Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop fixen. Accupack cellen vervangen + scherm brak

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Yo y'all

Mijn moeder zei pas tegen me dat ze graag een eigen computer wil (ok, das dan computer nummer 9 hier in huis 8)7 ).
Nu hebben we al even snel zitten snuffelen naar een 2dehandsje van NowThatsIT.nl, en daar staat opzich best wel wat interessants tussen, maar ik dacht: dit kan goedkoper! :P my tweaker spirit awakens! :P
Ik heb namelijk nog een Compaq Armada 1500c notebook liggen :)
spekkies:
Intel Celeron 400Mhz
64MB RAM
4GB HDD
24X CDROM
floppydrive in hotswap bay (wisselbaar met extra accu)
13" scherm

Jullie denken vast: damn wat een traag oud barrel...
is het ook... maar een upgrade vergeleken met waar mijn moeder nu op moet werken.
De PC van mijn pa is namelijk van het stenen tijdperk... een heuse Compaq Presario 4122 8)7
Intel P233MMX, 128MB EDO, 30GB ( :X ), 32X CD, 24X brander, dual video en een hele reut dure randapperatuur, van scanner naar wireless tobo/muis naar laserprinter etc
absurd trage oude bak, met de laatste snufjes er aan (en ja, het werkt! 8)7 )
Het probleem zit em niet echt in de snelheid, want het ding doet wattie moet doen.
Onder Win2K SP4 en het is rockstable.
Wat wel een probleem is, is dat mijn pa en mijn ma allebij nogal eens wat werk te verzetten hebben op de computer.
Mijn vader voor (o.a.) zijn zangvereniging (bladmuziek maken met de PC, nieuwsbrief maken) en mijn moeder correctie/vertaal werk voor de lokale wijkkrant en dergelijke.
Beide best wel tijdrovende klusjes (en dat is niet omdat de computers niet snel zijn).
Het komt dus best vaak voor dat mijn ouders tegelijkertijd willen werken, maar dat kan dan weer niet, en de kids vragen of ze hun computer mogen lenen (ook al hebben ze er 2 ieder 8)7 ) is natuurlijk geen optie (iig, ze hebben het nog nooit gevraagd).

anyway, die notebook die ik heb liggen is niet bepaald veel soeps... niet vanwege de hardware specs, maar het scherm vertoont wat kuren en de accu is zo goed als dood.

Ik heb ondertussen de accu open gewerkt, en er zitten 4 lange groene staven in.
Er zit een label op van Sanyo.
code:
1
2
3
4
5
Sanyo     Ni-MH
Twicell
Model 8HR-4/3FAU
9.6V 4000mAh DAH
Sanyo Electric Co., Ltd Japan

Opzich is er niets raars aan de accu. gewoon 4 staven (de cellen? of misschien 2 cellen in 1 staaf?) in serie aan elkaar. Tussen de middelste 2 zit een soort chipje/ICtje oid aangesloten, in serie.
De uiteinden van de accu zijn met een paar korte draadjes verbonden aan een klein printje. Ik neem aan dat dat printje het laden en signalering verzorgt zodat de notebook weet wanneer de accu leeg raakt en weet wanneer de boel oververhit (er zit ook een temp sensor weerstandje aan de accu geplakt, die verbonden is met de print).
Wat ik nu wil weten is: kan ik die cellen gewoon vervangen door andere NiMH cellen? 8 stuks van 1.2v bijvoorbeeld? en dan met wat meer vermogen, if possible.
Het chipje dat in het midden tussen de polen van 2 cellen zit gesoldeerd neem ik dan gewoon mee naar de nieuwe set cellen.

Dan nog het display.
Die vertoont wat streperigheid die van de randen van de windows (in windows) af lopen. meestal in horizontale richting.
vooral zichtbaar met lichtkleurige windows op een wat donkerdere achtergrond (op het default blauw van WinME is het goed te zien iig).
Het scherm deed het eerst helemaal niet, maar dat heb ik destijds kunnen fixen. Het is nu iig wel werkbaar. alles is opzich goed zichtbaar.
soms alleen die vage streepjes (tis niet eens een harde streep ofzo, gewoon dat het op de hoogte van de rand van een window wat lichter is, alsof er meer licht doorgelaten word van de backlight).
Is dit misschien nog een beetje te verbeteren? of is this as good as it gets?
Wat zou ik er nog aan kunnen doen?

