Acer AL2021ms-20" vs BenQ FP2091

Pagina: 1
Acties:

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben wat aan het rondkijken om mijn oude 19" CRT te vervangen door een 20" lcd, alleen geraak ik er niet echt uit. De keuze is zodanig groot, maar momenteel is mijn keuze gevallen op 2 schermen.

Acer AL2021ms-20" (new)
Specs:
Resolutie: 1600*1200
Response rate: 16ms
Contrast ratio: 700:1
Panel technology: PVA
Volledige specs

BenQ FP2091
Specs:
Specs:
Resolutie: 1600*1200
Resonse rate: 16ms
Contrast ratio: 400:1
Panel technology: ?
Volledige specs

Het scherm zou vooral gebruik worden voor gewone desktop-applicaties, maar ook veel voor games en een filmpje tussendoor.
Qua design vind ik de BenQ mooier, maar die kost een stuk meer en ik vraag me eigenlijk af waarom.
Qua specs lijkt de Acer stukken beter, die heeft alleen wat minder aansluitmogelijkheden en ik vraag me af of deze in de hoogte verstelbaar is (iemand die dat weet?)

Vraag is dus welk scherm ik het beste kan kiezen? Momenteel ben ik geneigd om de Acer te nemen, voor zijn prijs (€530) is er moeilijk iets beter te vinden.
Heeft iemand ervaring met één of beide schermen? Alle meningen zijn welkom :)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Die Acer heb je veel meer plezier aan als die BenQ. Het panel is bij die BenQ gewoon zwaar achterhaald (het is btw een PVA/MVA-panel) wat je voornamelijk aan het contrast kan zien.

Het enige waarom je toch die BenQ zou kunnen kopen, is het feit dat je die aansluitingen erg hard nodig hebt, maar dan zou ik maar naar een ander scherm gaan kijken, je krijgt van die BenQ echt spijt.

Het is misschien een wat uitgesproken mening, maar ik denk dat ik hiermee geen woord teveel heb gezegd. Lees voor het gemak de twee ultieme TFT topics even door, en bekijk die schermen even, dan weet je wat nu ongveer de standaard is (toch wel minimaal 600:1 voor TN, en 800:1 voor MVA/PVA, maar 700:1 kan ook nog wel als je een klein budget hebt)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
spk2go schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:30:
...(het is btw een PVA/MVA-panel)...
De Acer is inderdaad een (overdrive?) PVA(overdrive zorgt ervoor dat ie sneller wordt)
De Benq is een IPS, en heeft daardoor een lager contrast en minder goede kleuren.
spk2go schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:30:
...Lees voor het gemak de twee ultieme TFT topics even door, en bekijk die schermen even, dan weet je wat nu ongveer de standaard is (toch wel minimaal 600:1 voor TN, en 800:1 voor MVA/PVA, maar 700:1 kan ook nog wel als je een klein budget hebt)
Er is een derde die speciaal voor 20" en groter is gemaakt: [rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml]
Daar kan je ook zien dat de standaard op dit moment iets lager is, en dat 700:1 voor een 20" het beste is dat je kan krijgen.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Zal waarschijnlijk de Acer worden dan, alleen nog even uitzoeken of die in de hoogte verstelbaar is, want veel is er niet echt over te vinden :?