op als je niets anders doet maar ik ben wel een fanatieke gamer. Ik ga eens wat benchmarks bekijken van de x300!

Als je een 64 bits systeem koopt krijg je inderdaad een 32 -systeem o.s Maar in 2006 komt Vista toch? Zou het dan niet handig zijn om Vista 64 erop te gooien?

Van de andere kant je hebt Vista ook in 32-bits versie dus wat boeit die 64 bits dan eigenlijk? Moeilijk....

Die dell trekt mij op dit moment wel meer aan, maar even een vraag..

Het is dus MOGELIJK om je dell lappie achteraf van een betere VGA kaart te voorzien?

IBM mooi merk maar ik wil dus geen lappie van 500 euro. Kan je namelijk op die beetje fatsoenlijk game en wat is dat ding na 3 jaar nog waard? Niet veel meer neem ik aan... wel ultra budget lappie! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37319

Kijk eens op de site van Informatique.nl. Zij bieden laptops aan die je zelf kunt samenstellen voor een relatief lage prijs.

link: http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32499

Ik zou je bijvoorbeeld een Acer Aspire 1692WLMI kunnen aanbevelen.

Ik werk er zelf nu Enkele maanden intensief mee en behoorlijk positief.

Pluspunten:

+ Batterijduur (ongeveer 3,5 uur)
+ CPU (Intel Pentium M 1.73 G Hz)
+ Geheugen (2x 512 MB DDR2 Geheugen)
+ Harddisk (5400RPM 100 GB)
+ Videokaart (128 MB Ati Mobility X700)
+ DVD Dual Layer Writer
+ CrystalBryte 15,4" Widescreen TFT
+ Prijs

Minpunten

-DVD Writer vind niet alle schijven even lekker (maar brand ze wel op lagere snelheden)

Te koop via diverse zaken (zie pricewatch)

Ik gebruik de laptop echt meerdere uren per dag en vind het een prima apparaat.
En inderdaad, de service van Acer kan beter, maar kan ook nog veel slechter !
Ik heb er nu 2 keer gebruik van moeten maken (laptops van klanten) maar over het
algemeen gaat hij niet kapot en in het geval dat dit toch gebeurt heb je hem binnen 10
werkdagen toch wel weer terug.

Een goede laptop met uitstekende features voor een redelijke prijs !

Een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acer Aspire 1692WLMI heel mooi maar een beetje te duur ik red dat gewoon niet qua mijn budget!

Weet iemand trouwens een online site waar ook de mogelijkheid is om te kunnen afbetalen in termijnen of leasen? Want ik kan geen 1200 euro in een keer ophoesten...

Ben bij Dynabyte geweest heb die acer 5024 bestelt, maar is overal al uitverkocht :| De meneer zegt dat er ontiegelijk veel vraag naar is naar de Turion processor... Dus nu moet ik maar wachten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

als 1200 euro je budget is heb je precies genoeg voor een A6Va! Toppie laptop, heb hem zelf ook. Alles zit erop en eraan en ook nog eens een goede videokaart (X700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155286

begin nooit met dell. dikke prak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Misschien is dit wat, wel €24 boven je budget maar je krijgt er een tas en muis bij.. :)

Specs:
15.4 inch scherm
Pentium M740 1.73GHz (Centrino)
80GB 4200rpm schijf
512MB DDR2, is altijd uit te breiden naar 1024
Ati Mobility Radeon X700 128MB
DVD brander

(Link: http://www.laptops4u.nl/info/a6va-q016h.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:26
Denk dat je met een 5024 veel beter af bent. Ik zit ook te denken om die te gaan kopen over 2 weken.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Asus rocks maar ik kan die laptop nergens in een winkel vinden waar je kunt afbetalen (Mycom doet daar namelijk niet aan)

Maar ik kom dit bij de Otto tegen:

Notebook, FUJITSU SIEMENS, AMILO M-1437G
€ 1.199,-

Zelfde als die acer alleen dan met een centrino platform! :D

Alleen is deze wel een stuk duurder op afbetaling vergeleken met die acer 5024 bij dynabyte:
38 x 47 = 1786
44 x 36 = 1584