Owjah, mijn zusje krijgt vandaag nieuw RAM binnen voor haar eigen notebook, en dan zou het oude RAM waarschijnlijk wel in deze kunnen. Word het ding weer een beetje sneller van. Kan er mooi Win2K op draaien.

Thnx alvast voor de hulp :)

edit: kheb em trouwens in CME gezet omdat een accu elektronica is. scherm is bijzaak eigenlijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01
Waarom niet gewoon zonder accu en met extern scherm draaien?

of wil je de accu gaan gebruiken als ups :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
darkmage schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:41:
Waarom niet gewoon zonder accu en met extern scherm draaien?

of wil je de accu gaan gebruiken als ups :)
Als het een laptop word (want daar hebben we ook even naar zitten kijken) dan gaat het zeker gebeuren dat mijn moeder het ding van de huiskamer tafel naar de luie stoel in de zithoek naar de slaapkamer wil mee nemen in een zoektocht naar een rustig werkplekje :)
dus dan is een accu wel handig, en het interne scherm moet dan ook werken omdat je meestal liever niet een complete CRT beeldbuis mee gaat slepen :P

mocht het niet te fixen zijn, dan zetten we het ding wel in als desktop, en dan komt het ding waarschijnlijk meteen op de slaapkamer.
maar ik wil toch mijn best doen om het ding mobiel te houden :)

Verwijderd

Je kan het proberen, Ik zit hier namelijk ook met een dode accu waarvan ik niet weet wat er mee aan de hand is, Hij heeft gewoon aan de lader gehangen en de volgende morgen deed die niks meer.

Ik heb daarnet m'n dell inspiron ontvangen van nowthatit, ten eerste goede service, ik bestel vaker bij ze, en ten 2de is het mischien ook handig de accu luchtdicht te verpakken en een nacht in de vriezer te leggen :)

Wel in onbevroren toestand opladen :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:44:
Je kan het proberen, Ik zit hier namelijk ook met een dode accu waarvan ik niet weet wat er mee aan de hand is, Hij heeft gewoon aan de lader gehangen en de volgende morgen deed die niks meer.

Ik heb daarnet m'n dell inspiron ontvangen van nowthatit, ten eerste goede service, ik bestel vaker bij ze, en ten 2de is het mischien ook handig de accu luchtdicht te verpakken en een nacht in de vriezer te leggen :)

Wel in onbevroren toestand opladen :P
is een optie... maar denk niet dat het veel effect gaat hebben aangezien de accu al zoooo lang brak is...
hij doet geen 5 minuten meer op 1 keer laden...

Verwijderd

Ja dan issie idd kaduuk. En een andere accu ? of is dat nog te duur? (je bent gauw 100 euro kwijt voor een onderdeel bij laptops :X)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:00:
Ja dan issie idd kaduuk. En een andere accu ? of is dat nog te duur? (je bent gauw 100 euro kwijt voor een onderdeel bij laptops :X)
das te duur jah... in dat geval ga ik liever voor een 2dehands desktopje a-la 110 euro @ nowthatsit.nl
accu's zijn bijna niet meer te krijgen voor deze notebook... en als ze dat wel zijn, zijn ze vreselijk duur.

als ik de cellen kan vervangen, kan ik dat voor minder dan 5 euro per stuk (losse cellen kopen via R/C shop hier in de buurt of anders via de elektroboer).
8 cellen * 5 euro is "maar" 40 euro... toch een hele besparing.
dan nog een goedkoop wifi kaartje of gewoon mijn oude USB LAN adapter er aan, en klaar is kees...

edit: bij quartel.nl (mijn lokale RC boer) staan 2000mAh penlite cellen voor 1.20 per stuk... ze zijn dunner dan de cellen in de accu, en 2 paralel geeft weer netjes 4000mAh. ik zou er dan wel 16 in 1 behuizing kunnen doen.
16 * 1.20 = 19.20

maar ik weet dus niet of je zomaar de cellen kan vervangen... kan het? of krijg je dan problemen met de elektronica op het printje? (niet meer correct weergeven of de accu vol/leeg is, of andere laadstroom nodig oid)

