Toon posts:

Automatisch loaden van lege schijfjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de droom van elke die-hard downloader: een manier om automatisch DVDtjes te wisselen (volle eruit, lege erin), om vervolgens met een stukje software een automagisch brandsysteem te maken die je downloads netjes op DVD kwakt zonder dat je steeds de robotische taak van het schijfjes-wisselen moet uitvoeren.

Om dit te bereiken heb ik laatst van marktplaats een oude CD Jukebox gekocht, om te kijken of ik daar geen DVD burner in kan douwen (voor 50 euro loop je zo'n risico wel), echter: helaas... hij gebruikt een eeuwenuit caddy-loading systeem waar geen drives meer voor te krijgen zijn. Leuk stuk voor de "oude hardware" stapel dus, maar echt nuttig is het helaas niet.

Nu zijn er systemen met zo'n arm die dvdtjes heen en weer wisselt, maar deze systemen zijn loeiduur :( (op zich wel logisch). Zijn er geen andere manieren te bedenken om dit voor een redelijke prijs te bereiken? De meeste pakketten zijn stand-alone of met printer en dus veel te duur vanwege features die ik niet nodig heb.

Wellicht een mission impossible, maar elke reactie is welkom B)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens gedacht er een te bouwen van Lego?
Dat is een jaar of wat geleden gedaan (stond zelfs nog in de computeridee uitgelegd). Nadeel is wel dat je een complete stellage om je pc moet bouwen, maar het zou dus wel kunnen :).

woei, 31000e post

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 29-09-2005 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:29:
Al eens gedacht er een te bouwen van Lego?
Dat is een jaar of wat geleden gedaan (stond zelfs nog in de computeridee uitgelegd). Nadeel is wel dat je een complete stellage om je pc moet bouwen, maar het zou dus wel kunnen :).

nutteloze mededeling :P
Ja inderdaad wel eens aan gedacht (mindstorms lego toch ?), maar ik zou dit toch voorlopig als laatste optie houden. Heb inderdaad gezien dat dat in de CI heeft gestaan, maar echt fraai is het niet :P

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:57

RammY

Dát!

moet toch zelf wel te maken zijn zoon robot arm?
Een beetje tweaker..... ;)
Met paar servootjes en wat andere meuk... moet je een end kunnen komen.
Mocht je gaan bouwen... dan is ie bij deze bookmarked ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is in elk geval het LEGO project

http://www.redfrontdoor.org/cd-changer.html