Toon posts:

Problemen connectie FTP server in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik zit nu voor half jaar in Ierland om te studeren aan een universiteit hier in Limerick en nu heb ik afgelopen maanden een website gemaakt om foto's en weblogs te showen op mijn website... Ik heb hosting bij Lycos maar het probleem is nu dat ik nu hier op het netwerk van de universiteit zit aangesloten, geen contact kan krijgen met mijn server. Ik krijg steeds de melding connection timed out... Dit komt waarschijnlijk doordat de firewall (die hier zo'n beetje alles tegenhoud) ook dit weer tegenhoud. Maar nu was mijn vraag hoe kan ik toch mijn website updaten en dus contact krijgen met de server waar ik m'n website op gehost heb? Of moet ik alle bestanden overzetten naar een webbased (gratis?) server zodat ik geen FTP nodig heb?!

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik heb echt veel uren in m'n website gestoken en nu kan ik alleen foto's showen via websites zoals mijn msn space etc...

Robbert

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Vraag anders aan de locale systeembeheerder of hij een lijntje heeft in bv de dmz.
Dan kan je op die manier ftp'en.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik ben niet echt super goed in de alle termen die te maken hebben met netwerken/FTP'n etc... dus wat bedoel je precies met dmz?? En over die lokale systeembeheerder, ik heb dat al proberen uit te zoeken, maar ze zeiden dat ze me hier niet 1,2,3 mee konden helpen dus dat schoot niet op.... Ik ga dat binnenkort nog een keer proberen zodra ik precies weet waar de juiste jongens zitten die ik nodig heb om dit probleem op te lossen...

• ShellGhost
Een dmz (De-Militarized Zone) is tussen de primaire firewall en de secudaire firewall.
Het meest bekende voorbeeld van een dmz zijn de webservers van een bedrijf.
Deze staan wel in het bedrijf zelf, maar hangen niet in het corporate netwerk, maar ze gaan wel over dezelfde lijn naar buiten als een werkstation die internet op kan.
Dus Firewall - switch - firewall - corporate netwerk.
En aan die switch hangen de webservers of andere servers die aan het internet hangen zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door ShellGhost op 29-09-2005 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke, ik snap het, dus de beveiliging is minder scherp in die dmz en dan is er een grote kans dat ik wel contact kan krijgen met m'n ftp server. Maar ik moet dat vragen aan de systeembeheerder en dan kan hij mij daar waarschijnlijk mee helpen of niet?! Verder zijn er dus geen oplossingen voor mijn probleem?!

In ieder geval bedankt voor je hulp!

• ShellGhost
Wanneer ze port 21 dicht hebben gezet houdt het wel een beetje op vermoedt ik, tenzij iemand anders iets weet wat ik niet weet. :)
Wanneer je uitlegt wat het probleem is en vraagt of het even kan denk ik dat hij/zij daar niet al te moeilijk over gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ok, ik zal het proberen... ik moet eerst ff uitzoeken wie er verantwoordelijk voor is en waar ik hem/haar kan vinden... Maar erg bedankt voor je hulp, ik zal het eens gaan proberen!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 19:49
http://www.web2ftp.com/

compleet anoniem en werkt erg goed!.

Verwijderd

Topicstarter
3V3RT echt super bedankt!!!!!!!!! het werkt geweldig!!!!! Echt super bedankt, mijn probleem is nu opgelost!! Erg bedankt!!!

Robbert

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

En hoe betrouwbaar is deze site? Je geeft ze namelijk wèl je inlog en password...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1