Het probleem is als volgt ik heb een database met 13000 records, in deze database staan een hoop velden en op basis van een veld bijvoorbeeld "dealer codes" wil ik het splitsen. deze dealer codes zijn bijvoorbeeld 1000 keer 24 en 50 keer 55 enz. Ik wil dan de tabel op basis van de waarden in dit veld wordt gesplitst.Als "dealer codes" 20 verschillende codes bevat, heeft dit dus 20 nieuwe bestanden tot gevolg. (Liefst ook nog met de veldwaarde als naamgeving en nog beter met automatische uitvoer naar email). Ik doe dit nu met Anolis DCS maar ik wil dit ook graag met acces kunnen.
Beste topicstarter,
Inmiddels heb ik best een ruime ervaring met databases (ooit ook Access), maar van jouw verhaal begrijp ik helemaal niets.
Wat is je probleem ?
Misschien kan je het datamodel laten zien, zodat het allemaal iets duidelijker wordt ?
En waarom geen queries (bestaat er een database-wereld zonder queries ???)
Inmiddels heb ik best een ruime ervaring met databases (ooit ook Access), maar van jouw verhaal begrijp ik helemaal niets.
Wat is je probleem ?
Misschien kan je het datamodel laten zien, zodat het allemaal iets duidelijker wordt ?
En waarom geen queries (bestaat er een database-wereld zonder queries ???)
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Volgens mij wil hij een tabel opsplitsen in meerdere tabellen met gelijksoortige gegevens, maar met een verschil in 1 van de kolommen, in dit geval dus 1 tabel per dealer code.
En ik vind dat een bijzonder slecht idee. Ik schat in dat de reden hiervoor te maken heeft met performance, maar dat is een slechte oplossing van een probleem dat waarschijnlijk inherrent is aan de technologiekeuze, nl Access. Beter tunen van indexen, een compact & repair iedere dag of als dat niet help verhuizing naar andere database zijn betere oplossingen dan een datastructuur overhoop te gooien (mits deze datastructuur nu van een goede kwaliteit is natuurlijk).
Wat hij bedoelt met Anolis DCS heb ik geen idee van ...
En ik vind dat een bijzonder slecht idee. Ik schat in dat de reden hiervoor te maken heeft met performance, maar dat is een slechte oplossing van een probleem dat waarschijnlijk inherrent is aan de technologiekeuze, nl Access. Beter tunen van indexen, een compact & repair iedere dag of als dat niet help verhuizing naar andere database zijn betere oplossingen dan een datastructuur overhoop te gooien (mits deze datastructuur nu van een goede kwaliteit is natuurlijk).
Wat hij bedoelt met Anolis DCS heb ik geen idee van ...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 16:51 ]