Toon posts:

full access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heel simpel topic, zeer moeilijk antwoord. Is er een full access mogelijkheid binnenin een werkgroepnetwerk waarbij documenten, gebruikers, .... you name it, volledig share-able zijn. Geen geheimen in mijn thuisnetwerk, alles openbaar dus. HOME en PRO door elkaar (4 desktops, 2 wlan laptops)

tim

ik kom wel heel lui over nu, maar ik ken hier te weinig van om te weten waar ik moet zoeken, op forums (oa hier) spreekt men van easy sharing enzo, maar dit is omslachtig. vb: gebruiker is gedeeld op andere pc, maar dan kan je weer nie op die mijn doc van die gebruiker, alleen de top-map is gedeeld, submappen moet je terug herinstellen.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 04:43
Gaat dit om een NTFS-share? Zo ja,
Verkennen -> extra -> mapopties -> weergave -> eenvoudig delen van bestande geburiken -> uitvinken.
^^ Dan ben je al een heel end, want dan kan je:
Share -> rechtsklik -> tablad beveiliging -> iedereen -> full control

Dit is wel erg basic hoor..... B)

[ Voor 68% gewijzigd door Niks123Random3 op 29-09-2005 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
JA, slaat je tekstje van dit is heel basic op mijn topic? ;)

• Niks123Random3
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:34:
JA, slaat je tekstje van dit is heel basic op mijn topic? ;)
Nee op een andere 8)7
Lees m'n vorige post even, daar hebbie misschien wat aan.

Edit:
Het delen van een partitie of map
- Dubbelklik op het icoon deze computer op het bureaublad
- Klik met de rechter muisknop op een partitie of een map in een partitie
- Klik op eigenschappen
- Ga naar het tabblad delen
- Klik op gedeeld als
- Typ bij sharenaam de naam in zoals u wilt dat de partitie of map zichtbaar is op het netwerk
- Kies het toegangstype voor de partitie of map.
- Geef nu eventueel nog een wachtwoord op
- Bevestig met ok
- Op de andere computers is deze map nu zichtbaar bij netwerkomgeving onder de naam van de computer met de gedeelde partitie of map

[ Voor 71% gewijzigd door Niks123Random3 op 29-09-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, ik dacht al, die weet dat hier gewoon, kan zijn hé. Doe je een poging

Verwijderd

Topicstarter
je begrijpt me verkeerd, dat is inderdaad basic, die settings. Zelfs al deel je je C of D, toch nog heb je niet over access op die andere pc. Supervervelend, heel veel stof hierover, maar nooit es een antwoord van zet die restrictie af en alles is accessable. Zou een droom zijn ;)

• Niks123Random3
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:42:
je begrijpt me verkeerd, dat is inderdaad basic, die settings. Zelfs al deel je je C of D, toch nog heb je niet over access op die andere pc. Supervervelend, heel veel stof hierover, maar nooit es een antwoord van zet die restrictie af en alles is accessable. Zou een droom zijn ;)
Misschien dat je even precies kan uitleggen wat je bedoelt, ik snap er niet zoveel van, sorry.

Verwijderd

Misschien Guest account activeren en volledige rechten geven?
Niet slim, maar zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had erbij moeten vermelden bji de start dat ik de guest account al heb uitgeprobeerd met alles delen. Het is verschrikkelijk frustrerend om sommige mappen nog eens afzonderlijk te delen, ook al is je volledige hd geshared. Die beveiliging moet toch wel degelijk uit te schakelen zijn, prog, setting, whatever. Bij mijn weten kan niemand door enkel z'n c te delen echt wel alle submappen bekijken. Correct me if i'm wrong en vermeld eens als je tijd hebt hoe jij het voor elkaar hebt gekregen.
Op dat gebied is en blijven vorige windowsversies beter; altijd xp promoting over netwerktoepassingen, maar toch wel nog enkele essentiële puntjes die niet opgelost geraken.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik zie het juist als een punt van bepaalde veiligheid.
Ik ga hier echt geen netwerk configureren waarbij de complete schijven geshared zijn ik kij kwel uit.
Een verkeerde handeling en ik blijf aan het installeren als 1 of andere individu gaat rommelen in mijn systeemmappen.
En voor onderhoud loop ik wel even naar de desbetreffende pc toe.
Maar goed dat moet ieder voor zich weten binnen mijn netwerk is niets zomaar gedeeld en als er wat gedeeld moet worden is dat tijdelijk en met inlog en wachtwoord.

