Wat verbruiken speakers als er geen geluid uit komt

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Hallo.

Ik vroeg me af wat speakers (Behringer B2031A) verbruiken als ze aanstaan.
Verbruiken die dingen meer als er geluid uit komt, en ook meer als ze harder staan?

En hoeveel ongeveer, als er geen geluid uit komt?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

meer volume is meer wattage

correct me if im wrong :)
hoeveel geen idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 18:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:53:
meer volume is meer wattage

correct me if im wrong :)
Klopt.
Dus als er geluid uit komt, dan verbruiken ze ook meer.
Geen idee wat speakers verbruiken als er geen geluid uit komt.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 29-09-2005 18:54 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Koop een wattmeter bij de handyman of de conrad en je weet het.

How do you save a random generator ?

• CasioMan468
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 18:01
gevonden met google:

http://www.behringer.com/...ng=ENG&id=B2031A&type=310

in deze manual staat het wel.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Mja ok, ik weet dat in elke speaker een 150 en een 75 wat amp in zit, dus intotaal 2x150 + 2x75.
Maar ik zou bij god niet weten wat dat nou voor mij inhoud als ze stil zijn :)

Wattmeter ga ik misschien wel doen, maar voor alleen even te checken wat die speakers gebruiken vind ik ook zonde.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

De luidspreker zet stromen om in trillingen; hoe groter de stroom (=meer wattage) des te groter de trilling. Als je het geluid uit zet door deze stroom nul te maken, dan verbruiken je speakers dus niets. Echter, wanneer je het geluid uit zet door er simpelweg zo'n kleine stroom op te zetten dat de luidspreker er niets mee kan doen, dan heb je dus een klein verbruik (wat verloren gaat in de vorm van o.a. warmte in de spoel).

Verwijderd

Heb je geen multimeter? Meet het aantal ampere, p=u*i*cos(fi) en u=230v dus weet je ongeveer wel wat ie trekt. Het is wel een inductieve balasting maar ik zou niet weten wat de cos(fi) daarvan is dus moet het maar zonder.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Ik heb wel een multimeter liggen, maar ik ben altijd een schijtbak voor dat soort dingen.
Je zou me moeten zien als ik een gasfornhuis aansluit.

held op sokken

Verwijderd

Het is nogthans zo simpel, Maak zelf ff een verleng draadje maar ivp L1 en N gewoon door te verbinden met de andere kant van de verlengdraad laat je L1 of N weg en plaats je je multimeter er tussen (in serie dus) wel oppassen dat je multimeter juist ingesteld staat ;)

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:13:
Heb je geen multimeter? Meet het aantal ampere, p=u*i*cos(fi) en u=230v dus weet je ongeveer wel wat ie trekt. Het is wel een inductieve balasting maar ik zou niet weten wat de cos(fi) daarvan is dus moet het maar zonder.
I(eff)= 0.5 wortel I(max) was het toch? of zijn mijn lessen natuurkunde weer iets te lang geleden? :P

hmz...

Verwijderd

Zoiets in die richting ja :), ik weet het ook niet meer presies 8)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18

voodooless

Sound is no voodoo!

In rust zal zo'n ding niet veel gebruiken, misschien 1 tot 2 Watt. Zelfs als je gewoon muziek speelt zul je niet snel boven de 10W uitkomen denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:26:
In rust zal zo'n ding niet veel gebruiken, misschien 1 tot 2 Watt. Zelfs als je gewoon muziek speelt zul je niet snel boven de 10W uitkomen denk ik.
Volgensmij is het zelfs zo dat 1-2W al aardig wat volume is :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:41:
Volgensmij is het zelfs zo dat 1-2W al aardig wat volume is :P
Klopt, maar je moet de rest van de electronica ook nog meerekenen, dus de 10W zijn wel veilig ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ook al komt er geen geluid uit de speakers verbruikt de versterker toch energie.

Ik weet niet precies wat voor versterker je hebt, maar ik zit aan een zelfbouwversterker te denken, en daar hebben de eindtorren een ruststroom nodig omdat je anders rare vervormingen krijgt, die dingen zijn niet lineair.
Maar hoe veel jouw speaker/versterker verbruikt zou ik niet weten, dat moet je toch echt zelf meten :)

Maar als ik in de handleiding kijk zie ik:
Power consumption:
B2031A - 1,1A; standby 120mA
Dus 0,12(A) * 230(V) = 27,6W
1210KB .pdf bron

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:43:
[...]

Klopt, maar je moet de rest van de electronica ook nog meerekenen, dus de 10W zijn wel veilig ;)
Idd, het piek vermogen zul je nooit halen en het rms vermogen ook niet snel. 10watt lijkt me heel realistisch zoals deepspace zei. En daarbij speakers zijn zeer inefficient.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:01 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Je hebt een basaal gebruik door de ruststroom die door de transistoren loopt plus nog wat andere elecrtonica. Als je er dan een signaal instopt gaat ie meer gebruiken, maar dat is heel lang bijna niks. Het benodigde vermogen neemt wel exponentieel toe, dus op een gegeven moment (echt hard zetten zeg maar) gaat ie wel degelijk een stuk meer gebruiken. Maar heel lang zal het niet veel meer zijn dan het basale verbruik.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Resistor schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:58:
Ook al komt er geen geluid uit de speakers verbruikt de versterker toch energie.

Ik weet niet precies wat voor versterker je hebt, maar ik zit aan een zelfbouwversterker te denken, en daar hebben de eindtorren een ruststroom nodig omdat je anders rare vervormingen krijgt, die dingen zijn niet lineair.
Maar hoe veel jouw speaker/versterker verbruikt zou ik niet weten, dat moet je toch echt zelf meten :)

Maar als ik in de handleiding kijk zie ik:

[...]

Dus 0,12(A) * 230(V) = 27,6W
1210KB .pdf bron
standby is volgens mij als er 5 minuten geen geluid uit komt dat hij dan uit gaat. Hij gaat dan weer automatisch aan als er geluid uit hoort te komen

Ik heb dat uitstaan, want is behoorlijk irritant.

Maar dat 1.1 is zijn max verbruik lijkt mij toch :)

Pagina: 1