Toon posts:

[FAN]CPU temp. hoger na verharding koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik mijn koelpasta op de CPU core opnieuw heb aangebracht dan zit ik op temperaturen van 27 variabel tot 29 graden. Na twee/drie dagen rond de 38 en na twee weken op 50. Dit is toch vreemd?
Koelpasta zou in de loop der tijd toch beter moeten gaan werken?

AC silicone paste, wit.---> 50% silicone, 20% carbon 30 % metaal oxide. En!...niet te dik maar ook niet te dun ;)

heb de Freezer (s775) eerst in een grote kast gehad met arctic silver en de temperatuur was steeds rond de 38. ook toen ie er net op zat.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik zou gewoon Arctic Silver 5 proberen, kost geen drol meer tegenwoordig.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

theovds schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:26:
Ik zou gewoon Arctic Silver 5 proberen, kost geen drol meer tegenwoordig.
Dit is inderdaad het beste idee. Mijn ervaring met AC coolpasta is zowieso niet al te best. Ik heb de AC Silencer s.478 en die coolpasta die daar bij zat was echt een soort klei... 8)7 ' T was er bijna niet op te krijgen, ik heb ook lekker Arctic Silver gepakt en dat werkt als een tiet :*)

Deliriant isti Romani.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Saryon schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:29:
[...]

Dit is inderdaad het beste idee. Mijn ervaring met AC coolpasta is zowieso niet al te best. Ik heb de AC Silencer s.478 en die coolpasta die daar bij zat was echt een soort klei... 8)7 ' T was er bijna niet op te krijgen, ik heb ook lekker Arctic Silver gepakt en dat werkt als een tiet :*)
jah idd, maar titan koelpasta is ook niet slecht...
is tiet geen vies woord :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, dan haal ik dat spul en smeer t erop. Maar dan is t toch vreemd dat die temperatuurverschillen onevenredig zijn als wat er normaal beschreven word.

Zou het misschien niet kunnen komen dat die freezer door zijn eigen gewicht in de loop der weken contact verliest met de CPU? Ik bedoel dat de gaatje in je moederbord "versleten" zijn of die pinnetjes. Is wel heel minimaal maar toch. Het schoot me net t e binnen dat dit ook een mogelijkheid zou kunnen zijn..

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Tja.
Ik heb jaren geleden ook eens een testje gedaan.
Duron 700 met als koelpasta tandepasta. Werkte prima, volledig normale temps en het spul bleef het doen ook na een paar weken.
Of dat evengoed werkt met de stroomvretende cpu's van tegenwoordig is twijfelachtig, als het goedje volledig uitdroogt heb je wel een probleem, 'twas na enkele weken op de duron ook wel volledig opgedroogt maar het deed zijn ding nog, tweaker tandpasta i guess :*)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

aldi tandpasta a.k.a goedkope koelpasta :P :P :P
maar die freezer zou eerder meer contact krijgen door zijn gewicht |:(

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1