Toon posts:

[2000] Classic View voor alle gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een klein probleempje.

We zijn hier op mijn stage bedrijf bezig met het wijzigen van policy's op de server. Het meeste is al wel gelukt, zoals het hiden van de c: schijf, aanpassen van het startmenu etc.

Alleen nu willen we een policy aanmaken zodat alle gebruikers met xp de zogenaamde classic vieuw krijgen. Inclusief het classic start menu.

Is dit mogelijk op onze Windows 2000 Server? Of moet die aangeroepen worden doormiddel van een register of een batch bestand? Ik dacht namelijk dat het via de active directory kon...

Alvast bedankt,

Anton.

Verwijderd

kan ook waarschijnlijk als je maar de juiste adm templates regelt. in win2k zitten natuurlijk geen adm templates voor een windows versie uit 2002!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt opzich wel logisch, maar hoe doe ik dat?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
ff googelen en je bent al een heel eind met links.....

bijvoorbeeld hoe je ADM files inleest: http://www.microsoft.com/...s/gptext_addtemplate.mspx

Als je de betreffende ADM files wilt downloaden, dan kan dat vanaf:
http://www.microsoft.com/...f3802a5c9b&displaylang=en

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Zo'n template zul je zelf moeten maken, of goed zoeken; misschien heeft iemand al zo'n adm gemaakt. De registry key die je moet aanpassen voor de classic view in de verkenner is in ieder geval:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\ClassicViewState

0 is aan, 1 is uit.

Klassiek start menu kan vanaf Windows 2003.

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:33:
ff googelen en je bent al een heel eind met links.....

bijvoorbeeld hoe je ADM files inleest: http://www.microsoft.com/...s/gptext_addtemplate.mspx

Als je de betreffende ADM files wilt downloaden, dan kan dat vanaf:
http://www.microsoft.com/...f3802a5c9b&displaylang=en
als ik die bestandjes add, dan kan ik het klassieke startmenu en klassieke indeling afdwingen?

• mbaltus
Een overzicht van alle mogelijke policies bij W2K3 server SP1 adm files (die ook policies voor Windows XP, etc afdwingen), kun je vinden op: http://www.microsoft.com/...915CD2BC14&displaylang=en

In de betreffende excel-file staat dat er een policy is voor het forceren van classic start menu, daarnaast is er een policy om de classic view of een aangepaste view te forceren (Load a specific visual style file or force Windows Classic). Dus: ja!

[ Voor 6% gewijzigd door mbaltus op 29-09-2005 15:33 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
wij maken gebruik van windows 2000 server he....

Verwijderd

Topicstarter
na enig zoeken op google heb ik de volgende registry edit gevonden

Open regedit, then navigate to: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager

Change the value for DllName to:

%SystemRoot%\Resources\themes\Windows Classic.theme

Nu is mijn vraag, kan ik hier ook een regel van maken iets in deze trand:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSimpleStartMenu"=dword:00000001
ik ben namelijk niet zo into het regtweaken...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:37:
wij maken gebruik van windows 2000 server he....
So what?

Ik heb hier 3 windows 2000 domains waar gewoon de 2003 ADM templates op gekopieerd zijn.
Werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BackSlash32 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:43:
[...]

So what?

Ik heb hier 3 windows 2000 domains waar gewoon de 2003 ADM templates op gekopieerd zijn.
Werkt.
Om deze reply wat aan te vullen: Een .adm file is gewoon een platte tekstfile met daarin registry key definities en hun betekenis (en netjes gegroepeerd per categorie enzo). Dus je kunt gewoon de .adm files importeren in je win2000 bak en dan vervolgens die registry settings (policies dus) gaan uitdelen. Het is dus niet zo dat je je server er mee om zeep helpt ofzo.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mbaltus
Het ging er inderdaad om dat de laatste versies van de ADM files uitgebracht zijn met W2K3 SP1, deze zijn idd in W2K te gebruiken, zoals de vorige twee posters al aangaven. Gebruik maken van deze ADM files is handiger dan voor een deel group policies gebruiken en voor de rest registry hacks via een script, of iets vergelijkbaars.

Overigens wordt bij het toepassen van een policy ook gewoon een aantal registerwaarden van de gebruiker op een bepaalde waarde geforceerd, dus uiteindelijk is er maar weinig verschil, behalve dat in een GPO (evt. via een ADM file) al het denk- en uitzoekwerk al voor je is gedaan.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mbaltus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:10:
Overigens wordt bij het toepassen van een policy ook gewoon een aantal registerwaarden van de gebruiker op een bepaalde waarde geforceerd, dus uiteindelijk is er maar weinig verschil, behalve dat in een GPO (evt. via een ADM file) al het denk- en uitzoekwerk al voor je is gedaan.
Dat zeg ik :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ok, geweldig

Ik ga et maandag proberen, bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

iets later als gepland maar toch even een vraag.

Ik heb de adm files van server 2003 gedownload. Deze zijn op een apparte locatie op de server geinstalleerd. Daarna heb ik geprobeerd om ze toe te voegen. Hij vraagt of de gegevens overschreven moeten worden. Dit wordt gedaan. Dan zie je dat de system gegroeid is van 700 kb naar 1.4 MB. Maar ik krijg geen extra opties hierdoor.

En na het opnieuw starten van de active directory is de oude versie weer terug, die van 700 kb dus.

Doen we iets fout?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe heb je ze toegevoegd? Je dient ze onder administrative templates (ofzo) te importeren...

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ja dat hebben we gedaan,

moet ik ze perse in de winnt/inf map installeren?
Pagina: 1