Toon posts:

PC boot niet door na vervangen koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuwe CPU koeler + memory heat spreaders geinstalleerd heb, start mijn PC op tot aan het venster "bezig met opstarten" (ofzo... het eerste venster na het XP laadvenster met dat balkje) en valt vervolgens spontaan uit. Ik heb de CPU koeler & heatspreaders goed geinstalleerd en heb niets beschadigd (ook ESD veilig). Bij de eerste boot kreeg ik een foutmelding dat windows geregistreerd moest worden o.i.d. Omdat ik vergeten was de receiver van toetsenbord & muis aan te sluiten, kon ik niet op OK o.i.d. klikken aangezien de PC eerst opnieuw opgestart moet worden wil je de receiver laten werken. Ik heb mijn PC dus gereset waarna hij op hetzelfde punt van de foutmelding uitvalt.

Ik heb geprobeerd Windows opnieuw te installeren, maar bij het eerste keuze-menu (vanaf CD) valt de PC ook uit.

Ik heb al vanalles geprobeerd en gecontroleerd en tot zo ver zonder succes.
- Bios reset
- ATX -kabel gecontroleerd
- Voltlijnen gecontroleerd
- Vcore verhoogd
- Veilige modus (valt ook uit)
- Dag zonder stroom laten staan. (PC)
- Gehuegen dump
- Geheugen geleiders stof vrij gemaakt (waren ze al)
- CPU stofvrij(connectoren)
- CPU koeler gecontroleerd op foute montage
- Koelpasta gecontroleerd (goede verbinding)
- CPU verwijdere en opnieuw terugplaatsen
- Geheugen modules verwisseld
- Overheat protect even naar een onmogelijke 90 graden gezet (CPU wordt 30)

Voor zover ik weet is er aan het moederbord en/of andere HW niets beschadigd. De enigste onderdelen welke ik aan heb geraakt zijn: mobo, cpu, vga, mem, netwerk kaart (zal de oorzaak wel niet zijn :P). Nogmaals alles is ESD veilig gedaan.

Ik heb deze vraag ook al ergens anders gesteld. Heb alles wat daar al aan bod is gekomen hierin verwerkt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:04 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 21:12
Tikje naar PMG aangezien dit meer neigt naar hardware problemen :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tja het lijkt er toch op dat je iets beschadigd heb. Het klinkt raar maar probeer het nog eens met het oude koelblok? Verder zou je eens een andere voeding kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:05:
Tja het lijkt er toch op dat je iets beschadigd heb. Het klinkt raar maar probeer het nog eens met het oude koelblok? Verder zou je eens een andere voeding kunnen proberen.
Ik heb de oude koeler ook al een keer geprobeerd (vergeten in het lijstje te zetten). De voeding zou het prima moeten trekken (Enermax 480watt) Ik zal voor de zekerheid een grote stroom-vreter (VGA) even op een apparte voeding aan sluiten. Kijken wat er gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:10 ]

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Als je in de BIOS gaat (en daar laat staan), valt hij dan ook uit na verloop van tijd? Zo niet dan is de besturing de boosdoener.

[ Voor 9% gewijzigd door miniBSD op 29-09-2005 19:11 ]

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
miniBSD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:10:
Als je in de BIOS gaat, valt hij dan ook uit na verloop van tijd? Zo niet dan is de besturing de boosdoener.
Nope, dan blijft de PC vrolijk door werken.

• miniBSD
[Nope, dan blijft de PC vrolijk door werken.
Zou je eens kunnen opstarten met bijvoorbeeld Knoppix of een andere live CD ?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
miniBSD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:12:
[...]

Zou je eens kunnen opstarten met bijvoorbeeld Knoppix of een andere live CD ?
Ik ga Knoppix even downloaden en het proberen.

• miniBSD
Wat je ook nog kunt proberen is memtest86 eens te draaien. Misschien zit er een fout in het hogere gedeelte van het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
miniBSD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:23:
Wat je ook nog kunt proberen is memtest86 eens te draaien. Misschien zit er een fout in het hogere gedeelte van het geheugen.
Ga ik ook ook gelijk doen.

Precies wanneer je ze echt nodig hebt, zijn de CD''tjes op :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:54 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11

Phreak

KTM SuperDuke

Je hebt memory heatspreaders geinstalleerd op je ram.
Ik heb daar ooit ook eens een probleem mee gehad dat hij dan niet meer opstartte.
Als het goed is zit bij die heatspreaders ook een stukje tape, die moet je aan de binnenkant plakken of op het geheugen als ik me niet vergis. Staat volgens mij wel in de handleiding.
Het kan namelijk zijn dat het metaal van de heatspreader tegen één van de metale delen van het geheugen komt.
Dit kan een kortsluiting veroorzaken waardoor de pc niet opstart.

Probeer eens de heatspreaders van het geheugen te halen en dan de pc nog eens op te starten.

<<EDIT>>> Typo :r

[ Voor 3% gewijzigd door Phreak op 30-09-2005 10:20 ]

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
NC_Phreak schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:18:
Je hebt memory heatspreaders geinstalleerd op je ram.
Ik heb daar ooit ook eens een probleem mee gehad dat hij dan niet meer opstartte.
Als het goed is zit bij die heatspreaders ook een stukje tape, die moet je aan de binnenkant plakken of op het geheugen als ik me niet vergis. Staat volgens mij wel in de handleiding.
Het kan namelijk zijn dat het metaal van de heatspreader tegen één van de metale delen van het geheugen komt.
Dit kan een kortsluiting veroorzaken waardoor de pc niet opstart.

Probeer eens de heatspreaders van het geheugen te halen en dan de pc nog eens op te starten.

<<EDIT>>> Typo :r
:o nu je het zegt.
Bij de heatspreaders zat inderdaad een 3e stuk dubbelzijdig tape. Aan de binnenkant van beide kanten van de heatspreaderd en een dikker stuk 'tape' welke er los bijzat. Ik ga het proberen alhoewel ik er gister ander geheugen in had gegooid en hij hetzelfde probleem gaf (zonder heatspreaderd...).
Maar toch even kijken of het lukt. Thnx

/edit: helaas... dat 3e stuk tape was trouwens voor enkelzijdige latjes. Om de kant zonder chips op te vullen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Er staat in je lijstje dat je de ATX-kabel gecontroleert heb, heb je ook al geprobeert om alle stroom kabels er op nieuw in te doen? misschien dat er ergens stofje zit oid. Je zou ook kunnen proberen om er eventjes een andere VGA kaart in te doen , want misschien flipt de pc als de vga driver word aan gesproken.
Pagina: 1