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 29-09-2005 15:14 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kijk, ik houd je topic wel evenin de gaten, want ik ben ook wel benieuwd. Nu wil ik je niet aansporen om je laptop op te blazen met een self-made accu, maar als je anders een PC-tje gaat aanschaffen, waarom zou je het niet proberen met de accu. Zeker als je ook niet wilt investeren in een nieuwe accu :) >:) :7

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Idd. als het 'm gelukt is ga ik ook maar es proberen met die cells, zo moeilijk moet dat niet zijn :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
ok, naja ik heb nog ff overlegd met een ex-collega-student elektrotechniek en die zegt dat het waarschijnlijk wel zal lukken... ik ga zo mijn mammie ff aan haar mouw trekken om 20 euro (ga et zelf niet betalen iig :P zij wil een eigen PC of notebook), dan hobbel ik ff naar een elektroshop of naar quartel voor de batterijen.
moet sowieso zelf nog ff de stad in dus dan combineer ik dat gewoon :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik wil het inderdaad wel even bevestigen: NiMh-batterijen zou je wel op die manier moeten kunnen vervangen. Kijk wel uit met de constructie van het een en ander: draadjes solderen op batterijen mag eigenlijk niet, omdat dan de batterij te heet word en eventuele drukventieltjes die een ramp bij overladen moeten voorkomen dichtsmelten. Als je het toch wilt doen, pak dan een bout met een vrij hoog wattage (of beter: een soldeerstation) en houd de tijd dat je de bout op de batterij houdt zo kort mogelijk. Een beter alternatief is een condensatorlasser te bouwen: zie hier voor meer info.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Sprite_tm schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:52:
Ik wil het inderdaad wel even bevestigen: NiMh-batterijen zou je wel op die manier moeten kunnen vervangen. Kijk wel uit met de constructie van het een en ander: draadjes solderen op batterijen mag eigenlijk niet, omdat dan de batterij te heet word en eventuele drukventieltjes die een ramp bij overladen moeten voorkomen dichtsmelten. Als je het toch wilt doen, pak dan een bout met een vrij hoog wattage (of beter: een soldeerstation) en houd de tijd dat je de bout op de batterij houdt zo kort mogelijk. Een beter alternatief is een condensatorlasser te bouwen: zie hier voor meer info.
mjah het is maar eenmalig (iig ik was niet van plan om dit vaker te gaan doen)
ik heb een soldeerpistool van Weller liggen. die heeft volgens mij wel genoeg vermogen...
dat je batterijen vooral niet te lang mag verhitten wist ik iig al ;)

btw, ik zal zorgen dat ik fotos maak van het solderen enzo... leuk als tutorial voor als anderen de cellen van hun accus willen vervangen :)

edit:
hmm ik ben zonet nog tegen een nieuw probleempje aangelopen...
de notebook blijkt niet te starten zonder accu.
zodra ik de accu weghaal, ookal zit de notebook aan de adapter, dan valtie direct uit.
Hij geeft ook niet aan dat de adapter is aangesloten, maar het accunivo blijft wel constant 100%.
de adapter heeft 4 polen.
waarschijnlijk zijn er 2 om op te laden en 2 om de notebook te voeden.
dan zou de notebook dus van de accu stroom gebruiken, en onderwijl word de accu opgeladen... lijkt me geen goed scenario... mijn zusje klaagde de laatste keer dat ze het ding gebruikte ook over een hete accu.
Wat ik kan zien aan de stroom aansluiting, is dat 1 van de pinnetjes een beetje naar achter gedrukt is.

