Toon posts:

PC crashed na overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Als ik niet overclock draait mijn systeem goed (hij loopt niet vast) Maar zodra ik mijn ATI X800pro ook maar met 1 Mhz overclock. Crashed het syteem in een spel (diverse spellen) . Het maakt niet uit of ik er nou 50 MHZ bovenop zet of 1 MHZ. Hij loopt gewoon vast. Mijn specs kan je aflezen in mijn signature. Ligt dit aan de overclock of ligt het probleem ergens anders?

Ik heb al gegoogeld en ook op got gezocht maar kan geen gelijkwaardig probleem vinden..

Verwijderd

Gewoon pech gehad met je kaart denk ik
De fabrikant garandeerd de stock speeds en geen mhz hoger dus dit kan het probleem zijn.
hoe is de koeling op de kaart?
dit speelt ook een grote rol bij overclocken

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

idd, dat je kaart voor geen kont OC't is niet de schuld van de fabrikant, dat heet pech ;)
* McGryphon probeert op het moment zijn S3 trio64V+ 1 mb VRAM ;) over te klokken :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:59:
Ik ben ten einde raad. Als ik niet overclock draait mijn systeem goed (hij loopt niet vast) Maar zodra ik mijn ATI X800pro ook maar met 1 Mhz overclock. Crashed het syteem in een spel (diverse spellen) . Het maakt niet uit of ik er nou 50 MHZ bovenop zet of 1 MHZ. Hij loopt gewoon vast. Mijn specs kan je aflezen in mijn signature. Ligt dit aan de overclock of ligt het probleem ergens anders?

Ik heb al gegoogeld en ook op got gezocht maar kan geen gelijkwaardig probleem vinden..
Had ik ook met mijn kaart. Probeer eerst eens andere drivers. Daarna moet je gaan denken aan bios flashen. Eigen risico! Dit kan dus je kaart verneuken. Je moet dan met een programma de clocksnelheden van de bios veranderen. Doe dit heel geleidelijk met stapjes van 5 mhz. Dan flash je de kaart weer en draai je 3dmark05 oid. Als je artifacts ziet of als je kaart te warm wordt, zijn je snelheden te hoog. Informatie over kaarten flashen is wel te vinden op google.