S-ata schijf --> toegangstijd is 45 sec !!

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Ok, sinds kort heb ik een probleem met een sata schijf (maxtor 200gig) op een promise 376 controller (op mijn msi kt4 ultra) Sinds kort, kweet niet precies vanaf wanneer duurt het echt 45 seconden nadat ik heb geklikt dat die hem ook echt opent in deze computer.

Als ik vervolgens een bestand van 700mb kopier doet die dat wel in 20-25 seconden,wat me gewoon normaal lijkt.

Ik zou alleen willen weten hoe het komt dat het zo lang duurt voor die hem opent.

Draai op windows 2003 server met amd 2600xp. 1 gig ram.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Al eens een defrag geprobeerd ? Enkele sectors op je schijf wel eens rommelig zouden kunnen zijn als het zo lang duurt om hem te kunnen bekijken.

• Mich
Ik krijg dan een foutmelding: Disk defragment could not start

al de andere schijven werken wel.

Misschien nog extra info, op die Sata controller (wat ook raid controller is) hangt ook nog een ide schijf (op raid dus). Die werkt wel normaal

• Mich
hmmz na een scandisk van ongeveer 2 a 3 uur doet die het weer normaal, raare zooi, wat kan het nou geweest zijn

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
foutje gewoon.

Kan ook malware/spyware of een virus zijn. Dit heb ik ook gehad. De hardeschijf is dan wel snel, maar het openen van dingen gaat heel langzaam, maar wanneer hij daadwerkelijk gaat openen gaat het wel snel.

Het ligt dus aan het feit dat windows verneukt is.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 10:21
Mich schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:35:
hmmz na een scandisk van ongeveer 2 a 3 uur doet die het weer normaal, raare zooi, wat kan het nou geweest zijn
gooi je smart es aan en kijk dan met HT tune wat er aan de hand kan zijn. (ik weet niet of sata schijven smart hebben maar als ze deze hebben dan moet je die in de bios inschakelen)
Pagina: 1