oude Packard Bell blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een packert bell platinum 7800 rw

proc: pIII 800
moederbord: MSI 6309 link
geheugen: 128 MB sd-ram pc133 (1 reepje)
hardeschijf: 30 gig (ultra ata 66)
video kaart: leadtek winfast S320-II (riva tnt2)
voeding: fortron 235 watt
geluidskaart: pci288 -q3d II
netwerkkaart: 3com 3C905B-TX 10/100 MB fast ethernet
scsi: er zit een pci scsi controller in die niet meer wordt gebruikt

het probleem is dat de pc steeds reboot als windows (win98) volledig geladen is als je het scherm netwerkwachtwoord niet door drukt blijft de pc aan in veilige modes ook.
ik dacht dus dat het een software probleem was en heb getracht windows 2000 prof erop te zetten maar hier doet hij alleen het eerste deel (partitioneren, formateeren, bestanden kopieeren) bij het 2e scherm reboot hij steeds meestal al bij het laden van win 2k

ik heb de hardware gecontroleerd met behulp van the ultimate boot cd vr.3.0 waar ook hirens boot cd 7.3 op staat, de geheugentesters en hardeschijftester konden geen probleemen vinden (alleen te lange bestands namen van windows98 en verloren clusters maar dat had ik vroeger ook wel eens met fat32) de moederbord testers konden ook geen probleemen vinden en de pc docter burn in test van 10 min is ook succesvol verlopen, enige rare was dat memtest86 niet werkte de andere wel

ik heb zelf de voeding vervangen door een werkend(goed) 350 watt model alle kaarten eruitgehaalt geheugen vervangen door werkend 256 MB sdram pc 133 reepje, video kaart vervangen door geforce2 mx 200, hardeschijf vervangen door maxtor 80 gig

maar het zelfde probleem blijft

de win2000 cd gebruik ik altijd dus die lijkt mij goed en ik heb nog een ghost image van de win98 installatie

ik denk zelf dat het moederbord of de processor kapot zijn maar ik hoor graag jullie mening hierover of tips of programma's waarmee ik misschien achter het probleem kan komen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 18:04 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 23:06
als je pc werkte zou je de cpu idd kunnen testen. Ik zou zeggen kijk of je die CPU bij iemand anders kan testen. Maar ik denk dat je mobo dood is, tis een MSI dus kijk even of er geen verrotte condensatoren tussen zitten, daar stonden ze in die tijd bekend om. Deze zijn evt. zelf te vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 29-09-2005 19:10 ]

Verwijderd

master cd erbij gekregen?, flikker die er is in..

trek is ff die netwerkkaart
die geluidskaart
en scsi kaart eruit

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de cpu niet testen op een ander bord ik heb er geen een :'(
en ik ken niemand die er wel een heb

maar ik zal eens kijken naar verrotte condensatoren (daarmee bedoel je toch lekkende/doorgebrande)

bedankt voor de reply :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:14:
master cd erbij gekregen?, flikker die er is in..

trek is ff die netwerkkaart
die geluidskaart
en scsi kaart eruit
master cd is nu aan het installeeren en ik heb alle kaarten er al uit (zie startpost) alleen die geforce zit er nu in omdat ik weet dat die goed is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:24 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer ook een Linux LiveCD! Crashed de boel dan weet je al wat. Vaak laat de kernel ook zien waar hij tegen het probleem aan loopt.

Spontane reboots kan aan vanalles liggen. Meestal is defect geheugen de boosdoener. Aangezien je dat geprobeerd hebt is dat het hier dus niet. Als je Windows en dergelijke wel geinstalled krijgt maar niet geboot, Linux je daar misschien ook nog wat meer vertellen, kan het idd de CPU zijn. Probeer in het BIOS de L2 Cache uit te schakelen, kan zijn dat daar een defectje in zit. Doet hij het dan wel goed, dan sta je voor de keuze. Zonder L2 cache draaien met bagger performence of CPUtje vervangen, keus lijkt me simpel :P
Kijk ook goed naar je moederbord. Hoe zit het met het BIOS wat daar op zit? Check ook de settings, misschien dat de timings van het geheugen of andere dingen te strak staan afgesteld. Reset desnoods het BIOS even naar Default Settings. Dit dmv optie in het BIOS zelf al dan niet het omzetten van de jumper op het bord (of de batterij er even uithalen).
Denk ook zoals Virus zegt aan mogelijke defecte condesoren, dit kan heel goed wel eens de boosdoener zijn. Hoe en waar je op moet letten kun je zeker elders op GoT vinden, volgens mij staat dit in de PMG FAQ of de Troubleshooter wel ergens. Gebruik anders de search en natuurlijk Google of een andere zoekmachien :)

Idd verstandig de CPU in andere pc te proberen.

We horen het wel van je :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:18:
maar ik zal eens kijken naar verrotte condensatoren (daarmee bedoel je toch lekkende/doorgebrande)
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Meer informatie :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de l2 cache uitgeschakeld maar dat hielp niet zelfde met de bios cache en shadow naar default maakt ook niets uit.
windows blijft rebooten wanneer windows gestart is en zegt dat hij de monitor gevonden heeft

ik heb naar het moederbord gekeken en op van de 3 condensatoren onder de cpu is er 1 condensator met een bruin/geel vlekje erop die daarnaast ook alleen veel kleiner bijna niet te zien en alle 3 staan ze boller dan de rest op het moederbord.

maar geen een is er zo gescheurt als op de plaatjes.

kan ik er dus vanuit gaan dat het verrotte condensatoren zijn ?????? |:(

Verwijderd

je kan die bolling ff terug duwen .. maar goed is het niet

zijn ze lek?, kan je dat zien als je dat gele spul weg vrijft (niet met je blote handen doen)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:04 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

ja. had ik ook met mijn intel mobo met 440-lx chipset geloof ik.

