Toon posts:

Hoe Google Web Accelerator weren van site? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Google Web Accelerator ofwel GWA.

Ik ben een site aan het maken en als ik die open in de browser met de Web Accelerator aan krijg je een 403 error, You are not autorised to vieuw this page. Als ik GWA uit heb staan dan doet de site het gewoon.

Ik wil hier vanaf,
De site is gehost op een IIS server en ik heb de iprange 72.14.192.0 – 72.14.192.255 laten blokkeren. Deze wordt klaarblijkelijk gebruik door dit programma. Maar dat maakt niets uit, ik blijf de fout houden.

Ik heb op internet al naar meerdere oplossingen gezocht maar niets bruikbaars gevonden voor mij.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik volg je even niet. Die ip-range die je opgeeft is de specifieke IP-range die GWA gebruikt dus het lijkt me logisch dat als je die laat blokkeren je een 403 krijgt van IIS.

Als je dat niet wil moet je dus die IP-range weer laten unblocken toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik snap de vraag niet:
als je wel GWA wil toelaten die je die blokkering weg
als je het niet wil, laat je het zoals het is en kun je hier ook nog even kijken

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn onduidleijkheid,

het probleem was dat ik met GWA aan de webpagina kan openen, maar als ik op een link klik dan krijg ik de 403.

Ik had al gelezen online dat dat de iprange was die GWA gebruikte en dat het verholpen kon worden door deze te blokkeren, ik heb dit gedaan maar hij blijft de error geven.

Als jullie het zelf willen proberen www.webmastermania.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is hoe dan ook geen programmeerprobleem. Je hebt ofwel een probleem met IIS omdat deze teveel blokkeert, ofwel met GWA omdat deze je site niet opent. Ik verplaats je probleem dus even naar Software Algemeen. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk heb je het blokkeren niet helemaal goed gedaan; maar je kan GWA toch ook op een nette manier weren van je website? Controleer of de HTTP Header HTTP_X_MOZ binnenkomt met als waarde 'prefetch'; en stuur dan een 403 forbidden? Wat is verder de reden dat je GWA precies wil weren? Ik pas ook je topictitel even aan

Oplossing tegen Google Web Accelerator > Hoe Google Web Accelerator weren van site? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil GWA van mijn site weren omdat hij niet wordt weergegeven. Is dat rede genoeg? :P

Als je de site bezoek en je hebt GWA aan staan dan gaat alles goed, maar dan cached hij de pagina ofzo en dan geeft hij m niet meer weer, dan krijg ik de 403 error.

Ik heb het op een stuk of 3 systemen met andere instellingen geprobeerd. Als ik GWA uitzet doet hij het wel weer gewoon.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:22:
Ik wil GWA van mijn site weren omdat hij niet wordt weergegeven. Is dat rede genoeg? :P

Als je de site bezoek en je hebt GWA aan staan dan gaat alles goed, maar dan cached hij de pagina ofzo en dan geeft hij m niet meer weer, dan krijg ik de 403 error.

Ik heb het op een stuk of 3 systemen met andere instellingen geprobeerd. Als ik GWA uitzet doet hij het wel weer gewoon.
Maar je blokkeert GWA, hoe moet hij dan ooit de site cachen? Het is toch logisch dat je dan een 403 krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de site gewoon niet te zien als GWA aan staat, en het gecached is. Als de ip-range geblokt is of niet. Dit had ik al ergens als oplossing gelezen. En geprobeerd, dit werkt in mijn geval dus niet.

En als die range geblokt is zou de browser gewoon de site op moeten halen. Das ook als je prefetch uitzet.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik zat net op freshmeat en kwam deze tegen.
http://vmlinuz.nl/software/mod_gwa/
mod_gwa is an Apache plugin that forbids Google Web Accelerator from accessing your pages, instead showing an error message that asks the user to disable acceleration for the domain.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1