Misschien ga ik toch hiervoor dan, x700 videokaart en centrino dat kom ik nergens tegen voor dat geld! Alleen andere processors met een baggere videokaart kijk maar naar die Dell als je daar die 6800 go in doet word de prijs ook 200 euro's duurder ik vind dit wel zeer aantrekkelijk! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:06:
Ja kan al voor € 555,00 bij de MediaMarkt klaar zijn voor een IBM Thinkpad R50e ;)
( Cel-M 1,4 GHz, 40 Gb HD, 256 Mb, WiFi, 15" TFT , CD-RW/DVD Combo, Win XP Pro )
prak er nog 256 MB bij voor € 25,00 van b.v marktplaats.nl
Kijk ook hiero eens Cel-M en P-M scheelt niet zoveel hoor en let dan vooral op de conclusie....
mag ik vragen bij welke mediamarkt vestiging je deze aanbieding hebt gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 137424 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:30:
Asus rocks maar ik kan die laptop nergens in een winkel vinden waar je kunt afbetalen (Mycom doet daar namelijk niet aan)

Maar ik kom dit bij de Otto tegen:

Notebook, FUJITSU SIEMENS, AMILO M-1437G
€ 1.199,-

Zelfde als die acer alleen dan met een centrino platform! :D

Alleen is deze wel een stuk duurder op afbetaling vergeleken met die acer 5024 bij dynabyte:
38 x 47 = 1786
44 x 36 = 1584

Misschien ga ik toch hiervoor dan, x700 videokaart en centrino dat kom ik nergens tegen voor dat geld! Alleen andere processors met een baggere videokaart kijk maar naar die Dell als je daar die 6800 go in doet word de prijs ook 200 euro's duurder ik vind dit wel zeer aantrekkelijk! :9~
Hou wel rekening mee dat de accu maar 2uur mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De A6Va is imo een erg goede koop, vooral met deze prijs: pricewatch: Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) :)

Heb zelf ook een A6Va, en net als vele anderen, ben er erg tevreden mee. Heb ooit een Packard Bell gehad, maar dat nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoezo gaat de accu maar 2 uur mee? Het is toch een Centrino platform???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Maar Centrino met een cheapass accu doet ook niet veel langer ermee natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Op de website van fujitsu-siemens staat dat hij 2 uur meegaat. De asus a6va gaat al 3 uur mee. En de acer 1692 gaat volgens sommige 3.5 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Vergeet niet dat er veel verschil zit tussen een Centrino ie P-M Banias of Dothan.
Met constante aktie doet een Dothan langer met een accu.
In real live testen doet een Turion MT langer met een accu als een Dothan.
In de praktijk, puur kijkende naar de proc, zal een gelijkpresterende Turion MT langer met dezelfde accu doen. Ook klaarblijkelijk de Turion ML.
http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1
(zelfs dubbelgetest omdat de P-M'ers het moeilijk kunnen geloven)

Een laptop blijft een compromis. Nog meer als bij een desktop. Een snelle videokaart is uiteraard niet bevordelijk voor accuduur en geluid van een laptop.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 614 op 01-10-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135691

ik zou de b-voorraad laptops van informatique even in de gaten houden, heeft al een aantal keren de 5024 op gestaan met 1 dode pixel voor 800 euro, heb hem zelf ook en gebruik hem veel voor LanParty's en als de omgeving normale temperatuur is (+/- 20 graden) blijft de laptop gewoon lauw, en daarnaast gebruik je lijkt mij een externe muis, wat maakt de warmte van het touchpad dan uit? voor 800 euro een Super Laptop en er draait gemakkelijk WoW op, ik haal 2450 punten in 3dmark05. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135691 op 01-10-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
L@aF schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

mag ik vragen bij welke mediamarkt vestiging je deze aanbieding hebt gezien ?
Hij stond in een folder die wij hier in Den helder in de bus kregen. Ik nam eigenlijk aan dat het
om een landelijke aanbieding ging ? Anders bel het filiaal in Alkmaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

SeatRider

Hips don't lie

WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:11:
[...]

Hij stond in een folder die wij hier in Den helder in de bus kregen. Ik nam eigenlijk aan dat het
Hij staat niet in de folder Alkmaar die je op de website kunt inzien ... :-(. Had er wel een ritje voor over eigenlijk...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En de acer 1692 gaat volgens sommige 3.5 uur mee.
officieel 3,5 uur, als je gewoon rustig internet, met draadloos lan an gewoon lan aan en cardbus uit doe ik er tussen 3 3/4 en 4 uur mee. terwijl de asus 3 uur oficieel haal en ik hoor dat ie er 2:30, 2:45 uur meedoet. dan doet de acer er gewoon een uur langer met accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 20-05 21:31
WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:11:
[...]

Het klinkt wel interesant. Zelf zoek ik een laptop die vooral als download en reken computer gaat dienen, en af en toe mee op pad gaat als ik een document onderweg moet lezen. Die 550,- laptop klinkt dus wel ideaal.