computer voor alle werkzaamheden

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

VNC? http://www.realvnc.com/

Daarmee kan je op alle pc's komen, remote overnemen, files transferen, alle HD's zien etc. Misschien dat dat voor jou werkt?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
VNC is nog niet wat ik zoek maar toch al bedankt voor de antwoordjes. Geen kwade bedoelingen hier thuis, allemaal brave mensen haha :). Volgens mij is het te doen door slechts je HD te sharen dat alles maar dan ook alles zichtbaar is vanop een andere computer binnenin hetzelfde domein of ben ik nu zo'n moeilijk mens die meer wil?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 03:45:
ik had erbij moeten vermelden bji de start dat ik de guest account al heb uitgeprobeerd met alles delen. Het is verschrikkelijk frustrerend om sommige mappen nog eens afzonderlijk te delen, ook al is je volledige hd geshared. Die beveiliging moet toch wel degelijk uit te schakelen zijn, prog, setting, whatever.
*uche*
Nee, dat werkt inderdaad niet als je met de standaard "eenvoudig delen" guest account gaat werken.
Dan worden systeemkritische dirs als \Program Files, \Windows niet gedeeld nee.
Iets met beveiliging enzo, je weet wel, waar iedereen zo over viel dat MS dat niet deed.
Doen ze het een keer wel, ben jij weer niet blij ;)

Als je dat wilt zul je met de normale gebruikersaccounts moeten werken en die gelijk maken op elke PC.
"eenvoudig bestanden delen" uitzetten, en dan kan je inderdaad hele drives sharen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met normale gebruikeraccounts? een extra account op elke computer instellen met een identieke naam op elke pc? ipv van bestands en printerdelen wat je zei uit te schakelen, wat moet ik dan wel inschakelen?

Ik ben inderdaad niet rap content :). Ik ben van mening als je nu alles publiek (mijn doc en program files) wilt maken door slecht één onnozel vinkje aan te zetten, dat moet mogelijk zijn. Alle hulp is welkom. Waarschijnlijk bestaan er hack manieren om dit te doen maar dit is in dit forum niet ten orde.

tim

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:51:
wat bedoel je met normale gebruikeraccounts? een extra account op elke computer instellen met een identieke naam op elke pc?
Inderdaad. Zie ook diverse FAQs hier op GoT.
ipv van bestands en printerdelen wat je zei uit te schakelen, wat moet ik dan wel inschakelen?
dat zei ik helemaal niet.
Lees nog eens goed: "eenvoudig bestanden delen" ook wel Simple Filesharing (en dat staat wederom in diverse FAQs).
Ik ben inderdaad niet rap content :). Ik ben van mening als je nu alles publiek (mijn doc en program files) wilt maken door slecht één onnozel vinkje aan te zetten, dat moet mogelijk zijn.
Niet met de guest account, maar wel met normale useraccounts en simple filesharing uitgezet.
En nee das niet één vinkje inderdaad.

Dat vond men blijkbaar een te groot risico.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
als ik die simple file sharing eens bekijk op de GoT topics en op google, dan kun je dit niet uitschakelen op een XP home systeem? Is het daarom beter om alles hier thuis op xp professioneel zodat ik simple file sharing kan uitschakelen of kan ik ergens hiervoor een patch downloaden om dit uit te schakelen op HOME edition

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
Nee, kan niet uitschakelen op ee Home systeem. Zomaar een patch is er niet, je kan wel in safe mode dingen doen, maar in hoeverre dat goed werkt... for you to find out

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik kan beginnen klungelen :) bedankt voor de reacties. Ik dacht dat er een simpel antwoord bestond maar blijkbaar niet, xp prof erop zetten is misschien een oplossing
Pagina: 1