Toon posts:

+ xfx pci-x 6600 error

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 pc's gebouwd beide zelfde specs (zie onder).

Bij het opstarten hoor ik 1 grote piep daarna 3 kleine piepjes.....

Ik heb er een pci vga kaart ingestopt toen draaide hij perfect.

Wat is het probleem? Gaat het moederbord niet samen met de vga kaart ?

Spec: amd 3200+ HTT
1x kingston 512 mb 400
80gb samsung 7200/8mb
Asus A8N5X
xfx pci-x 6600

......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 18:30 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je bij beide pc's hetzelfde probleem? Wat voor voeding heb je? En indien het een SLI-bord is, zit het Dual-card kaartje wel goed in het slot?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:44

Polycom

Poes van goud

> Voeding?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat piepsignaal is toch duidelijk veroorzaakt door videokaart-zaken; controleer idd. het SLI gebeuren even. Ik betwijfel eigenlijk dat het een voedingsprobleem is; in zulke gevallen zie je vaak dat het systeem maar eventjes aan gaat en vervolgens uitschakelt en het mobo geen vga-error-signalen geeft.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Piepjes duiden inderdaad op een probleem met de VGA-kaart. Probeer eens een andere PCI-e kaart. Overigens ik denk niet dat jij een PCI-X kaart hebt, dat is namelijk iets heel anders. PCI-X is een 64bit PCI slot, bijna twee maal zo lang als een normaal 32bit PCI slot. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, er is geen GF6600 in PCI-X uitvoering uitgebracht (alleen high-end OpenGL accelerators zie je soms wel eens in PCI-X) en jouw moederbord heeft dan ook geen PCI-X sloten.

Let op je terminalogie dus :o

Verder mis ik totaal wat je zelf al geprobeerd hebt, als je 2 identieke systemen hebt kun je zeer veel uitsluiten door onderdelen uit te wisselen. Ik vermoed dat ofwel de videokaart niet goed in het slot steekt, danwel dat er iets sluiting maakt met de kast (er staat niet voor niets in de Hangen & Opstarten troubleshooter dat je alle onderdelen los van de kast moet proberen...), maar het kan gewoon zoiets doms zijn als het niet aansluiten van de stroomstekkertje achterop de videokaarten (in dat geval: RTFM :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.