Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TI-84+] Geen reset meer door batterij uithalen

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

Als je de batterij uit een TI-84+ grafische rekenmachine haalt, dan word het ram leeggemaakt. Niet erg leuk als je batterijtjes wilt wisselen, of als de leerkracht zo vriendelijk is om die er even uit te nemen. Ik was aan het denken om parrallel met de 4 AAA batterijen een 1F-5.5 volt condensator te plaatsen. Hier moet het telbakje toch wel eventjes op kunnen draaien dacht ik. :)
Maar 4*1.5 = 6 volt, en het valt dus te betwijfelen of me condensator dit gaat uithouden. Ok, dat word dus weerstandjes, of een andere condensator. Me electronikaboer wist me ooit te vertellen dat er geen 1F condensators bestaan die meer V aankunnen, probleempje dus. En als ik er weerstandjes voor ga zetten, dan vrees ik dat de telbak niet meer genoeg stroom krijgt...
Weten jullie misschien geen optie om er voor te zorgen dat het ram niet meer leeggemaakt word bij het verwijderen van de batterijen? :)

Erg bedankt!!!

Stijn

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je kunt de bestanden ook inplaats van het ram op het "archive" zetten. Als je dan reset blijven de bestanden erop staan >:)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
Eh. Je ram zou helemaal niet leeg mogen gaan als je de batterijen vervangt, daarvoor zit er boven je batterijen vakje een speciale backupbatterij (knoopcel dingetje)

Daarnaast kun je ook programma's etc archiveren waardoor je ze sowieso kunt behouden omdat ze in je flash geheugen staan? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 12:16
wat wij altijd deden, was vlak voordat we de les ingingen een backup maken van je bestand (die functie heet group) en dan als hij gereset was door de leraar weer terug zetten. dat is het makkelijkst

oke anders word er 3x het zelfde gepost ( en ik was gewoon weer eens te traag ):P

[ Voor 18% gewijzigd door cossy nl op 29-09-2005 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel al gedacht aan archiveren. Maar kun je prgm's niet meer lezen (ok, met MirageOS lukt het wel...). En als ik ga groupen zit dat al zo superkleine geheugen direct vol...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

W8 effe. (noteert in sollicitant-blacklist boekje)

Stijn Sontrop, Xander van Heynsbergen, Niels Klein.

:D

Macbook Pro

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
RetepV schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:19:

W8 effe. (noteert in sollicitant-blacklist boekje)

Stijn Sontrop, Xander van Heynsbergen, Niels Klein.

:D
Euhm, ok? Toevallig omdat ik weet hoe een rekenmachine werkt.

Maar veel plezier met je blacklist boekje, jij staat nu in mijn boekje van mensen die lekker zinloos posten zonder iets nuttigs bij te dragen. 8)7

@TS:
Overigens, realiseer je wel dat jouw oplossing niet gaat werken als een leraar eens op het idee komt om via het menu te resetten. En net even geprobeerd, mijn TI84 reset echt niets als ik de batts er uit haal...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wel kinderachtig dat ze bij jullie het geheugen wissen. In het examen regelement van de school waar ik op zit, staat dat "het niet nodig is om het geheugen van de rekenmachine te wissen voor aanvang van het centraal examen". Nou weet ik niet of dat uit een algemeen regelment komt of alleen bij mijn school zo is, maar als dat algemeen is, waarom zou je het voor toetsen dan wel wissen?
XanderH schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:22:
[...]
En net even geprobeerd, mijn TI84 reset echt niets als ik de batts er uit haal...
Jawel hoor, de tijd en datum :)

[ Voor 25% gewijzigd door goeievraag op 29-09-2005 17:37 ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Maar veel plezier met je blacklist boekje, jij staat nu in mijn boekje van mensen die lekker zinloos posten zonder iets nuttigs bij te dragen. 8)7
Als je in mijn profiel kijkt zie je dat ik doorgaans wel zinvol post hoor :). Maar ik heb ook humor. Komt het als een verrassing als ik stel dat de humor bij jou wat meer ontwikkeld zou mogen worden?

Het gestelde 'probleem' is non-existent, aangezien er een backup batterijtje in zit. En ook nog die archiveringsmogelijkheid.

