Toon posts:

pc heel traag tijdens branden dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow tweakers,

Hier iets wat ik nu al een paar keer tegengekomen heb: tijdens het branden van een dvd is de pc gewoon echt traag, zodanig zelfs dat het branden van de dvd een uur of 3 duurt (denk ik) in plaats van een kwartierke... terwijl hij brand doet hij 30seconden nix en dan eens 2 seconden iets, tijdens die twee seconden kan je ook je muis bewegen, anders niet...

Nu is er nix dat op de achtergrond draait dat serieus veel cpu inneemt, het probleem heb ik zowel op windows 2000 en win xp (dualboot systeem)

Een paar specificaties van het systeem:
Amd 1800+ cpu
asus a7n8x-x
512 MB ram
2hd's van 80 gig (een op master, ander op slave) --> nu zie ik wel dat de data(iso-file) op de slave-hd staat, ma dat kan toch zo erg ni zijn?
pioneer 1.06 dvd brander (master2)
oude kweetnietwelkmerk 32* cd lezer (slave2)

voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met deze pc...
kvind het echt heel raar, hopelijk hebben jullie een oplossing...

Verwijderd

Zeker weten dat UDMA aanstaat op het kanaal van de brander in plaats van PIO-mode?

Voorts OM FAQ / Beleid - leesvoer :)

Verwijderd

Topicstarter
UDMA staat aan (mode 2)

Voeding: Aopen 350 W (dachtik, straks eens kijken ter bevestiging...
enkele voltages:
+3.3: 3,25
+5 : 4,95
+12 : 11,43

verschilende brandmedia geprobeert,
en aangezien win 2k en xp zelfste reageert zal het ook niet aan software liggen?
ik gebruik wel dezelfde neroversie op bijde...

Ik ga nu eens voeding controlleren en kabel van 2e cd station uittrekken

alreeds bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar is het dus een 235W versie van de aopen voeding, wat wel redelijk zwak is...
Kan dit de oorzaak zijn? (wel wetende dat ik er vroeger nog succesvol een cd mee gebrand heb, zonder al te veel miserie)

Verwijderd

Topicstarter
heb de cdlezer erut gehaalt, en toen deed hij het wel, dus 't is opgelost
(denk ik toch)

thx
kristof

Verwijderd

Ja, als er een probleem was in de verhouding tussen die lezer en de brander, dan zal loskoppelen van de lezer er waarschijnlijk wel toe leiden dat het probleem verdwijnt :)

Als dit voor jou een aanvaardbare oplossing is dan is het natuurlijk heel mooi, als je die lezer toch samen met die brander in je systeem wilt blijven gebruiken zul je nog even verder meoten zoeken, maar strikt noodzakelijk is dat natuurlijk niet :)
Pagina: 1