Toon posts:

2e HDD aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb al diverse topics doorzocht en ook wat nuttige info gevonden, maar niet precies de volgorde van installeren..
ik heb 1 schijf die ik nu gebruik, daarbij wil ik een 2e schijf toevoegen 250GB
ik andere topics heb ik gelezen dat ik de Maxtor Big Drive Enabler moet downloaden zodat win xp die 250gb volledig herkent.

Is dit de juiste volgorde van aansluiten :
2e HDD aansluiten,
in windows Big Drive Enabler instaleren
met Partition Magic of Win Schijfbeheer de schijf indelen

Als ik het goed begrepen heb is de schijf nu dan klaar voor gebruiik?
Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag...

alvast ontzettend bedankt,

Verwijderd

Als je SP1 hebt gaat het volgensmij gewoon goed. Gewoon schijf erin hangen en booten, je ziet vanzelf welk deel door Windows wordt herkend. Dit kun je zien in Control Panel > Administartive Tools > Computer Managment > Storage > Disk Managment waaruit je ook kan formateren en partitioneren zodat je hem direct kan gebruiken (zonder PM etc nodig te hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:31 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 23:51

Just_I

What did you just say?

Heb je al geprobeerd om de schijf gewoon te instaleren om te kijken of windows de schijf wel gewoon herkent, ik kan dit namelijk niet opmaken uit je verhaal. Zowieso is het misschien handig om even te melden wat je al gedaan hebt om het probleem te verhelpen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
nee heb het nog niet geinstalleerd, wilde eerst voor de zekerheid even checken of het moest zoals ik dacht...

ik heb trouwens win xp met SP2.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem eens wat basisgidsen door; het installeren van een HD is niet erg moeilijk; als je de boel hebt gepartitioneerd en de jumpers goed hebt geinsteld moet het geen problemen opleveren. Hoe dit allemaal in elkaar steekt, kan je vooral in de FAQ en beginnersguides lezen. :) Je kan overigens ook het een en ander over die volle 250GB lezen in de faq. ;)

Dit topic is gesloten.