EDIT: ze zijn zeker kapot, maar ik weet niet of ze lekken, en ja, je kan de bolling terug duwen.
I_LOVEMATH was me voor. gvd ;)

[ Voor 51% gewijzigd door McGryphon op 29-09-2005 20:08 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:03:
je kan die bolling ff terug duwen .. maar goed is het niet

zijn ze lek?, kan je dat zien als je dat gele spul weg vrijft (niet met je blote handen doen)
zal ik eens probeeren ff een keukenrol pakken >:)

het bruin is eraf maar de bolling krijg ik niet teruggedrukt misschien als ik heel hard ga drukken maar dan druk ik ze eraf denk ik

ik kan geen zichtbare breuk zien

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:14 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je kunt beter mailen naar MSI en netjes vragen of je nieuwe condensatoren kunt krijgen :).
Het solderen ervan is niet eens zo heel moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:15:
Je kunt beter mailen naar MSI en netjes vragen of je nieuwe condensatoren kunt krijgen :).
Het solderen ervan is niet eens zo heel moeilijk ;)
zal eens kijken wat MSI ervan zegt.

nouw ik ga nog ff een knoppix cd proberen kijken wat die doet (eerst nog 15 min downloaden)

maar ik denk dat het wel die condensator is want hij is nog steeds een heel klein beetje bruinig aan de zijkant dit is of het goedje wat erin zit of roest in beide gevallen is het niet goed

verder is het ook elke keer als je het systeem stessed dat hij opnieuw opstart wat mij dan ook weer terug brengt op die (bijna) verrote condensator

ik wil iedereen in ieder geval hartelijk bedanken voor de hulp en de tips _/-\o_

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:45:
[...]
maar ik denk dat het wel die condensator is want hij is nog steeds een heel klein beetje bruinig aan de zijkant dit is of het goedje wat erin zit of roest in beide gevallen is het niet goed

verder is het ook elke keer als je het systeem stessed dat hij opnieuw opstart wat mij dan ook weer terug brengt op die (bijna) verrote condensator
Ook al druk je een condensator weer plat.
Ook al haal je het bruine spul eraf --> Kapot = Kapot.

Je dient ook alle slechte condensatoren te vervangen. Ook al zijn ze nog niet aan het lekken, na verloop van tijd gaan ze toch lekken. Kijk dus even na of je nog meer condensatoren hebt van hetzelfde type/merk. Die moeten allemaal vervangen worden :)

Het crashen/rebooten na een stresstest kan inderdaad door slechte condensatoren komen B)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon leert hier nog een hoop over dode condensators :P
maar wat ik zou doen is idd een m@il naar MSI sturen...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
geforce guy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:52:
/me leert hier nog een hoop over dode condensators :P
maar wat ik zou doen is idd een m@il naar MSI sturen...
geforce guy is niet de enige :P

ik zal eens een mailtje sturen kijken wat ze zeggen

maar mocht dit niet gaan dan zou ik toch ook naar de electra winkel kunnen lopen en een paar nieuwe halen van 2700μF - 6,9 V (staat erop) dat moet toch niet uitmaken kwa merk ofzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. De MSI-6309 is een van de meest beruchte planken wat betreft condensatoren. Gelukkig is MSI erg netjes in de afhandeling. Omdat het een fabricagefout betreft sturen ze je gratis -zelfs jaren buiten normale garantie- vervangende toe :)

Edit:
Kleine titelfix, het merk is uiteraard Packard Bell
(als je correct spelt vind je meestal ook relevantere info :o )

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 29-09-2005 21:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:14:
Idd. De MSI-6309 is een van de meest beruchte planken wat betreft condensatoren. Gelukkig is MSI erg netjes in de afhandeling. Omdat het een fabricagefout betreft sturen ze je gratis -zelfs jaren buiten normale garantie- vervangende toe :)

Edit:
Kleine titelfix, het merk is uiteraard Packard Bell
(als je correct spelt vind je meestal ook relevantere info :o )
ik heb het mailtje gestuurd nu is het wachten op een antwoord O-)

en je hebt helemaal gelijk google zij het ook al ,maarja zit eenmaal zo in mijn hoofd 8)7
bedankt voor de wijziging _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:14:
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh die, hahah als ik nou ff beter naar de specs gekeken had... rofl

heb er een half jaar terug nog 2 in me handen gehad, 1 waarbij een gigantisch gat in de condensator zat en een ander die die nog moest ontploffen :+

:D
''het bruin is eraf maar de bolling krijg ik niet teruggedrukt misschien als ik heel hard ga drukken maar dan druk ik ze eraf denk ik

ik kan geen zichtbare breuk zien'
Ja hoogst waars. zijn ze gewoon stuk dan, er hoeft niet altijd een lek in te zitten.
Door: Thandor: Ook al druk je een condensator weer plat.
Ook al haal je het bruine spul eraf --> Kapot = Kapot.
Dat gaat niet altijd op bij condensatoren, de eerder genoemde plank met een gigantisch gat
erin doet het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bruin spul buiten de condensator = foute boel ;)
Maar dat wist je inmiddels al.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1