Voordat ik nieuwe cellen ga halen, ga ik eerst ff kijken of ik dit kan fixen... anders kan de notebook eigenlijk wel het afval in... want op deze manier sloopt hij zijn accu's, en is het onmogelijk om op de adapter te werken.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 29-09-2005 16:37 ]

Verwijderd

Probeer nou maar gewoon :P ik ben echt benieuwd hoe je dit gaat oplossen met die cellen :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

De ic is volgens mij ook om diepontlading tegen te gaan, dat is met Li-ion batterijen erg belangrijk. als je ze te ver ontlaad doen ze het niet meer goed en gaan ze kaduuk (ergens gelezen)

de temp, en een anti kortsluiting zal er ook wel opzitten.

als je gewoon een 9.6 niet li-ion packie heb (dus gewoon een zeut batterijen in serie) dan kan je dat wel doen. houd de accu liever extern aangezien ze warm kunnen worden (net als de oude, of dat moet weer een heel ander type zijn)

en als die IC nodig is om te booten, die gewoon in serie met de rest prakken natuurlijk (je 8 Nimh batterijen)

en je scherm: tja, dat is gewoon jammer om dat te vervangen zou het wel erg duur worden denk.

anders een mobiele 22" CRT bak maken met voeding (scheelt al draadjes :))

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
noksiejus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:38:
De ic is volgens mij ook om diepontlading tegen te gaan, dat is met Li-ion batterijen erg belangrijk. als je ze te ver ontlaad doen ze het niet meer goed en gaan ze kaduuk (ergens gelezen)

de temp, en een anti kortsluiting zal er ook wel opzitten.

als je gewoon een 9.6 niet li-ion packie heb (dus gewoon een zeut batterijen in serie) dan kan je dat wel doen. houd de accu liever extern aangezien ze warm kunnen worden (net als de oude, of dat moet weer een heel ander type zijn)

en als die IC nodig is om te booten, die gewoon in serie met de rest prakken natuurlijk (je 8 Nimh batterijen)

en je scherm: tja, dat is gewoon jammer om dat te vervangen zou het wel erg duur worden denk.

anders een mobiele 22" CRT bak maken met voeding (scheelt al draadjes :))
Het is een NiMh pack.
En normaal werdtie nooit heet. dat is een van de ontwikkelingen in de afgelopen maanden.
Mijn zusje kwam er een paar maand geleden mee aanzetten, en heb me er niet verder in verdiept.
Ze heeft nu een andere notebook voor haarzelf (de notebook die ik fix was niet echt van iemand, maar was ook niet echt interessant om op te werken ivm geen LAN enzo..)

Het probleem is dat de notebook niet ziet dat de adapter er aan hangt. ook in windows zegtie dattie constant op de accu werkt.
Ik denk dat er iets mis is het het circuit dat de laptop moet voeden, wanneer de adapter er aan hangt.
de accu word wel opgeladen. denk dat dat een autonoom circuit is binnen de laptop.
Op die manier lijkt het me mogelijk dat de adapter de accu constant oplaad, en dat de accu dan weer de notebook voed, wat niet de bedoeling is, omdat de accu dan naar de klote gaat.

De laptop ligt nu iig in stukjes over mijn buro :P Eens kijken wat ik er aan kan doen. is er niets wat ik er aan kan doen, dan kan dit topic wel dicht.

Trouwens, het scherm wou ik niet gaan vervangen, maar gewoon kijken of er misschien iets mis was. dan kan ik dat fixen en misschien dat er dan wel weer perfect beeld uit komt.
Nu is het ook wel werkbaar, maar soms is het een beetje storend.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
na een paar uur prutsen nogsteeds geen resultaat :'(
dit lappy ga ik niet goed werkend krijgen vrees ik...

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben meer van de softer goederen maar is het bijv. niet mogelijk om het in een pc kast te stoppen en het als desktop te gebruiken :o is mischien niet zo handig als een laptopje maar zover ik het kan bedenken is dit het enige dat je dan nog kan proberen

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Megajr schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:50:
Ik ben meer van de softer goederen maar is het bijv. niet mogelijk om het in een pc kast te stoppen en het als desktop te gebruiken :o is mischien niet zo handig als een laptopje maar zover ik het kan bedenken is dit het enige dat je dan nog kan proberen
het lullige is dat de notebook niet op de adapter wil werken.
wat er gebeurt is dat de adapter wel de accu oplaad, en dan de notebook die van de accu werkt... dat is extreem slecht voor de accu waardoor die binnen no-time stuk is.

daarnaast past een notebook mobo niet echt in een normale case ;) ik wil best een beetje modden, maar dat word een beetje veel ;)

edit: ik sloop het ding maar voor de onderdelen... heb er toch nix meer aan zo... ik ga maar eens kijken wat mijn mammie denkt van een 2dehands PC of notebook van NowThatsIT.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 29-09-2005 21:58 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

adapter aansluiten op de pinnetjes van de accu ? :)

EDIT:
let wel, ff goed rekenen of dit wel kan he. als die adapter 12v is en je accu 9 lijkt het me geen verstandig plannetje.

