[HTML/CSS] table-layout: fixed --> Geen Hor. Scrolbalk?

Pagina: 1
Acties:

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:47
Gegroet,

Al een tijdje een probleem voor de mensen met lagere resoluties, en als er zich ZEER grote plaatjes voordoen op bijvoorbeeld het forum.

Kreeg laatst een emailtje van een persoon, die moeite had met scrollen, het was me zelf nog niet echt opgevallen, maar het lukte met ook niet om het op te lossen.

Hij zei, de tekst valt buiten beeld en er is geen scrollbar. Dit gebeurt dus op een lagere resolutie (of als je je schermpje gewoon wat kleiner maakt) en gebeurt dus alleen als er iets is, wat horizontaal breder word als het scherm, zoals een grote foto of een woord van 100 letters.

Als ik nu de tabel van de layout zelf, niet meer op table-layout: fixed zet, maar bijvoorbeeld op auto of gewoon weghaal, raakt alles in de war. Wel krijg ik dan netjes een horizontaal scrollbalkje.

Maar dus, dingen lopen opzoeken, uiteindelijk gekomen bij overflow, CSS aangepast en nog meer gegoogled, maar niks gevonden. Wel mensen die ook een probleem hadden met hun tables, maar niet mensen waarbij een stuk van hun website "verdween" als je je browser-scherm een stuk kleiner maakt. (gebeurt overgens bij ongeveer 800 pixels..).

Dus.. als je www.OblivionSource.com opent, niet maximaliseren, en dan kleiner maken totdat een stuk wegvalt (in de breedte), er komt geen scrollbalk, wel als je hem nog een stuk kleiner maakt, maar die scrollbalk is niet voldoende om over de gehele breedte te scrollen. Dit komt voor in zowel Firefox als IE.

Ik snap er in ieder geval niet veel meer van..

Gegroet!

Verwijderd

Hoe heb je de overflow van de body geregeld (kan CSS niet opvragen, krijg dan 404)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Doet me een beetje aan GOT denken, is dat wat je bedoeld? [rml][ tpl]code loopt door buiten scherm[/rml]

• gyarnoc
http://www.oblivionsource.com/style.css

Zit ook andere opmaakcodes bij voor andere stukken van de site, zoals gallery, forum, etc...

En inderdaad, lijkt een beetje op GOT.. maar hoe ik dit moet oplossen.. no idea..

EDIT:

Als ik overflow standaard op scroll zet, krijg je precies hetzelfde effect :S de tekst valt nog steeds buiten beeld, ook bij body....

[ Voor 49% gewijzigd door gyarnoc op 29-09-2005 20:04 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:43

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

mmm ik vind t maar een vage bende ;)

de tables (met de inhoud zeg maar) worden niet kleiner als het iframe waar de banner in staat, vanaf dat punt zou de pagina moeten scrollen (wat die dus niet doet)

maar hij begint pas met scrollen wanneer de pic in de header (links) niet meer verder naar rechts kan :?

beetje offtopic dan;

je gebruikt geen doctype en ik zou die html tag helemaal bovenaan zetten (nu staat dat script er namelijk buiten wat volgens mij niet helemaal de bedoeling is)

edit;

die
code:
1
style="table-layout: fixed;

is in ieder geval de boosdoener. Bij veranderen hiervan in bijv. auto geeft wel een scrollbalk wanneer deze nodig is.
Je layout wordt er wel enigzins door verneukt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Pendaco op 29-09-2005 20:16 ]

• gyarnoc
OKay.. dat van dat script ff inderdaad verplaatst.. fout geinclude etc..

maar het ligt dan ook inderdaad aan die banners.. ik zal eens kijken..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
gyarnoc schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:53:
En inderdaad, lijkt een beetje op GOT.. maar hoe ik dit moet oplossen.. no idea..
Crisp heeft het ook gefixed, die zal de oplossing vast wel weten ;)

Misschien is het een idee om even te kijken naar je html en eventueel die eens opnieuw te gaan maken? Dan heb je een beetje een fatsoenlijke structuur.
Pagina: 1