Verschillende LCD's aansturen vanaf 1 pc over grote afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 14:40
Ik zit met hetvolgende:

Ik heb 4 LCD schermen op een 20-tal meters van een pc staan (promotie weergave in een etalage van een winkel). Nu zou ik deze alle 4 willen aansturen vanop die pc. Het liefst van al zou ik op de 4 LCD's verschillende outputs willen krijgen.

Ideaal zou zijn als ik gebruik kan maken van DVI.

Wat voor hardware (en software) heb ik hier voor nodig, en hoe zit het met die lange afstand?

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

In principe heb je hier volgens mij geen speciale software voor nodig, windows ondersteund gewoon 4 schermen tegelijk.

Voor hardware zul je wel wat moeten kopen. Als je professioneel bezig wilt zijn, kun je twee dingen doen:
  • Maak een hardwarematige SLI-opstelling, maar zet die niet aan. Als je de goede kaarten uitzoekt, (XFX 660GT met 2x DVI is een goede) kun je hiermee 4 keer DVI halen. Waarschijnlijk lukt dit ook wel met ATi (Crossfire), maar in dat wereldje zit ik niet echt.
  • Ga met Matrox kaartjes aan de slag, daar zit ik ook niet echt in, maar ik weet wel dat ze maximaal 3 kaarten kunnen ondersteunen,( zouden er ook 4 kunnen zijn) volgens mij zelfs met DVI erbij. In het geval van 4 monitoren heb je het makkelijk, want dan hoef je maar 1 grafische kaart te gebruiken.
Voor de wat minder professionele opstelling:
  • Zoek een AGP/PCI-e kaartje dat 2 monitoren ondersteunt, en zoek hier een PCI kaartje dat 2 monitoren ondersteunt bij. Het kunnen natuurlijk ook 2 PCI kaartjes zijn. Nadeel is alleen dat er volgens mij geen 2x DVI kaarten zijn op PCI. Je zult dus met (minimaal) 1 monitor dan op VGA moeten gaan zitten.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, en dat je wel wat budget hebt (alleen aan grafische kaarten ben je al gauw 300 euro kwijt, bij de "nep" SLI opstelling)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

4 schermen met SLI kan niet, met 2 losse videokaarten kan het wel.

Probleem wat je wel kan gaan krijgen is dat je per videokaart [of in totaal] maar 1 overlay hebt, dus je niet zomaar op elk scherm fullscreen video kan laten zien. Je zal dan zonder overlay moeten werken [er zijn wel spelers die dat kunnen iirc], of een hardwarematige oplossing zoeken. Matrox heeft en kaart die hardwareversnelling biedt over 4 schermen, je kan zelfs meerdere van deze kaarten koppelen om zo tot iets van 32 schermen tegelijk aan te sturen.

edit:

Ah, idd spk2go , overheen gelezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 29-09-2005 16:29 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daarom zeg ik ook dat hij SLi niet aan moet zetten, dan krijg je wel 4 schermen (iedere videokaart heeft 2 outputs ;) )

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Misschien dat je hier wat aan hebt.

(In de Pricewatch: Matrox QID Pro 256 MB DDR (PCI) € 857,-)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zo'n matrox kaart is natuurlijk de "beste" oplossing, de kaart is er voor gemaakt om 4 schermen weer te geven, maar de vraag is of je het nodig hebt natuurlijk.
Als je 24/7 op enorme plasmaschermen [hoge reso] fullscreen HDTV af wil spelen, dan ga je de hardware accel waarschijnlijk wel nodig hebben, maar als je gewoon op 1024 een powerpoint presentatie of een simpel filmpje af wil spelen heb je waarschijnlijk aan 2 goedkope kaartjes nog ruim genoeg :)

Qua bekabeling: 20M zou niet zo'n probleem moeten zijn, mits je gewoon goede kwaliteit kabels gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 29-09-2005 16:34 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 14:40
ik lees hier en daar dat 20m niet echt te doen is zonder een versterker voor DVI? klopt dit dan niet?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Voor DVI weet ik het niet, maar VGA kan 20M iig makkelijk aan :)

\o/

Pagina: 1