Ik heb hier onder mijn tv een Kiss DivX player staan, en op mijn pc staan een zooitje films. Elke ochtend zet ik mijn pc aan en dan ga ik naar mijn werk. Als mijn pc opstart starten er wat downloads etc en dan lockt hij zichzelf. Als er nu iemand een film wil kijken, draait Kiss Pc Link dus niet. Aangezien ik toch al een service heb draaien die de gedownloade films netjes in een video file zet voor Pc Link, dacht ik daar een functionaliteit in te bouwen die dus het eerste request van de DivX player ontvangt en dan snel Pc Link start. Dmv Ethereal ben ik er achter gekomen dat de divx player een ARP broadcast request doet. Mijn probleem is nu: hoe kan ik naar ARP requests luisteren op het netwerk in C#? Ik kan hier namelijk bar weinig over vinden met google, msdn en de Visual Studio help.
Ik denk niet dat dit mogelijk is aangezien je OS dat opvangt.
Je kunt wellicht wel proberen om (peridiek?) je ARP-cache op te vragen of evt mbv OS calls/callbacks (als die bestaan) een wijziging in de ARP-cache op te vragen.
Je kunt wellicht wel proberen om (peridiek?) je ARP-cache op te vragen of evt mbv OS calls/callbacks (als die bestaan) een wijziging in de ARP-cache op te vragen.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Ik heb niet zoveel verstand van Winsock (is misschien al een niveau hoger?) maar je zou met C/C++ een zogenaamde 'LSP' (Layered Service Provider) kunnen maken die dat dan afvangt. Wordt ook vaak gebruikt door spyware om requests om te leiden enzo
Ok het is gefixed. Het bleek dus dat ik de resultaten van ethereal een beetje verkeerd geinterpreteerd had. De arp berichten hebben er helemaal niks mee te maken. In ieder geval bedankt voor het meedenken!