Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Verwijderd
komop eej, dit had je makkelijk kunnen googlenZuzZoo schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:34:
Hallo,
heb gezocht via google maar kan niks vinden.
Ik zoek namelijk de betekenissen van de toetsen.
Wie weet een link of enige uitleg hier? Dus alleen voor de toetsen / sumbolen die niet op een pc keyboard voorkomen.
Wie kan me alvast vertellen welke toets de Option toets is?
option key is de alt key
UTFS
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 15:39 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
tjah,Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:37:
[...]
komop eej, dit had je makkelijk kunnen googlen
option key is de alt key
UTFShttp://images.google.nl/images?q=mac+option+key&hl=nl
als je verkeerde tref woorden gebruik want ik zocht namelijk op ibook keyboard symbols, ibook keyboard uitleg, uitleg ibook keyboard etc etc maar kon niks vinden.
Hartelijk bedankt voor je informatie
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Als je een iBook hebt dan heb je niet eens een delete key, die hebben ze weggelaten namelijk.lammmetak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:00:
misschien bedoelt hij toetsencombinaties? zoals: hoe verwijder ik een bestand( fn backspace) en dergelijke? Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik de echte delete gebruik ipv fn backspace.
de manier is dus FN + backspace om toch DEL te kunnen doen.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Mja ik heb een Amerikaanse iBook en daar zit toch echt een knop op die delete heet heurTerw_Dan schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:06:
[...]
Als je een iBook hebt dan heb je niet eens een delete key, die hebben ze weggelaten namelijk.
de manier is dus FN + backspace om toch DEL te kunnen doen.
Al doet die inderdaad niet meer dan backspacen
Maar goed, daar hebben de heren bij Apple gewoon geniale toetscombinaties voor uitgevonden
while (! ( succeed = try ()));
Return hoort bij het gewone toetsenbord.
En inderdaad er is nog een wezenlijk verschil tussen beide, maar die ontgaat mij stom genoeg even
EDIT:
Zelfs de wikipedia geeft geen keihard uitsluitsel.
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 05-10-2005 08:25 ]
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Return voegt een nieuwe regel in, zoals in een tekstdocument ('return' to the left side, net als bij een typemachine).cailin_coilleach schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:21:
Enter is degeen die hoort bij het numerieke toetsenbord.
Return hoort bij het gewone toetsenbord.
En inderdaad er is nog een wezenlijk verschil tussen beide, maar die ontgaat mij stom genoeg even
EDIT:
Zelfs de wikipedia geeft geen keihard uitsluitsel.
Enter geeft aan dat de gebruiker klaar is met informatie invoeren ('enter' the just typed information).
Dit is het oorspronkelijke verschil, ook uitgelegd op http://developer.apple.co...chapter_11_section_3.html. Nu merk je binnen Mac OS X vrij snel dat deze omschrijving niet klopt, en Enter en Return gewoon heel vaak hetzelfde doen. Misschien zijn de knoppen behouden voor compatibiliteit. Denk ook aan de Classic omgeving; het kan goed dat het verschil tussen Enter en Return onder OS 9 en lager groter is. Toen deed de 'help' knop ook nog daadwerkelijk wat, etc
Edit: een ICQ/MSN client is typisch een voorbeeld waarbij het een verschil zou kunnen uitmaken -- return om de volgende regel te beginnen, enter om het bericht te versturen. In Adium kan je dat bijvoorbeeld zo instellen. Nu zijn de meeste berichten 1 regel dus is het hier ook weer niet zo extreem handig.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:13 ]
Verwijderd
Het blokje met een kruisje erdoor (op ibook: fn+6, op normaal apple toetsenbord: boven de 7 op numeriek gedeelte) is de 'clear' toets. Nuttig bij rekenmachine applicaties, etc.
Liege, liege, liegebeest!