Sinds ik een nieuwe CPU koeler + memory heat spreaders geinstalleerd heb, start mijn PC op tot aan het venster "bezig met opstarten" (ofzo... het eerste venster na het XP laadvenster met dat balkje) en valt vervolgens spontaan uit. Ik heb de CPU koeler & heatspreaders goed geinstalleerd en heb niets beschadigd (ook ESD veilig). Bij de eerste boot kreeg ik een foutmelding dat windows geregistreerd moest worden o.i.d. Omdat ik vergeten was de receiver van toetsenbord & muis aan te sluiten, kon ik niet op OK o.i.d. klikken aangezien de PC eerst opnieuw opgestart moet worden wil je de receiver laten werken. Ik heb mijn PC dus gereset waarna hij op hetzelfde punt van de foutmelding uitvalt.
Ik heb geprobeerd Windows opnieuw te installeren, maar bij het eerste keuze-menu (vanaf CD) valt de PC ook uit.
Ik heb al vanalles geprobeerd en gecontroleerd en tot zo ver zonder succes.
- Bios reset
- ATX -kabel gecontroleerd
- Voltlijnen gecontroleerd
- Vcore verhoogd
- Veilige modus (valt ook uit)
- Dag zonder stroom laten staan. (PC)
- Gehuegen dump
- Geheugen geleiders stof vrij gemaakt (waren ze al)
- CPU stofvrij(connectoren)
- CPU koeler gecontroleerd op foute montage
- Koelpasta gecontroleerd (goede verbinding)
- CPU verwijdere en opnieuw terugplaatsen
- Geheugen modules verwisseld
- Overheat protect even naar een onmogelijke 90 graden gezet (CPU wordt 30)
Voor zover ik weet is er aan het moederbord en/of andere HW niets beschadigd. De enigste onderdelen welke ik aan heb geraakt zijn: mobo, cpu, vga, mem, netwerk kaart (zal de oorzaak wel niet zijn
). Nogmaals alles is ESD veilig gedaan.
Ik heb deze vraag ook al ergens anders gesteld. Heb alles wat daar al aan bod is gekomen hierin verwerkt
Ik heb geprobeerd Windows opnieuw te installeren, maar bij het eerste keuze-menu (vanaf CD) valt de PC ook uit.
Ik heb al vanalles geprobeerd en gecontroleerd en tot zo ver zonder succes.
- Bios reset
- ATX -kabel gecontroleerd
- Voltlijnen gecontroleerd
- Vcore verhoogd
- Veilige modus (valt ook uit)
- Dag zonder stroom laten staan. (PC)
- Gehuegen dump
- Geheugen geleiders stof vrij gemaakt (waren ze al)
- CPU stofvrij(connectoren)
- CPU koeler gecontroleerd op foute montage
- Koelpasta gecontroleerd (goede verbinding)
- CPU verwijdere en opnieuw terugplaatsen
- Geheugen modules verwisseld
- Overheat protect even naar een onmogelijke 90 graden gezet (CPU wordt 30)
Voor zover ik weet is er aan het moederbord en/of andere HW niets beschadigd. De enigste onderdelen welke ik aan heb geraakt zijn: mobo, cpu, vga, mem, netwerk kaart (zal de oorzaak wel niet zijn
Ik heb deze vraag ook al ergens anders gesteld. Heb alles wat daar al aan bod is gekomen hierin verwerkt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:04 ]