Toon posts:

Intel pro/1000mt nics werken niet mer RIS bootdisk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het installeren van RIS op ons bedrijfsnetwerk. Hiervoor gebruik ik een aparte server waar verder geen services op worden gedraaid.

Na de installatatie van RIS open ik Risetup. Deze setup procedure verloopt zonder problemen. Nadat de setup is afgerond contolleer ik de remote installation server for errors. En dan geeft hij de volgende error:
DHCP Authorization of the remote installation server failed. This may occur if Active Directory is unacailable or if the logged on user has unsufficient premissions to complete this task. You may complete this task at a later time using the DHCP Server Administrion snapin
Omdat ons bedrijf uit 12vestigingen bestaat heb ik wel beheer over de dhcp server maar niet over de gehele Active Directory. Ik kan dus alleen de gebruikers en computers van onze lokatie beheren.

Het 2de probleem is dat al onze client computers Dell Optiplex GX260's zijn met Intel(R) PRO/1000 MT Nic's. Als ik wil booten van de RIS bootdisk gemaakt met RBFG.exe zegt hij dat deze NIC niet compatible is. Hoe kan ik zelf drivers toevoegen aan de boot disk?

En kunnen de GX260's niet booten van netwerk??

Wie kan mij helpen?

Groetjes Luc

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
GX260 of GX620? In ieder geval moet je wel in de BIOS de Netwerk adapter als Boot device opgeven.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Netwerboot heb ik al gevonden NIC integration moet op On /PXE staan.

Nu het probleem dat hij niet kan communiseren met de dscp server

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Ik pas even de topictitel aan zodat je vraag er iets duidelijker in staat.
[RIS] RIS installation help! > Intel pro/1000mt nics werken niet mer RIS bootdisk?*
Vertel verder nog even of we het hier over Windows 2000 Server of Server 2003 hebben. Dan zet ik dat nog even vooraan de titel, dit per de Windows Operating Systems - Policy die je ongetwijfeld al had gezien :)
Welk OS ga je installeren?

Graag zou ik wat meer info over de actieve pogingen die je hebt gedaan zien. Zonder info komen we nergens.

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 29-09-2005 17:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je weet dat je voor Intel e100 en e1000 nics een aangepaste .INF voor RIS moet gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:33:
Het 2de probleem is dat al onze client computers Dell Optiplex GX260's zijn met Intel(R) PRO/1000 MT Nic's. Als ik wil booten van de RIS bootdisk gemaakt met RBFG.exe zegt hij dat deze NIC niet compatible is. Hoe kan ik zelf drivers toevoegen aan de boot disk?
Je hoeft geen bootdisk aan te maken voor de GX260 - gewoon in het bios de boot optie van de internal nic (optie: w/PXE) kiezen en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wil booten dmv. F12 krijg ik geen bootfile zegt hij!

Heeft dit te maken dat ik het .INF filetje niet heb aangepast of is dit alleen voor de drivers na de installatie van windows?
Of word hij ook gebruikt tijdens booten ?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 10:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:38:
Als ik wil booten dmv. F12 krijg ik geen bootfile zegt hij!
Dan vraag ik me af of je RISserver wel fris is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is de exacte melding die je krijgt? :)
Pagina: 1