[ Voor 57% gewijzigd door Nox op 29-09-2005 23:15 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
noksiejus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:14:
adapter aansluiten op de pinnetjes van de accu ? :)

EDIT:
let wel, ff goed rekenen of dit wel kan he. als die adapter 12v is en je accu 9 lijkt het me geen verstandig plannetje.
dat is dus in feite wat er al gebeurt, en dat is niet goed ;)

en @ je edit: adapter is 18volt, en de accu 9.6 ;)

edit: er is dus gewoon geen mogelijkheid om het ding te fixen. ik denk dat de elektronica gewoon brak is ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 30-09-2005 00:31 ]

Verwijderd

Ik heb er hier ook nog 1 liggen, met waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Ik ga er niks aan doen, Hij is stuk gegaan en ben WA Verzekerd, dus in feite gaat mijn verzekering dat gewoon vergoeden.

Maar meer dan de dagwaarde zal ik ook niet meer zien.

Kijk of je anders die tft los kan halen en kan aansturen :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:32:
Ik heb er hier ook nog 1 liggen, met waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Ik ga er niks aan doen, Hij is stuk gegaan en ben WA Verzekerd, dus in feite gaat mijn verzekering dat gewoon vergoeden.

Maar meer dan de dagwaarde zal ik ook niet meer zien.

Kijk of je anders die tft los kan halen en kan aansturen :P
jah das wel een leuk idee :)
en de CDrom los bewaren. misschien dat er een SFF machientje van Dell, Compaq of HP aangeschaft gaat worden via NowThatsIT. nadeel is dat er dus geen CDROM in zit en er dus nog een laptopCDROM in moet ivm SFF.
FDD bewaren, en de adapter... mayb dat ik die nog kwijt kan via marktplaats.
HDD kan ik als backup bewaren of in een casing stoppen of anders ook verkopen

Verwijderd

Maar ja staar je maar niet te blind op die winkel, Ik heb er ondertussen aardig wat gekocht ook voor de zaak enzo maar ze blijven vrij prijzig. FF vragen aan mijn baas of ik gemachtigd mag worden om tegen inkoops bij hun in te kopen.

Vaak hebben ze juist dat ene onderdeeltje wat je bij een gewone winkel niet meer kan terugvinden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:15:
Maar ja staar je maar niet te blind op die winkel, Ik heb er ondertussen aardig wat gekocht ook voor de zaak enzo maar ze blijven vrij prijzig. FF vragen aan mijn baas of ik gemachtigd mag worden om tegen inkoops bij hun in te kopen.

Vaak hebben ze juist dat ene onderdeeltje wat je bij een gewone winkel niet meer kan terugvinden.
jah idd, en ook 2dehands spul is daar gewoon erg goed over het algemeen.
je krijgt zelfs op die 2dehands dingen nog garantie, en dat vind ik wel klasse :)
en de prijzen zijn gewoon lekker laag, dus zo snel zal je je er geen buil aan vallen als je daar wat koopt.

edit:
heb daar een tijdje geleden nog een slocket gekocht... kon em gewoon nergens goedkoop vinden (steeds prijzen van ruim 30 euro of meer... alleen daar voor maar 10 :) )

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 30-09-2005 01:20 ]

