Toon posts:

OH NEE!!!! hd kapot !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had mijn schijf gepartioneerd met partitiemagic. op het laatst ging er door een BSoD van alles mis. dus ik boten naar windows. gekeken naar de schijven en de c blijf hetzelfde maar de d was 1 gig kleiner. dus ik wil al mijn mp3 backuppen, omdat ik wou fdisken (3,1 gig) mislukken er 3 cdŽs op rij door SCSI/IDE error. dus ik opnieuw geboot krijg ik dan NO SIGNAL en de computer blijft piepen. dus ik schijf eruitgehaald stopt het piepen maar nog steeds NO SIGNAL.

en omdat hier al mijn delphi opgaves voor school opstonden en ik die donderdag moet inleveren heb ik een prob

Verwijderd

Ok dan.
1) Partition Magic geeft aan dat je je gegevens moet back-uppen voordat je ingrijpende acties onderneemt met je hdd. Niet erg slim als je iets af moet hebben voor school, had je beter kunnen doen na het inleveren. Voor zover de verwijten.
2) Wat is het merk van je hdd? De meeste merken hebben utilities om je drive te testen. Zelf heb ik een IBM. Voor deze hdd heb ik een bootable diskette met zo'n programma. Laatst nog gedaan, hij is nog helemaal fit. Voor een vriend van me deed ik datzelfde laatst bij een WesternDigital, die was dus helemaal verrot. we hebben net voor het overlijden de gegevens nog kunnen redden. Hij baalde dat z'n hdd verrot was, maar was als een kind zo blij dat ik z'n gegevens nog heb kunnen redden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon al 1000 keer schijven geresized met partitmagic en nooit ging iets fout maar zoŽn disk heb ik niet. hoe krijg ik mijn compjoeter aan de praat ik kom niet eens meer in de bios

Verwijderd

Ik heb ook nooit problemen gehad met Partition Magic, maar ja het zal net maar een keertje.....

Gek dat je compu zelfs niet meer boot. Boot ie wel als je je hdd loskoppelt (haal de flatcable eens los van je mobo/controller). Als het goed is kan je bios je hdd nu niet vinden (duh). Boot ie nu nog steeds niet, dan zit het probleem niet (alleen ) in je hdd. Check het even, dan gaan we straks weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles aan de gang gekregen maar om nu te zeggen dat die schijf stabiel is nou nee. dus ik ben hem aan het fdisken. brande kon ik ook niet meer. gelukkig heb ik alles van school op diskette kunnen zetten maar die 3,1 gig aan mp3Žs ben ik kwijt. nu heb ik wel een ghostfile maar daar is de partitie indeling nog veel anders dfan nu. toen had ik linux. is het nu wel mogelijk om alleen mijn mp3 uit die ghost kan trekken zonder partitie informatie mee te nemen. ik heb maar 56k5 op een brakke 3k verbinding