[XP] Traag starten van aanmaak nieuwe map.

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat het aanmaken van een nieuwe map binnen explorer wel 15 seconden duurt voordat het contextmenu ervoor springt en ik een nieuwe map aan kan maken. Voorheen kwam deze er vrijwel gelijk voor. Wanneer ik dat in een bepaalde root eenmaal heb gedaan en ik sluit explorer even af en start deze vervolgens weer om naar die desbetreffende root te gaan om daar weer een nieuw map aan te maken, dan lukt dit binnen 1 seconden.
Wacht ik weer een tijdje en ik heb andere programma's gebruikt dan start het weer van vooraf aan.
Het lijkt wel of de data niet goed wordt door gedrukt in het geheugen

Met het openen van plaatjes, vanaf 1 mb gebeurt dit ook. Het duurt soms heel lang (15/20 seconden voordat het plaatje in de viewer wordt weergegeven. Is hij eenmaal in de viewer, dan gaat het navigeren (slide-show bijvoorbeeld) heel snel.

Heb al met en zonder pagefile gewerkt, register opgeschoont met diverse cleaners, register gedefragmenteerd, schijven gecheckt op errors, harde schijven gedefragmenteerd, temp directories geleegd.

Programma's starten gewoon snel op en de opstart en afsluiten van de PC gaat ook zoals het behoort.

Wat kan dit zijn ?????

Machiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eventjes in de Windows Operating Systems FAQ naar het gedeelte over het crashen bij rechtermuis clicks - dat is ook wel eens toepasselijk op situaties zoals die van jou :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb ShellExView gebruikt om wat items te verwijderen uit het contextmenu, echter het tweede niveau van het contextmenu verschijnt traag en niet de eerste. Wanneer ik dus op het item nieuw ga staan, voor bijvoorbeeld een nieuw map, dan duurt dat lang. Het menu veschijnt wel supersnel nadat ik op de rechter muisknop klik.
Ook blijf ik nog problemen houden met had traag opstarten van grotere plaatjes vanaf 1 mb. Niet altijd, maar wel vaak. Het navigeren gaat altijd snel, als er maar eenmaal een plaatje vanuit de map wordt gestart.
Hoe kan ik de items verwijderen die onder het item "nieuw" worden weergeven ?

Memtest heb ik al laten draaien --> geen problemen.

Wel vreemd, want voor de rest is de PC nog gewoon lekker vlot en reageert snel.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het probleem van de nieuwe map en daarmee het trage weergeven van het submenu heb ik opgelost. M.b.v. Tune_up Utilities 2006 heb ik een aantal items verwijdert uit dit menu en voila het opent weer razend snel.

Toch blijf ik nog problemen ondervinden bij het openen van de plaatjes (ik dacht dat dit verband hield, maar dat is dus niet zo)