Hoogte veranderen per x-aantal pixels

Pagina: 1
Acties:

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mede tweakers, ik heb een probleempje met mn HTML skillz.
Het is geloof ik een beetje ongebruikelijk en kon het dus ook niet vinden, maar het betreft het volgende. Ik ben een site'je aan het bouwen voor een project van mijn studie: http://project.juriansluiman.nl .
Zoals je daarop kan zien is de achtergrond gerasterd, en bestaat het geheel uit 3 div's onder elkaar.
Nu is het middelste gedeelte variabel in hoogte en door alle 3 de elementen relatief te plaatsen zakt het onderste element netjes mee.
So far so good, totdat je ziet dat je background een raster heeft. De background van het 2e element sluit dus wel aan op het 1e, maar soms op het 3e (en dus soms ook niet, het raster loopt niet goed door). Zie het verschil bijv in de homepage en de "design"-pagina

Dus, de vraag: kan het 2e element per x pixels veranderen in hoogte. 1 raster-stukje is 8 pixels, dus dat de hoogte van het 2e element groter wordt per 8 pixels?

Tis misschien een beetje ongebruikelijke oplossing, maar andere weet ik niet en het raster kan ook niet weg!
Alvast bedankt

PS. Let nog niet op de uitlijning van de tekst, daar heb ik nog niets aan gedaan...

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 29-09-2005 15:55 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54

Pelle

🚴‍♂️

Dit wordt erg lastig. Je zou met JS de hoogte van de middelste div uit kunnen lezen en die vervolgens ophogen tot een veelvoud van de hoogte van het raster.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Je site doet het niet maar ik denk dat je zoiets bedoeld?

code:
1
height: expression(document.getElementById("bla").height - (document.getElementById("bla").height % 3));

Dat werkt trouwens alleen in IE voor FF zou je Pelle's oplossing moeten proberen.