via netwerk alleensubmappen te benaderen computers niet

Pagina: 1
Acties:

• foaly
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Sinds twee weken kan ik op mn thuisnetwerk niet meer op de gedeelde bestanden van andere computers komen... na veel prutsen blijk dat als ik ga naar \\pcnaam\submap dat ik dan gewoon toegang heb en alles het doet maar als ik naar \\pcnaam ga dan krijg ik en geen toegang error.

bovendien staat er dan in de titelbalk \\pcnaam\submap op EntireNetwork en niet gewoon submap op pcnaam wat er eerst stond...

Alle computers draaien op xp en hebben hetzelfde probleem...
rebooten van router ( SMC EZ Connect Barricade Broadband Router) heeft geen enkel effect...

heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het oplos?

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
dit gebeurd als je - per ongeluk - de boel op 'simple share' hebt gezet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Als je even zoekt op dit soort problemen (zelfs als je alleen op GoT zoekt !) zie je veel topics hierover voorbij komen.

Je zal minimaal zelf initiatief moeten nemen, je post uitbreiden met de foutmelding die je krijgt.
Tot slot is het verstandig om te kijken naar security updates die je hebt gedaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• foaly
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
lier schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:14:
Als je even zoekt op dit soort problemen (zelfs als je alleen op GoT zoekt !) zie je veel topics hierover voorbij komen.

Je zal minimaal zelf initiatief moeten nemen, je post uitbreiden met de foutmelding die je krijgt.
Tot slot is het verstandig om te kijken naar security updates die je hebt gedaan.
Ik heb gezocht maar ik kan er niks over vinden.
Ook computers die geen security updates hebben gedaan hebben er last van, dus dat kan het niet zijn.

Als ik in explorer naar \\pcnaam probeer te gaan krijg ik de error"

\\pcnaam is niet toegankelijk U heeft mogelijk niet de juiste machtegingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de systeem beheerder van de server om te weten of u een machtiging heeft.

Toegang geweigerd

maar als ik vervolgens naar \\pcnaam\submap ga is er niks aan de hand...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar staan er dus andere rechten op de share dan op de map.
Misschien een idee om deze eens goed door te nemen:

[rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

Eerst het probleem, dan de oplossing