Benq FP937s+ Of FP91G+

Pagina: 1
Acties:

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 23:18
Jow mensen ik heb even jullie advies nodig. Het liefst van iemand die in bezit is van de FP91G+...
Ik heb na lang nadenken besloten om toch maar de overstap op een tft te maken. Na het lezen van een zooi reviews en specs en weet ik het allemaal had ik besloten om de Benq FP937s+ te bestellen en zo gezegd zo gedaan.

Maar nu het volgende. Waar ik mijn monitor besteld had wordt de FP937s+ niet meer geleverd zo werd in de e-mail van de winkel uitgelegd. Maar deze beste man kon mij voor de zelfde prijs wel de FP91G+ leveren volgens hem de opvolger van de FP937s+.

Ok genoeg info nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de FP91G+ want ik vraag me dus serieus af of dit nou ook werkelijk de opvolger is van de FP937s+ want als ik de specs bekijk dan lijkt het of de FP937s+ toch nog een stuk beter is. even ter verduidelijking:

FP937s+
Helderheid: 300 cd/m²
Contrast verhouding: 700:1
Kleuren: 16,7 miljoen
Reactietijd (tr/tf): 8 ms

FP91G+
Helderheid: 250 cd/m²
Contrast verhouding: 550:1
Kleuren: 16,2 miljoen
Reactietijd (tr/tf): 8 ms (5.6+2.4) (is dus ook wel 8ms maar de betekenis van (5.6+2.4) is mij onduidelijk.

Bovendien zit er ook nog een verschil in de horizontale kijkhoek maar dit is maar 10 graden dus niet echt belangrijk volgens mij bovendien is de FP91G+ is ook nog 20 euro duurder wat mij onduidelijk is omdat de specs toch iets lager liggen.

Ik ben van plan om met deze monitor flink te gamen en beetje video-editten voor de hobby.

Nu vraag ik mij dus af of ik beter de FP91G+ kan nemen voor dezelfde prijs of misschien toch maar even doorzoeken naar de FP937s+ bij een andere winkel ofzo waar ze hem wel kunnen leveren? Hoop dat jullie een beetje advies kunnen geven zodat CRT monitortje vaarwel kan zeggen ;)

Vergeet erbij te zeggen dat ik ze al heb vergeleken maar dat er over de FP91G+ nog super weinig is te vinden aan reviews enz enz

[ Voor 4% gewijzigd door misterdjus op 29-09-2005 20:15 ]

hoi

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
FP937s+ is zowieso 16,2 miljoen kleuren.
Verder zou ik als ik jou was eens in het 19" Ultieme TFT topic kijken.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
uhm...
Hij is hiermee ook in het 19"-topic geweest, maar dat is vol en er is nog geen nieuwe gemaakt.

Verder zijn het allebei TN-monitoren, die dus 16,2 miljoen kleuren hebben.
De reactietijd is ook gelijk(5,6+2,4 = rise+fall = 8ms totaal)

Het verschil zit in het contrast, de backlight leakage, de kijkhoek, en de paneelfabrikant.

De FP937S+ heeft een samsung paneel, met vrij hoog contrast(de andere monitoren met dit paneel halen ook echt zo'n 700:1 : 1 2 3 ), en waarover we vrij weinig problemen hebben gehoord over backlight leakage.
Behardware zegt alleen dat de kijkhoek iets kleiner dan gemiddeld is.

Van het AUO-paneel in de FP91G+ is alleen bekend dat de Acer 1951AS waarschijnlijk hetzelfde paneel gebruikte(ondanks dat die 700:1 aangeeft in de specs).
En daar zijn een paar backlight-bleeding probleempjes mee: Backlight leakage bijna overal op het scherm?

De FP937S+(of een andere DVI-monitor met dat paneel) lijkt me dus het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 29-09-2005 21:28 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-08 13:46

houthakker

Poehé

Ik zou dus die FP937+ zoiezo kiezen. Ik had dus ook dit scherm besteld, en ik kreeg ook de mail dat die niet meer beschikbaar was. Maar, azerty.nl verzekerde mij dit scherm te kunnen leveren, dus heb ik nu bij hun besteld. Alternatieve vinden is echt nogo, voor het zelfde geld dezelfde specs is echt niet mogelijk (vooral DVI!), alleen hyundai en samsung hebben een alternatief, maar zonder dvi. Een scherm met dvi kost al gauw 100 euro meer. Dus; webshops afstruinen, voorraden bekijken, nabellen, en bestellen die hap.

Specs

• misterdjus
Ok tnxs voor de snelle reacties! ik ga dan maar even verder zoeken of ik toch nog een FP937s+ ergens vandaan kan halen! :)

hoi

• misterdjus
Heb er toch nog 1 kunnen vinden :D hij staat nu al op mijn bureautje en werkt echt supers!! Topding dit!! :9~ :9~ _/-\o_

hoi

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 17:52
misterdjus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:06:
Heb er toch nog 1 kunnen vinden :D hij staat nu al op mijn bureautje en werkt echt supers!! Topding dit!! :9~ :9~ _/-\o_
Zou je er eens een foto van willen maken? Ik heb namelijk ook wel interesse in dit model.
Hoe zit het trouwens met de helderheid? Ik had gehoord dat deze BenQs nogal eens "overdreven" fel konden zijn.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 12:21
ff snel een vraag over die scherm, ik heb dit scherm namelijk ook maar ik merk aan de zijkanten toch enige backligh lekkage. Verder vind ik m top, en met gamen nog nooit gohsting gemerkt.
En nu maar verder in ultieme 19"tft scherm topic

PSN ID Binloading_nl

• n-i-x
En wat is je vraag nou eigenlijk?
het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik zie geen vraag in je post staan...

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

misterdjus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:13:
Jow mensen ik heb even jullie advies nodig....
,,,
,,,
,,,
Ok genoeg info nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de FP91G+ want ik vraag me dus serieus af of dit nou ook werkelijk de opvolger is van de FP937s+ want als ik de specs bekijk dan lijkt het of de FP937s+ toch nog een stuk beter is.

...
...
...
Nu vraag ik mij dus af of ik beter de FP91G+ kan nemen voor dezelfde prijs of misschien toch maar even doorzoeken naar de FP937s+ bij een andere winkel ofzo waar ze hem wel kunnen leveren? Hoop dat jullie een beetje advies kunnen geven zodat CRT monitortje vaarwel kan zeggen ;)
2 keer dezelfde vraag :) Maar anders gesteld ;)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:15

Griffin

Is mythical

ik zelf heb ook de FP937s+.
top ding, alleen standaard staat de helderheid wel fel, meer even met helderheid en contrast prutsen etc en het komt helemaal goed.
enigste nadeel is dat ie niet in hoogte etc te verstellen is. de rest is het super.

ik heb noooit ghosting, zelfs toen ie een tijdje op VGA hing. (ivm andere oude graka).
hij draait nu al ongeveer 3 maanden ennog steeds is het een plezier om erachter te zitten :P

met lekkende blacklights heb ik geen ervaring (gelukkig)

@markweb
een foto ervan kan ik maken en online zetten, dit wordt echter aan het eind van deze week.
kijk ondertussen even reviews en google op het serie nummer, ook de BenQ site kan veel info verschaffen

• n-i-x
eXe schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 01:01:
[...]

2 keer dezelfde vraag :) Maar anders gesteld ;)
Was dat als reactie op mijn post?
Ik bedoelde eigenlijk de vraag van steefje, die stelt zijn vraag namelijk 0 keer.
Pagina: 1