Weet iemand of de MM in A'dam deze ook heeft?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
@ VisaRider & flowerp hij staat hier toch echt in een MediaMarkt folder die ik hier in mijn handen heb. Raad je aan eens te bellen met het filiaal in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
heb zelf nu de acer aspire 1692 in bestelling staan. voor zn geld denk ik de beste keuze (net iets boven de 1200 met verzendkosten)

lees ook mijn topic van aantal dagen terug. had hetzelfde budget gesteld, misschien heb je er wat aan.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1073512

@pbuytels
je zegt dat er een 5400rpm schijf inzit, maar volgens de specs moet dat 4200rpm zijn.
maar het zou best kunnen, want heb hier en daar ook wel gelezen dat sommigen hem met 5400rpm krijgen. denk dat je net geluk moet hebben. ik weet t over een paar dagen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door sharkzor op 02-10-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:51:
Vergeet niet dat er veel verschil zit tussen een Centrino ie P-M Banias of Dothan.
Met constante aktie doet een Dothan langer met een accu.
In real live testen doet een Turion MT langer met een accu als een Dothan.
In de praktijk, puur kijkende naar de proc, zal een gelijkpresterende Turion MT langer met dezelfde accu doen. Ook klaarblijkelijk de Turion ML.
http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1
(zelfs dubbelgetest omdat de P-M'ers het moeilijk kunnen geloven)

Een laptop blijft een compromis. Nog meer als bij een desktop. Een snelle videokaart is uiteraard niet bevordelijk voor accuduur en geluid van een laptop.
Volgens mij snap je het niet helemaal. of ik lees het niet goed. Maar volgens mij is Conditioning als je de laptop dus op full load gebruikt of programma`s draait waarvan je cpu zeker 75% moet werken.

Life heeft te maken als de cpu dus idle draait. Dus als je aan het surfen bent of iets wat niet zo cpu intensief is. En trouwens de turion presteerd gelijk of beter in de meeste testen.
Ook heeft de dothan een geheugen bottleneck door de hoge latencies. Zal deze lager zijn dan is de dothan sneller.

De conclusie die ik uit die site kan trekken is. Dat op full load (of 75% gebruik) de dothan langer mee gaat dan de turion 64. Maar als allebei de cpu op idle draait dan de turion dik in het voordeel is van de dothan. Ik vind het eigenlijk wel jammer waarom de turion nou 35 watt moet verbruiken en de dothan maar 27 watt. Eigenlijk vind ik de turion MT serie toch eigenlijk wel veel intressanter.

Zou het dan mogelijk zijn om in de 5024 bijvoorbeeld de ML cpu te vervangen voor de MT serie? Zal ik daar wat mee bereiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 02-10-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

@coolmaster
Als ik je reactie lees, komen we tot dezelfde conclusie.

Niemand die ik ken, laat een laptop op de accu zolang constant zwaar werken.
Dan zal ie altijd of op netstroom zitten of netstroom achter de hand hebben.

Eerder tekstverwerken, internetten of een spreadsheet maken in de gebruikers' tempo.
Onder dit normaal gebruik komt dus de Turion efficiente powermanagement juist naar voren en wint ie veel op de P-M.

Enne ik heb een NX6125 met ML34 (helaas idd geen MT34) en die draait ook op MT34 voltages en zelfs nog lager. 800@0.9V en 1800@1.3v. Stabiliteit getest met prime95.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 614 op 02-10-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

weet niet of dit nog relevant is voor de TS. Maar ik heb nu mijn M6Va wat liggen 'tweaken'. Toen ik power4gear (standaard asus progsel) gebruikte had ik idd iets meer dan 3 uur tijd om op accu te werken. Nu heb ik mbv centrino hardware control Centrino ondervolt topic!
toch 4:45 op mijn batterijstatus staan :). Dat moet je natuurlijk met een groot korreltje zout nemen, maar toch zou ie volgens mij nu makkelijk de 4 uur moeten halen. Ook de cpu temp is met meer dan 10 graden gedaald. Maar misschien is dit ook een aanrader voor de acer gebruikers... Ik vind die 4 uur op accu iig meer dan zat.

edit: hij heeft het 4:30 uur uitgehouden, toen was er nog 5% in de accu over maar windows beslistte dat ie op standby moest, heb k hem ook maar weer op het net aangesloten. Die accustatus werkte dus eigenlijk tot op de seconde precies :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chubbchubb op 05-10-2005 17:01 ]