Toon posts:

Crash en niks meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was normaal bezig op mijn pc. WoW was aan het patchen. Ineens hangt alles vast. Omdat ik niks meer kon doen resette ik maar. De computer begint op te starten en er gebeurt helemaal niks. Ik zet em nog eens uit en aan en ineens hoor ik: "System failed due to cpu overcloking". Ik weet 100% zeker dat ik de cpu nooit heb overgeclockt (rest van de pc ook niet).
De laatste paar weken had ik wel al vaker dat het beeld helemaal gaar werd, in spellen maar ook in windows. In spellen verschenen er 3d-blokken in beeld met allerlei kleuren, hetzelfde in windows alleen dan kleine rechthoekjes in allerhande kleuren (dit ging altijd weer weg als ik even een ventilator ervoor zette). Het leek me dus logies dat de grafische kaart te warm werd, maar na een paar keer gevoeld te hebben bleek die ongeveer 30-45 graden te zijn. Daarna heb ik nog met Mainbord monitor gecheckt of de cpu misschien niet te warm werd, maar deze was maar 43-46 graden tijdens het spelen (weet het niet meer precies).

CPU: P4 2,8 gHz, 800 FSB
MB: Asus p4p800 deluxe
Videokaart: Sapphire Radeon 9800 pro
Geheugen: 1024 mb
PSU: Enermax 350 Watt

Nu vraag ik me af of de CPU kapot is, of dat die misschien nog te redden valt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

In spellen verschenen er 3d-blokken in beeld met allerlei kleuren, hetzelfde in windows alleen dan kleine rechthoekjes in allerhande kleuren (dit ging altijd weer weg als ik even een ventilator ervoor zette).
Dat duidt op een te warme videokaart.
Als de processor daadwerkelijk stuk is, is de kans héél klein dat je zo makkelijk in Windows kunt komen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nu kom ik ook inderdaad niet meer in windows, de bolkjes waren toen de computer normaal opstarte. Het enigste wat de computer nu doet als ik em aan zet is die ene error geven via de koptelefoon.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer een andere voeding en/of videokaart. Test ook je geheugen eens met Memtest (als je nog van diskette/cd kan booten).

Verwijderd

Topicstarter
Na het veranderen van voeding en videokaart gebeurd er nog steeds niks. Telkens als ik opstart zegt die nog steeds: "system failed due to cpu overclocking".

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt niet toevallig een andere pc ofzo waar je de CPU in zou kunnen testen? Probeer ook eens een BIOS reset.

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 22:43
Ik zou denken dat de voltages op je moederbord te laag zijn. Dat kan liggen aan je moederbord of voeding.

De koelers van je CPU en GPU zitten toch niet bedolven onder het stof?
En wat The_Virus hierboven schreef zou ik ook eens proberen.

Typ voor GoT!

Pagina: 1