Ik was normaal bezig op mijn pc. WoW was aan het patchen. Ineens hangt alles vast. Omdat ik niks meer kon doen resette ik maar. De computer begint op te starten en er gebeurt helemaal niks. Ik zet em nog eens uit en aan en ineens hoor ik: "System failed due to cpu overcloking". Ik weet 100% zeker dat ik de cpu nooit heb overgeclockt (rest van de pc ook niet).
De laatste paar weken had ik wel al vaker dat het beeld helemaal gaar werd, in spellen maar ook in windows. In spellen verschenen er 3d-blokken in beeld met allerlei kleuren, hetzelfde in windows alleen dan kleine rechthoekjes in allerhande kleuren (dit ging altijd weer weg als ik even een ventilator ervoor zette). Het leek me dus logies dat de grafische kaart te warm werd, maar na een paar keer gevoeld te hebben bleek die ongeveer 30-45 graden te zijn. Daarna heb ik nog met Mainbord monitor gecheckt of de cpu misschien niet te warm werd, maar deze was maar 43-46 graden tijdens het spelen (weet het niet meer precies).
CPU: P4 2,8 gHz, 800 FSB
MB: Asus p4p800 deluxe
Videokaart: Sapphire Radeon 9800 pro
Geheugen: 1024 mb
PSU: Enermax 350 Watt
Nu vraag ik me af of de CPU kapot is, of dat die misschien nog te redden valt.
De laatste paar weken had ik wel al vaker dat het beeld helemaal gaar werd, in spellen maar ook in windows. In spellen verschenen er 3d-blokken in beeld met allerlei kleuren, hetzelfde in windows alleen dan kleine rechthoekjes in allerhande kleuren (dit ging altijd weer weg als ik even een ventilator ervoor zette). Het leek me dus logies dat de grafische kaart te warm werd, maar na een paar keer gevoeld te hebben bleek die ongeveer 30-45 graden te zijn. Daarna heb ik nog met Mainbord monitor gecheckt of de cpu misschien niet te warm werd, maar deze was maar 43-46 graden tijdens het spelen (weet het niet meer precies).
CPU: P4 2,8 gHz, 800 FSB
MB: Asus p4p800 deluxe
Videokaart: Sapphire Radeon 9800 pro
Geheugen: 1024 mb
PSU: Enermax 350 Watt
Nu vraag ik me af of de CPU kapot is, of dat die misschien nog te redden valt.