Verwijderd

Daarom, Zij hebben vaak die ene onderdeel. Heb mijn netfinity server er ook vandaan. Pruttelt nu verder als internetbak voor m'n huisgenoot. Ooit in de toekomst mag hij ook een plaatsje krijgen in redbus :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 20:29
Wat je ook nog zou kunnen doen is de accu electronica lossolderen en er een minuutje of 2 12V of iets dergelijks ophangen met redelijk wat ampère zodat je je accu's even in leven blaast. Daarna gewoon de laptop zelf verder laten laden en als het mogelijk is even de accu herkalibreren met bijvoorbeeld Battery Doubler (www.dachshundsoftware.com). Zo spaar je weer kosten uit en waarschijnlijk lost dat ook het adapter aangesloten probleem op :)

Succes!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
tha_bulldog schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:28:
Wat je ook nog zou kunnen doen is de accu electronica lossolderen en er een minuutje of 2 12V of iets dergelijks ophangen met redelijk wat ampère zodat je je accu's even in leven blaast. Daarna gewoon de laptop zelf verder laten laden en als het mogelijk is even de accu herkalibreren met bijvoorbeeld Battery Doubler (www.dachshundsoftware.com). Zo spaar je weer kosten uit en waarschijnlijk lost dat ook het adapter aangesloten probleem op :)

Succes!
nee dat lost het niet op.
nogmaals: de elektronica die de laptop moet voeden vanaf de adapter lijkt stuk te zijn.
alleen het deel dat de accu kan laden is nog goed.
als je dan aan de adapter gaat werken, word de accu dus leeg getrokken en tegelijk weer opgeladen, wat vreselijk slecht is.
de accu word daar kokend heet van.

• Nox

Nox

Noxiuz

FireWurX schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:32:
[...]

nee dat lost het niet op.
nogmaals: de elektronica die de laptop moet voeden vanaf de adapter lijkt stuk te zijn.
alleen het deel dat de accu kan laden is nog goed.
als je dan aan de adapter gaat werken, word de accu dus leeg getrokken en tegelijk weer opgeladen, wat vreselijk slecht is.
de accu word daar kokend heet van.
je accu dient als een soort brug dus ?

wat je wel kan doen, is dat vervangen door een gewone brug, of de adapter aan je accu-ingang hangen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
noksiejus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:38:
[...]

je accu dient als een soort brug dus ?

wat je wel kan doen, is dat vervangen door een gewone brug, of de adapter aan je accu-ingang hangen.
precies... niet best dus.
en een gewone brug? word lastig denk ik...accu heeft 6 pinnen, en er zitten 2 accu aansluitingen in de laptop.

adapter aan de accu ingang? in feite gewoon de accu leeg slopen en een adapteraansluiting in de accu maken die dan de laptop voed?
gaat ook lastig worden, want de adapter is 18 volt en de accu 9.6. dan moet er een regelcircuit in.
niet dat het geen leuk idee is, maar ik denk dat dat kostbaarder is dan een 2dehands computer, en daarom niet interessant.

Verwijderd

Ik heb mijn accu laatste nacht in de vriezer gezet... ff kijken hoe dat werkt :)

Ik kon iets langer dan 1 uur erop draaien / full load.

Verwijderd

Als ik u 1 tip mag geven: haal je accu niet open en koop gewoon een nieuwe, ik heb het vorige vrijdag ook gedaan, had een mooie tutorial gevolgd op internet maar bij het openhalen van de accu ging het toch mis, blijkbaar had ik iets te diep gezaagd met het zaagje en raakte ik een geleider en zaagde ik door de plastic behuizing van de batterij heen. dit zorgde voor het nodige vuurwerk en vuurzee

==> Blijf er gewoon af, je leven is wel meer waard dan die 80 € ;-)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:16:
Als ik u 1 tip mag geven: haal je accu niet open en koop gewoon een nieuwe, ik heb het vorige vrijdag ook gedaan, had een mooie tutorial gevolgd op internet maar bij het openhalen van de accu ging het toch mis, blijkbaar had ik iets te diep gezaagd met het zaagje en raakte ik een geleider en zaagde ik door de plastic behuizing van de batterij heen. dit zorgde voor het nodige vuurwerk en vuurzee

==> Blijf er gewoon af, je leven is wel meer waard dan die 80 € ;-)
de accu is al open....
anders zou ik ook niet weten wat er in zat ;)
daarnaast zit deze dicht met een kliksysteem en 2 schroefjes, dus no saw involved ;)

Pagina: 1