Zorg gewoon dat je backup batterijtje goed is, dan moet de leraar de batterijen er een paar dagen uit houden voordat alles weg is.

Als de leraar zo slim is dat hij ook het backup batterijtje eruit haalt, dan kun je beter DAT saboteren. Kijk of er ruimte is voor nog een batterijtje in de behuizing. Snij dan onopvallend de printspoortjes door bij de backup batterij zodat die geen kontakt meer maakt. Soldeer nu binnen een andere batterij met draadjes aan de doorgesneden printspoortjes. Et voila, een backup batterij zonder dat het van buiten te zien is. Verwijderen ze nu de originele backup batterij, dan is er niks aan de hand.

Het is natuurlijk wel de vraag of er na een reset niet iets op het scherm staat van 'Memory cleared due to reset' ofzo. Ook de meest domme leraar krijgt nog wel argwaan als zo'n melding uitblijft :).

Anyway, [opa stemmetje]in mijn tijd was het enige geheugen dat op je rekenmachine zat de M+/MR mogelijkheid[/opa stemmetje]. Dat was net genoeg om het getal PI of het getal E in te stoppen :). En ik heb ook mijn school gehaald (tot en met de HTS aan toe). Dus waarom heb je het geheugen van je rekenmachine nodig om dingen te onthouden? Kortetermijn geheugen kapot door het blowen of zuipen? B)

[ Voor 33% gewijzigd door RetepV op 29-09-2005 17:41 ]

Macbook Pro

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 15:51

Gerco

Professional Newbie

Klaag je leraar anders aan voor de vernietiging van je intellectueel eigendom :) Je hebt immers een geniaal programma geschreven wat het traveling salesman probleem in O(n) tijd kan oplossen en nu is het weg.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is er trouwens ook een mogelijkheid om die archived dingen niet te laten zien in prgrm list :? :P

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:26
MicDis schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:46:
Is er trouwens ook een mogelijkheid om die archived dingen niet te laten zien in prgrm list :? :P
Jah, door ze in een group te pleure:
[2nd] MEM -> Group -> : alles selecteren en dan wordt het gegrouped

druit halen
[2nd] MEM -> UnGroup -> : slecteren welke group en terug plaatsne

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Je kunt ook proberen een paar Gold Caps te gebruiken.

http://www.ttiinc.com/object/FP_pan_goldcap.html

Die zijn best klein. Twee in serie, dan kom je op 6,6V. Die 0,6V teveel kun je met een diode kwijtraken (gewoon in serie zetten).

Ik denk dat je wel een weerstandje moet toevoegen om de stroom wat te beperken. De gewone batterijen zullen de Gold Cap op proberen te laden (het ding is vergelijkbaar met een oplaadbare batterij). Maar als de laadstroom te hoog is zal die Gold Cap waarschijnlijk kapot gaan (of je batterijen gaan lekken ofzo). Dus misschien moet je met wat diodes en weerstandjes gaan werken om een soort laadcircuit te maken waarmee je de Gold Cap op een veilige manier kan opladen.

Hier nog wat meer hands-on info over het gebruik vana Gold Caps als vervanging van een oplaadbare batterij:

http://www.flipperit.net/tkalliok/flipperi/goldcap_en.html

Edit:

Als je een diode gebruikt om 0,6V te zakken, dan zal laden niet meer werken. Daar moet ik nog even over nadenken, ik heb zelf nooit een Gold Cap gebruikt :).

[ Voor 9% gewijzigd door RetepV op 29-09-2005 17:55 ]

Macbook Pro

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

RetepV: Twee in serie van 3.3V gaat inderdaad goed werken. Een diode is niet nodig, de 6.6V is namelijk de maximum spanning die je erin op kan slaan. Als je er maar 6V instopt, komt er ook niet meer uit. Een goldcap heeft verder ook geen laadcircuit nodig, je kan 'm gewoon parallel aan je batterijen knopen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Overigens, realiseer je wel dat jouw oplossing niet gaat werken als een leraar eens op het idee komt om via het menu te resetten.
Die is er softwarematig al mooi uitgesloopt. :) (net als het hele memory menu overigens, kun je instellen bij de opties van Mirage OS)
Pagina: 1