Toon posts:

[2003] RAS toegang vanuit getrust domain*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van RAS service op een 2003 STD server.

Het 2003 domain is getrust met een 2000 domain.
Het inbellen van gebruikers op het 2003 domain ( waar de RAS service zelf op draaid ) gaat zonder problemen.

Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik gebruikers uit het getruste 2000 domain toegang wil geven tot het inbellen via de RAS server. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg.

Thx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je misschien aangeven waar het mis gaat? Krijg je een foutmelding, zie je de gebruikers gewoon niet staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:31:
Kan je misschien aangeven waar het mis gaat? Krijg je een foutmelding, zie je de gebruikers gewoon niet staan? :)
Ik zie de gebruikers staan.. Ik heb alleen geen idee hoe ik de gebruikers uit het domain waar de RAS server niet staat kan koppelen aan de RAS server...

Normaal gezien pak je de properties van de user.. tabblad Dialin, Remote Acces allowed aanvinken en klaar.

Ik weet dus niet wat de procedure is om gebruikers uit een ander domain wat getrust met het domain waar de RAS server staat. is RAS dailin permissions te geven.

Een workaround zou zijn om de gebruiker aan te maken op het domain waar de RAS server staat.