Toon posts:

[XP] 'Haken' van PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem, namelijk dat de PC om de zoveel tijd(schijnbaar geen duidelijk ritme) voor +/- 10 seconden(iedere keer weer) hangt en dan weer verder gaat. Toetsaanslagen worden wel geregistreerd en na de 10 seconden verschijnen die vrolijk op het scherm. Overigens haakt alles wel op dat moment(muziek, muis, kaders, etc.)
Ik heb met File en Regmon al gekeken maar niks bijzonders kunnen ontdekken. Het lijkt alsof het vaker gebeurt als ik actief bezig ben op het internet(en dan vooral typen van mail, etc.) maar daar kan ik niks concreets over zeggen.
De PC is er al eens om geformatteerd(als iets me 3 dagen kost, word ik behoorlijk wanhopig) maar da mocht niet baten. Omdat er nooit problemen mee zijn geweest en denk ik niet dat het hardware matig is. Ook zijn alle drivers goed geinstalleerd.

Enige wat me wel opvalt is dat onder Deze computer> eigenschappen de processor niet weer word gegeven, maar of dit eerder ook al was weet ik niet.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:06

Xer0X

Gotha know??

Mischien is het handing om ons ook even te vertellen, wat voor processor hij zou moeten zien.
En evenwel wat andere spec's zouden ook zeker geen kwaad kunnen.
Oftewel geef eens wat meer onformatie.

Verwijderd

zoals me bovenbuur al zegt we hebben meer informatie nodig..

1. specs!

2. heb je het windows eventlog bekeken?

3. heb je andere videokaart-drivers al geprobeerd (oudere, of andere ihgv. ati omega..?)

4. heb je diagnostisch opstarten met 'msconfig' al geprobeerd?

5. Quote: ''Omdat er nooit problemen mee zijn geweest en denk ik niet dat het hardware matig is.''
dingen kunnen stuk gaan door slijtage, mischien is een fan er wel mee gekapt..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 18:29 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Probeer eens een poosje in de veilige modus wat te typen ergenst. Als je dan geen problemen hebt, dan heb je misschien wel een berg virussen/trojans op je pc die allemaal geladen zijn. Kijk eens onder taakbeheer of er geen vreemde taken veel processortijd innemen.....

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Dit kan veel zijn, mogelijke oplossingen:

1) Installeer eens een monitoring tool voor je moederbord, wellicht wordt je processor eens in de zoveel tijd te heet en dan krijg je symptomen als de jouwe, op de lange duur zou dit zelfs een dode CPU kunnen opleveren, een monitoring tooltje biedt uitslag of dit het probleem is. Het zou geleverd moeten zijn op de CD van je moederbord.

2) Voer eens een uitgebreide controle uit op de harde schijf, wellicht is deze af en toe niet goed toegankelijk.

3) Controleer eens hoeveel RAM er wordt gebruikt ten tijde van de hangpartijen (of dit opeens hard stijgt van tevoren bijvoorbeeld), wellicht dat je hier te weinig van.

[ Voor 35% gewijzigd door jdsm op 30-09-2005 09:43 ]