[XP] Systeemmappen plots verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-03 19:46
Hallo beste tweakers,

Ik zit met het volgende:

Gisteren is mijn 2e bak vastgelopen en daarna wou het beestje XP niet meer opstarten, er miste een bestand 'hal.dll'.
Inmiddels heb ik een tweedde XP instalatie er naast gezet. Hierna bleek dat de map 'Windows' in z'n geheel verdwenen was. Enfin, maar nu heb ik dus alle bestanden van de tweedde instalatie geplakt op de plaats waar de bestanden ontbraken. Na de bootloader opgfefrist te hebben, startte ik op, dit duurde echter niet lang. Hij sloot automatisch weer af.

Wat is de oorzaak van dit probleem volgens jullie? c :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bestanden die 'automatisch' verdwijnen zijn met veel dingen uit te leggen, een virus, kapotte hardware, baldadige gezinsleden zijn zoal de dingen die in me opkomen.

Begin even met je harddisk te controleren via een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ, als het dat niet is en je bent gewend om als administrator in te loggen dan zou ik de oorzaak in die richting zoeken :)

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Een tweede windows installatie over een eerste proberen heen te plakken werkt nooit, dat kun je beter niet meer doen. Het beste is even een virusscanner over de gehele schijf laten gaan en als alles veilig is alles backupen wat je houden wilt en dan een format en windows opnieuw installeren, dan moet je systeem weer als nooit tevoren draaien ;)

• Wokkel1982
na de bestanden gekopieerd (en gebackupt) te hebben, start Windows gewoon op. Het enige probleem nu is dat hij automatisch weer afsluit. In de veilige modus doet hij het wel gewoon trouwens.

Ik maak later nog wel een frisse instalatie aan, maar momenteel zie ik liever het probleem zo opgelost.

• Wokkel1982
Mensen, waar kan het aan liggen dat XP automatisch afsluit? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Dat de installatie verrot is... Je hebt de bestanden gebackupped? Nou dan is het toch een eitje even Windows erop nieuw op te zetten :?. Wil je dat niet, dan zou ik in veilige modus eens de chipset- en videokaartdrivers verwijderen. Grote kans dat het dan wel weer werkt. Maar zo goed als met een verse install zul je het denk ik niet krijgen...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43
Dit is niet een "foutje", maar een geval van disaster recovery. Je hebt weinig meer aan je XP, beste is echt om opnieuw te installeren, ben je sowieso veel beter af.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1